Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LED Blinklys i skjerm

Startet av Geir Bergmann, tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:13

« forrige - neste »

Geir Bergmann

Har noen av dere erfaring med dette?
De som polerte bilen min før levering, skrøt veldg av denne som heter Drop off.

http://www.kepler.no/lakkbeskyttelse.php
BMW i3 fra 23.12.2015

Klykken

#1
http://www.detailersclub.no/forums/topic/26249-ss-og-test-av-drop-off-keramisk-coating/

Begynner å bli en del keramiske coatinger rundt om nå. Drop off, Gyeon, max protect osv. Ellers har du jo medlemmet Roso ( http://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;u=17454 ) her på bruket som har benyttet seg av Carpro Quartz: http://www.detailersclub.no/forums/topic/21946-test-av-carpro-cquartz-uk-solmyr-autodetailing/

Er vel egentlig bare å velge seg det man vil og gå for det. Bør legges av kyndige personer da uvøren bruk vil skape mye ugagn og forringe levetiden av beskyttelsen. Forarbeidet må være mer eller mindre spotless.
Er du usikker på forarbeid og det som trengs for å legge en dugelig coating finnes det hjelp å få over på Detailersclub.no.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Mr.Zero

Rehabil i Oslo legger på dette til en overkommelig pris. Blir bra! :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

1Ampera

Har behandlet begge våre biler med produktet, resultat suverent. Den ene bilen var 4 år, lakken ble som ny. E-up under 1 år, her så bilen blankere ut enn ny. Mye lettere å holde bilenene rene, mye enklere å vaske. Anbefales !!! Jobben utført av Bilfix AS, Grorud.
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

klilleng

Noen her som har faktisk brukt Drop Off eller tilsvarende på i3? Hvordan ble / er resultatet?

Klykken

http://www.detailersclub.no/forums/topic/21946-test-av-carpro-cquartz-uk-solmyr-autodetailing/
Her har du tilsvarende. Fungerer som bare det, tydeligvis. Han kaller seg "roso" her på elbilforumet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

klilleng

Spørsmålet er vel egentlig om det er "bedre" enn en vanlig polering/voksing i ny og ne.
Dvs, gir det virkelig noe ekstra i forhold til normalt vedlikehold?

Hvis ja, så er det vel nesten like greit å bestille dette gjennom BMW som kan få det gjort hos en eller annen samarbeidspartner før utlevering av bil ?

Klykken

Det kommer litt an på deg som person også. Du kan ikke la bilen være uvasket over flere måneder og tro at den holder seg fin etter en slik behandling, men det gjør den ukentlige vasken vanvittig mye enklere. Med rett vask og vedlikehold vil de fleste forseglinger av kaliberet Carpro, Max Protect osv vare ganske mye lengre enn en voks.

Klargjøringen av bilen fra BMW er gjerne såsomså og er ikke noe å rope hurra for. Preges av hastverk, som oftest. Heller ikke deres samarbeidspartnere på lakk er mer enn "få jobben gjort", stort sett. Ville nok benyttet meg av noen profesjonelle med en hjertesak for dette, med et godt renomé og gode referanser.
Du finner mange slike hos detailersclub.no under "jobb ønskes utført".
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

klilleng

Takk. Får vurdere det når det nærmer seg levering. :-)

Foliering kunne også vært kult men tror det blir litt i overkant kostbart.

john

Jeg har pompanazzi quarz coating på dieselpurka mi. Ble utført for ca 18 mndr siden, og bare vasket siden.
Må si at bilen holder seg utrolig godt, og når den er nyvasket ser den nypolert ut og vannet perler finfint.
Denne er imidlertid relativt kostbar, godt over ditec og liknende. Behandlingen er skikkelig profesjonelt utført, med full lakk korrigering så bilen er 100% før mann legger quartz utenpå. Tar ca tre dager medregnet herding etc.

Ingeniøren

#10
Lakkforsegling handler vel og litt om latskap  ;)

Har mange 10 års erfaring med at skikkelig polering med tung woks er minst like godt som noe annet, og få har like fin bil som meg etter 10 år.... Dog når jeg fikk bilen min i fjor høst spanderte Bilia Drammen Maguires lakkforsegling og kan ikke klage på utførelsen.

Men i år finner jeg fram boksen igjen og setter av en dag  8)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

john



Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 29. juni 2016, klokken 19:04
Lakkforsegling handler vel og litt om latskap  ;)

Mer enn litt latskap (for min del). [emoji6]

Er også greit å skille mellom Lakkforsegling og slik coating som jeg har. Quarz coating må vannslipes av igjen dersom den legges feil, og er mer som en superhard klarlakk på toppen.
Men gjort skikkelig gir det en utrolig lettvint bil å holde. Som sagt, den ser ripefri og nypolert ut etter 1,5 år.

Men har man tid og lyst er det selvsagt enda bedre med nyvokset bil. For min del hadde det blitt 2 ganger i året, nå har jeg 90% hele tiden.

Klykken

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 29. juni 2016, klokken 19:04
Lakkforsegling handler vel og litt om latskap  ;)
Der tar du nok ganske feil. Tre til fire dagers arbeid og herding på en beskyttelse, som ofte blir et målbart lag over lakken, er ikke akkurat det jeg vil betegne som latskap. Vedlikeholdet i etterkant er akkurat samme som om man har brukt en vanlig voks.

Vil heller kalle det lidenskap
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på onsdag 29. juni 2016, klokken 22:03
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 29. juni 2016, klokken 19:04
Lakkforsegling handler vel og litt om latskap  ;)
Der tar du nok ganske feil. Tre til fire dagers arbeid og herding på en beskyttelse, som ofte blir et målbart lag over lakken, er ikke akkurat det jeg vil betegne som latskap. Vedlikeholdet i etterkant er akkurat samme som om man har brukt en vanlig voks.

Vil heller kalle det lidenskap

Ja men da er det de som legger beskyttelsen som jobber - eieren betaler seg ut av det mens magen vokser  :)

Uansett, lakkforsegling eller ikke, min er ru på sidenen etter vinteren. Her sitter det mye asfalt rester fast, og det må kjemikalier til for å få det bort og det tar vel en del av lakkforseglingen og ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Ja, å sette bort jobben kanskje kan kalles latskap, men det er ingenting i veien for å gjøre det selv. Best resultat får man med erfaring. :)

For asfalt og tjære benytter jeg Mac 124 Prickbort, som er forholdsvis skånsom mot beskyttelsen. Fås på alle bensinstasjoner, samt på nett i større kvanta.
All vask tærer på bilens lakk og beskyttelse forøvrig, men å neglisjere vasken tærer selvsagt mer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA