Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Sungrazer

Sitat fra: JorgenM på fredag 18. mars 2016, klokken 15:38
Når jeg ser hvor mye frustrasjon (les: sjalusi) kommentaren min om 2 stk i3 fremprovoserer hos folk som ikke har i3 så MÅ jeg jo skaffe meg 2 stk snarest hehe  ;D

*fnis* jeg har lagt inn forhåndsbestilling på en til i3. :P Fullspekket solar orange 2017 modell med suite interiør m.m. Med nåværende priser og batteripakke kommer den på ca. 328 høvdinger, men jeg har tatt forbehold mhp. prisøkning.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

JorgenM

Tøft :)

Jeg fikk desverre ikke dispans fra øverste hold i huset. Tilbake til planen om å vente på i5.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Bestilte du "fully charged" edition ?  Jeg fikk tidligere beskjed om at det ikke var mulig å legge denne spesialutgaven som 2017 produksjon. Nå ser jeg at tilbudet gjelder til 30.6.2016, så det betyr at det er mulig. Men det styrker dessverre teorien om at større batteri ikke blir en opsjon, men legges inn som en ny modell. Det betyr at en bestilling av dagens modell sannsynligvis ikke kan endres til større batteri. Dermed ryker nok rabattene, og prisøkningen for batteriet blir i realiteten veldig høy. Jeg vil anta at prisdifferansen blir på over 50.000 for en fullt utstyrt utgave (bortfall av rabatter + prisøkning). Håper i det lengste at jeg tar feil :-)

kos

Nå er tesla model 3 lansert - hva er det dere roter med. Biler som koster altfor mye og som ikke er i nærheten av billig bil og rekkevidde - og så med tesla sin teknologi - logg dere inn på Tesla og bestill en billig og ikke minst en bil som fungerer som en bil. Det dere nå bestiller er biler som vil være halvert i pris før den er parkert på tunet.

JorgenM

kos: kanskje noen av oss har litt høyere krav til kvalitet enn Tesla-menigheten? :)

Og, brukt i3 holder seg svært godt i pris, uten at jeg personlig noen gang vil vurdere en bil ut i fra prisen når jeg skal selge den :o
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Sitat fra: kos på mandag 04. april 2016, klokken 19:26
Nå er tesla model 3 lansert - hva er det dere roter med. Biler som koster altfor mye og som ikke er i nærheten av billig bil og rekkevidde - og så med tesla sin teknologi - logg dere inn på Tesla og bestill en billig og ikke minst en bil som fungerer som en bil. Det dere nå bestiller er biler som vil være halvert i pris før den er parkert på tunet.
Jeg reserverte en bil på torsdag, men sendte en epost i dag og kansellerte bestillingen. Useriøs køordning hvor de som ikke er med i menigheten (eksisterende Tesla kunde) blir nedprioritert. Jeg gidder ikke å låne penger gratis til en vekkelsespredikant i årevis. Vi ønsker kvalitet, ikke "billig" amerikansk bil  ;)

turfsurf

Skulle gjerne bestilt Model 3 jeg, men man trenger jo bil de 2 årene før den kommer og.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

kos

Nå har jeg eid en del biler og kvaliteten på bilene variere - men BMW er ikke førstevalg av kvalitet - til det er den for dårlig - senest havari med SUV som kostet sjorta - registeret gikk til helvete og jeg var ikke den eneste. Og BMW ryddet ikke opp og det er biler i tesla + klassen. Så ja om du er ute etter kvalitet så prøv noe annet til det er BMW ikke i øverste klasse. Den beste bilen er nok LEXUS om du skal en bil du kan stole på. Men da kan du bare glemme elbil.

kos

Sitat fra: turfsurf på mandag 04. april 2016, klokken 19:57
Skulle gjerne bestilt Model 3 jeg, men man trenger jo bil de 2 årene før den kommer og.

Da hadde jeg bestilt en trilling og brukt den til Teslaen var i boks - så slipper du å tape sansynligvis det BMW kostet - det blir ingen lettselt bil etter Bolt - Tesla 3 og Audi kommer med sine alternativer. BMW blir rent tap. PGA rekkevidden til bilen - for det er rekkevidden som forteller klassen bilen er i. Ikke sminkespeil og plastisk fantastiske skinn interiør.

Øyvind.h

Sitat fra: TM på mandag 04. april 2016, klokken 19:53
Jeg reserverte en bil på torsdag, men sendte en epost i dag og kansellerte bestillingen. Useriøs køordning hvor de som ikke er med i menigheten (eksisterende Tesla kunde) blir nedprioritert. Jeg gidder ikke å låne penger gratis til en vekkelsespredikant i årevis. Vi ønsker kvalitet, ikke "billig" amerikansk bil  ;)
Merkelig holdning og post må jeg si. Bare man eier en Tesla så er man "meninghet" og sjefen er vekkelsespredikant? Er det virkelig så fælt det Tesla har utrettet?

Og har du egentlig fått med deg at den såkalte prioriteringen ikke har hatt særlig verdi hverken for Model S eller X? Sågar betaling for prioritet (signatur) har vist seg å ha liten verdi. Så om det er vrede for prioritet som er årsaken tror jeg du hisser deg opp for noe som i praksis har liten betydning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TM

Jeg foreslår at vi holder oss til temaet, selv om @kos ser ut til å ha store problemer med det. Mitt innlegg var svar på tiltale.

Sungrazer

Sitat fra: TM på mandag 04. april 2016, klokken 17:28
Bestilte du "fully charged" edition ? 

Intensjonsavtale på en fully charged versjon er vel mer riktig å si, men med mulighet til å reforhandle til en 2017 modell om prisen var innenfor rammene. Jeg tror vel også at en fullspekket 2017 BMW i3 med ny batteristørrelse blir ganske mye dyrere. Så vi får se - selgeren kunne ikke enda antyde en pris, men minst 30 lapper og antakelig mer.

BMW har vel sagt allerede at det blir 4 forskjellige versjoner. Gammel batteristørrelse og gammel batteristørrelse + rex, samt nytt batteri og nytt batteri + rex. I følge delespesialisten på BMW ville det antakelig ikke være mulig å kjøpe ny batteristørrelse og klemme inn i en gammel bil med mindre du var full av gryn. Det vil være billigere å kjøpe en ny bil. Poenget med batteripakken var /er å kunne bytte ut enkelte moduler om de skulle være skadet eller på annet vis ikke yte godt nok pga. elde eller annet.
2015 BMW i3 - (solgt)

Sungrazer

Nå er tesla model 3 lansert - hva er det dere roter med.

Jeg skulle vurdert det om jeg kunne bestille bilen nå og få den levert om 3 - 4 mnd. Slik det er nå er Tesla Model 3 fortsatt ikke tilgjengelig og jeg trenger bilen nå, ikke om 3 - 4 år.

Når Tesla Model 3 blir tilgjengelig i Norge skriver vi antakelig 2019 eller sågar 2020 i kalenderen, en liten evighet i bilverden. Mye kommer til å skje innen den tid. Ikke bare hos konkurrentene, men også hos Tesla selvfølgelig.

2015 BMW i3 - (solgt)

kos

Her er dere ved kjernen av diskusjonen - batteri i gamle biler - bare glem det - her er de tradisjonelle bilprodusentene konservativ og man kan vel si det så enkelt at det er ikke mulig med mindre man kjøper en ny bil. Og dermed så er vi igjen med diskusjonen hva er lengre distanse på 2017 mod. Da blir man igjen lurt når man ser at Bolt og tesla kommer med 60kwh batteri og BMW ligger igjen i samme klasse som biler i dag selges for mellom 150 - 220 000 - når det kommer til rekkevidde. Når Bolt og Tesla kommer med biler som kommer til å kjøre dobbelt så langt som BMW på en lading så forstår de fleste at kortrekke bilene synger på siste verset når de ikke kan konkurrere med biler i samme klasse som vil kjøre dobbelt så langt. Og så innbiller man seg at BMW vil lage biler som det bare er å skifte batteri på bilen så har man en ny en?- Leaf eierne trodde også dette lenge - men den pipa har sluttet å ule - etter at man forstod at det er kun like batterier som lønne seg å bytte - nye med ny rekkevidde = ny bil.

kos

Sitat fra: Sungrazer på mandag 04. april 2016, klokken 21:58
Nå er tesla model 3 lansert - hva er det dere roter med.

Jeg skulle vurdert det om jeg kunne bestille bilen nå og få den levert om 3 - 4 mnd. Slik det er nå er Tesla Model 3 fortsatt ikke tilgjengelig og jeg trenger bilen nå, ikke om 3 - 4 år.

Når Tesla Model 3 blir tilgjengelig i Norge skriver vi antakelig 2019 eller sågar 2020 i kalenderen, en liten evighet i bilverden. Mye kommer til å skje innen den tid. Ikke bare hos konkurrentene, men også hos Tesla selvfølgelig.

Om det er dagens bil du trenger så kjøper man det. Men når man diskuterer 2017modellene så er man i nærheten av tesla model3 og man kan likegodt kjøpe den billigste varianten av elbiler og det er ikke BMW - BMW er for dyr - koster det samme som bolt og tesla og er heller ikke ankommet markedet . Så min erfaring er at om du trenger en bil i dag og ikke kan kjøpe en tesla så kjøp en annen av de billige elbilene som er på markedet og ikke den minste og dyreste og med helt gjennomsnittlig rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA