Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å lage nye beslag for sideblinker i rustfritt stål

Startet av Panders, tirsdag 01. mars 2016, klokken 16:48

« forrige - neste »

Panders

Disse har tydeligvis kommet i drift etter nyttår. Rart ikke Fortum ikke reklamerer litt når de har satt opp nye ladere, regn flaks jeg oppdaget disse.
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

larsk

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

Panduck

Sitat fra: Panders på onsdag 20. januar 2016, klokken 08:56
Disse har tydeligvis kommet i drift etter nyttår. Rart ikke Fortum ikke reklamerer litt når de har satt opp nye ladere, regn flaks jeg oppdaget disse.

Det gjelder å følge med på facebook siden deres. Der legges alt ut. Hvor bør de reklamere?

evole

Jeg ladet der 20. desember. Da var de i hvert fall på kartet til Fortum (map.chargedrive.com). Slik jeg finner alle Fortum-ladere.

Det jeg er nysgjerrig på er om disse to laderne er en del av Enova-tildelingen.

Panduck

Sitat fra: evole på onsdag 20. januar 2016, klokken 22:23
Det jeg er nysgjerrig på er om disse to laderne er en del av Enova-tildelingen.

Enova gir ikke penger dedikert til et visst antall ladere, de har satt krav om et antall ladestasjoner på en strekning, med distanse mellom ladere og antall pr lokasjon. ALLE fortum sine ladestasjoner som ligger langs de strekningene de fikk tilslag på, og som oppfyller kravet til ladere, kan dermed sies å være en del av Enova-tildelingen. At Fortum kunne levere et bedre tilbud enn de andre, kan skyldes at de alledere hadde såpass mange ladere på disse strekningene, og derfor ikke trengte å sette opp så mange nye.

Så, selv om disse laderene kom før Enovautdelingen, vil de alikevel brukes for å oppfylle kravet.

Dexter


[/quote]

Det gjelder å følge med på facebook siden deres. Der legges alt ut. Hvor bør de reklamere?
[/quote]

Hva er facebook?

tutti


Panduck

Sitat fra: Dexter på torsdag 21. januar 2016, klokken 12:23
Hva er facebook?

Tilbake til mitt spørsmål da. Det sies de bør reklamere for laderene sine. "Hvor bør de reklamere?" var spørsmålet :)

larsk

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

MortenRA

Eneste er at nye ladere, som denne, ikke er oppdatert hos Nissan. Følgelig finnes ikke laderen på bilens GPS...ennå. Er gull verdt denne laderen om en kommer med lite strøm fra Bastøferga :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

Panduck

Sitat fra: MortenRA på fredag 22. januar 2016, klokken 21:57
Eneste er at nye ladere, som denne, ikke er oppdatert hos Nissan. Følgelig finnes ikke laderen på bilens GPS...ennå. Er gull verdt denne laderen om en kommer med lite strøm fra Bastøferga :)

I følge Nissan er laderene på Kløfta ikke hurtigladere. Jeg har helt gitt opp å bruke ladekartet i leafen til noe som helst.

Panders

Skilt fra.eks on at det befinner seg en lader i en gitt retning. ALLE andre firmaer og lign klarer å få opp ett skilt som guider folk veien. Hvis Biltema åpner en ny butikk så går de til media for å reklamere. På denne måten kan folk få med seg hva som skjer. Jeg sitter jo ikke å sau farer alle leverandørene sine sider og ubrukelige apper for å se om det har kommet opp non nye ladestasjoner til stadighet.
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

elbil-1

Det er helt utrolig at ikke noen av ladeleverandørene har tatt skikkelig tak i hvordan de profilerer produktet sitt.

Jeg har snakket med noen av dem, og de har tilsynelatende ingen strategi for dette. (Udugelige markedsansvarlige?)

De burde jo ha fått opp skikkelig tak/skur rundt laderne, lys og skilting, slik at det var innbydende å lade og at fossilbiler ble holdt borte og man ikke fikk p-bot for å ha glemt å trekke p-lapp.

Det er mange eksempler på at det ikke er noen skilting, saling blanding av offentlige p-plasser og private p-plasser med ganske hissige p-vakter etc. - selv om man står på en plass som man tror er ladeleverandrens og er gratis å stå på når man faktisk lader...

Skiling og merking er helt fraværende - ikke engang en lysskilt slik statoil/shell etc. setter opp for å vise til sine produkter.

Den dagen en stor kjede i norge (kiwi, rema, etc.) bestemmer seg for å overta lademarkedet og status som "ladeleverandør i hele norge" - så er grønn kontakt og fortum akterutseilt.

Det er "bare" å putte en miliard i potten, bygge ladestasjoner og ta inn vindusviskere og lyspærer i butikksortimentet på alle butikkene i kjeden - så er produktet landsdekkende lading hos "Kiwi" innført.

Merkevaren er allerede kjent og vet folk at hos "kiwi" er det alltid lading - gratis saktelading og betalbar hurtiglading - så har de et kjempefortrinn - og de behøver heller ikke reklamere så mye for det. Merkevaren er alt kjent og  man legger bare til et nytt produkt.

Det er helt utrolig at ikke noen allerede har gjort dette... All den tid det vel kostet noen milliarder å overta og omprofilere ICA butikker f.eks. - så er det tydelig at pengene finnes , om man ønsker...

Panduck

Sitat fra: elbil-1 på søndag 06. mars 2016, klokken 19:47
Den dagen en stor kjede i norge (kiwi, rema, etc.) bestemmer seg for å overta lademarkedet og status som "ladeleverandør i hele norge" - så er grønn kontakt og fortum akterutseilt.

Tviler sterkt. Fortum og GK vil ha nettverk / infrastruktur for å drifte ladere og ta seg av betaling. Dette er ting som KIWI, rema etc nok vil benytte seg av, fremfor å ta den biten selv. Fortum posisjonerer seg sikkelig i markedet nå for å kunne ta på seg rollen som drifter for de som måtte ønske å ha egen "bensinstasjon", om det er en liten "pumpe" på en pplass utenfor en butikk, eller "ladeøy" for mange biler med tak. Hvorfor skulle KIWI ville ønske å ta på seg dette?

elbil-1

Fordi merkevaren "fortum lading" er så og si usynlig i markedet for folk flest.

En hvilken som helst kjede kunne kuppet dette og blitt kjent som ladeleverandøren i norge, så og si over natta....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA