Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av HinkelPinkel, onsdag 02. mars 2016, klokken 13:39

« forrige - neste »

HinkelPinkel

Da har jeg endelig bestemt meg for en Nissan Leaf, men nå gjenstår det største valget for min del. Hvilken farge skal jeg velge? Foreløpig har jeg utelukket rød, lys grå og til dels svart. Hjerte mitt sier white pearl mens fornuften sier mørk grå.
Derfor spør jeg deg: Hvilken farge har du, hvorfor og er du fornøyd med valget ditt?

ironduke

Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

TMDF80

Jeg har bestilt sort. Rett og slett fordi jeg synes den er finest. Og til tross for at det er j***** upraktisk  ;)
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak


LaJa

Mørk grå. 8 mil daglig på en vei som blir saltet... Gøy at bilen ser relativt ren ut mer en dagen etter vask. Tok derfor den mest "praktiske" fargen.

lifern

Min var i utgangspunktet svart,men nå er den grå.
SVART EUROLEAF 2013

ironduke

Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Bjoris

Sort, rett og slett fordi den var først levering på. Hadde nok valgt bronse, men det var 5 uker ekstra levering. Kjøpt en som var på vei til lager. Ble også Tekna og ikke Nordic og 3.3 og ikke 6.6 lader. Happy med at det ble Tekna, men ikke st jeg måtte droppe laderen. Skulle vi ha 6.6 var det 2 mnd henting ekstra så det har utelukket...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Erl_end

Bestilt mørk grå av praktiske årsaker. Vi vurderte sort, men er ikke verdensmester i bilvask, så da ble det praktisk..
Kjører 4 mil på saltet motorvei hver dag..
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Einar_S

Biler med god design skal være røde. Da synes linjene best.
Biler uten design skal være hvite. Da ser man ikke hvor gæli det er.

Når det gjelder praktisk så er det bare sort som skiller seg ut.
Den er møkkete før du har fått vridd opp pusseskinnet!

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

AppleKnocker

Sitat fra: Einar_S på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:11
Biler med god design skal være røde. Da synes linjene best.
Biler uten design skal være hvite. Da ser man ikke hvor gæli det er.

Når det gjelder praktisk så er det bare sort som skiller seg ut.
Den er møkkete før du har fått vridd opp pusseskinnet!

Interessant teori ;D
Trenger ikke spørre deg om hva du synes om designet på Leafen.

Min favoritt er grå, bronze er mest originalt men usikker på om den fargen holder seg kul. Min er for øvrig svart.

Litt OT:
I Europa er sølv den mest populære bilfargen for tida. Men trendene skifter, for bare noen år siden skulle alle ha rød bil. Svenske Aftonbladet har fått psykoterapeut Eva Rusz til å analysere bileiernes fargevalg.

Sølv:
Glitter og glamour er viktig. Fargen skal ikke stikke seg ut, men signalisere at man har råd til litt luksus.

Rød:
Velger man en rød bil vil man stikke seg ut. Du vil fortelle noe. Bare se på dyreriket, rød leppestift på kvinner signaliserer at du er erotisk.

Blå:
Denne fargen er beroligende og står for sannhet og lojalitet.

Svart:
Dette er egentlig sorgens farge, men har du denne fargen på bilen forteller du omverdenen at du har pondus.

Grønn:
I mange sammenhenger er dette en beroligende farge, men det grønne står også for naivitet, umodenhet og dumskap. Hvordan kjører du med en grønn bil?

Hvit:
Velger du denne fargen vil du ikke stikke deg ut. Hvitt står for formløst.

Gul:
Du vil synes. Fargen kjennes oppfriskende og symboliserer godhet.

Lilla:
Dette er en farge som ikke er beroligende, snarere en man skal passe seg for. Det lilla står for geistlig makt og opphøyethet.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Enig, sort er ikke noe bra i det daglige, heldigvis syns jeg det er kjekt å vaske bil og gjør det alltid for hånd etter alle kunstens regler (iallefall noen av dem). Jeg syns Leaf kler sort og den skjuler jo også linjene så kanskje det er derfor;)

Syns det er litt tull at Leaf er så stygg!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Einar_S

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 21. januar 2016, klokken 11:35

Rød:
Velger man en rød bil vil man stikke seg ut. Du vil fortelle noe. Bare se på dyreriket, rød leppestift på kvinner signaliserer at du er erotisk.

Hvit:
Velger du denne fargen vil du ikke stikke deg ut. Hvitt står for formløst.
Jeg har 1 hvit og 2 røde biler. Hva sier ditt analyseverktøy da om meg?
Formløs schizofren forteller, delvis erotisk?
Og hvor passer mine golden metallic Volvoer inn?

Nei her har du nok falt for en av de siste klikkhorene som verserte. D'ække så lett å bli pyskolog  ;)




2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

HinkelPinkel

Takker for alle svar :)
Har nå bestemt meg for å gå for bronze. Har det heldigvis ikke travelt så jeg venter heller litt ekstra for å få den fargen.
Ble forespeilet at leveringstiden var på 1-2 mnd er det realistisk?

Mr.Zero

Sitat fra: HinkelPinkel på torsdag 21. januar 2016, klokken 16:19
Takker for alle svar :)
Har nå bestemt meg for å gå for bronze. Har det heldigvis ikke travelt så jeg venter heller litt ekstra for å få den fargen.
Ble forespeilet at leveringstiden var på 1-2 mnd er det realistisk?

Lurt! Da viser du alle leif-eierne i gata at du har en 2016-modell! Jeg hadde gjort akkurat det samme. Kollegaen bestilte ny 30Leif Nordic i hvit med stor lader. To mnd leveringstid. Bonderabatt ga ca 35 lapper i avslag..! :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA