Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av HinkelPinkel, onsdag 02. mars 2016, klokken 13:39

« forrige - neste »

nr1rayner

Får ikke opp "Red pearl" eller "sonic blue solid" på nissan.no
Er det de gamle fargene, som vel nå sikkert forsvinner eller?
Jeg begriper ikke at de klarer å ha så direkte kjedelige fargevalg, det går i hvit, svart og noen mellom de to. Det er vel det som selger. Pent, ja, men alt for kjedelig for meg..

Da jeg handlet i fjor stod valget klart mellom blå og rød. Men uheldigvis er den blå for "tam", savner en dypere blå, og noe med lilla(skjær).
Hadde jeg kjøpt ny, nå, uten å sett de live ville det vel blitt bronze eller kaaaanskje dark metal grey.
Gjerne rød, men hvis den ikke kommer i metallic forsvinner nok det valget for min del..

Det enkleste er vel å velge en safe farge og legge folie / plastidip i en litt mer passende farge  ;D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Elbilist

Det ble bronse, og må si jeg er spent på å se den live:)
Grunnen for å velge den fargen, er fordi fruen og jeg syns bronse er fin på andre biler, og tok sjansen på at leaf også kler den. Om den gjør det, og om der er en praktisk farge, vil vise seg!

Bjoris

Syns Bronse var fin, stod flere når jeg hentet min sorte og striper vises mye mindre på denne. Jeg studerte min med lukt og lupe og fant litt mer enn jeg likte. Så over en Bronce og den hadde også striper, men du måtte lete mye mer der for å se de samme stripene. Det er snakk om striper helt i overflaten, men det vises mye lettere mot sort bagrunn...

Trøsten er at den får snart mange flere:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mag

Jeg valgte en svart og jeg er veldig fornøyd med valget. Den så best av alle ut i butikken.
Frekhaug
Svart Nissan Leaf 30 kWh januar 2016

Balrog

Svart er rimelig selvsagt med et såpass spesielt design. Akkurat som Erna ikke går i kjole med gigantiske leppestifter på. Ikke at det kler noen, men noen eier jo ikke teft. Men velg gjerne en gøy farge så min virker enda stiligere.

Et lite tips av verdi: Om man har tenkt å selge bilen bør man ta med i betraktning hvilke farger som gir best bruktbilpris. Jeg tror finn.no offentliggjorde noe statistikk rundt hva folk søkte mest på.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

brekken

#20
Si hva dere vil, men jeg valgte en Solid Red , knall rød, må ikke forveksles med burgunder rød .
Er fornøyd med å skille meg litt fra "hopen" :-) . NB ser bedre ut med Tekna felgene...
--------------------------------
2019 Leaf Tekna - White/Black
2015 Leaf Tekna - Solid Red
2014 Kia Carens - Exclusive Plus - Pure White

HinkelPinkel

Sitat fra: Elbilist på mandag 25. januar 2016, klokken 13:08
Det ble bronse, og må si jeg er spent på å se den live:)
Grunnen for å velge den fargen, er fordi fruen og jeg syns bronse er fin på andre biler, og tok sjansen på at leaf også kler den. Om den gjør det, og om der er en praktisk farge, vil vise seg!
De er veldig fine i broze, såg som sagt en i Åsane og det var det som gjorde at jeg bestemte meg for den fargen.

ironduke

#22
Valgte bronze  :) Står hos forhandler i påvente av grønt lys fra Nissan.

Er dette forresten riktige felger? Trodde ikke det var forskjell på Nordic- og Tekna-felgene.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Sele


LaJa

Vinterfelger?

Sommerfelgene skal være like på nordic og tekna så vidt jeg har forstått. Har ikke fått min bil enda... Venter.....

Erl_end

Sitat fra: ironduke på torsdag 28. januar 2016, klokken 14:35
Valgte bronze  :) Står hos forhandler i påvente av grønt lys fra Nissan.


Veldig fin farge.!
Skal ikke være noe problem fra Nissan sentralt..?
Fikk spørsmål om jeg ville ha ut bilen fredag som var og hentet den på tirsdag.
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

ironduke

Sitat fra: LaJa på torsdag 28. januar 2016, klokken 14:55
Vinterfelger?

Sommerfelgene skal være like på nordic og tekna så vidt jeg har forstått. Har ikke fått min bil enda... Venter.....

Fått bekreftet at dette er 16"-vinterfelger ja. Sommerfelgene er 17".
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

HinkelPinkel

Hoho! Nå har jeg akkurat bestilt meg en Leaf! Er veldig glad, men kjenner samtidig på et lite snev av panikk. Regner med det går over.
Uansett, bestilte 24 kWh i bronze  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA