Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: La laderen stå i etter fullading

Startet av sjossang, tirsdag 01. mars 2016, klokken 12:32

« forrige - neste »

sjossang

Ser at det vedlagte brevet nå blir sendt ut til oss som venter. Synes det er meget bra å henvende seg direkte til oss som enkeltkunder. Er også i  enig at det er bedre å vente til bilen fungerer som den skal, enn å måtte dra tilbake for å få fikset "småting".
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

vartli

Hvis det kun er snakk om software, så er det jo synd at Nissan ikke har samme løsning som Tesla for å kunne oppdatere over mobilnettet. Da hadde vel hele situasjonen vært unngått.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Bjoris

Nettopp, det er rett og slett synd at ikke flere ser litt mer mot Tesla, det gjør mye som er VELDIG bra for kundene. Bilene får mye pepper, men jeg har kjørt min 43.000 før jeg solgte den og selv om det var litt feil så har det vært en fantastisk opplevelse i kundebehandling og hvordan batteribilen kan fungere hvis den som lager den VIRKELIG vil lage noe bra...

De øvrige bilprodusentene har for mye lik i lasten og prøver feks. fortsatt å tjene seg rike på ettermarkedet selv om elbilene trenger minimalt med vedlikehold. Service på Leaf er dyrere enn på Tesla f.eks...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kjell Leaf

Tesla Tesla... Jeg foretrekker at fabrikanten har bilen helt klar før levering i stedet for å levere ut noe som er halvveis, så får heller kundene vente. Jeg tror Tesla har mer å lære av Nissan enn omvendt.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

ohowl

"Siden høy kvalitet er så viktig for oss"

Seriøst, fikk de seg virkelig til å skrive det samtidig som Carwings er det det er? Samtidig som de nettopp var ferdig med å  selge biler med FM-radio og 2G i 2015? Etter å praksis ha solgt den samme bilen i 5 år?
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Bjoris

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 20. januar 2016, klokken 10:45
Tesla Tesla... Jeg foretrekker at fabrikanten har bilen helt klar før levering i stedet for å levere ut noe som er halvveis, så får heller kundene vente. Jeg tror Tesla har mer å lære av Nissan enn omvendt.

Vel, det er jo ikke direkte imponerende fra Nissan, de har levert Leaf i 5 år, gjør to endringer på den nye modellen og bare en av disse tingene fungerer når 685 biler står klar til levering... Jeg som kjøpte en Nissan og en Tesla litt for iallefall å ha EN bil som bare virker...

glibbe

Fikk min nye LEAF 2016 fredag siste uke, men de stoppet visst nok utlevering etter min (jeg var nummer 3), med melding om at jeg skulle tilbake å få oppgradert etter 22. januar - appen fungerte overraskende de første to dager, men bilen har vært "uten tjeneste" siden søndag. Eneste ulempe for meg er at jeg ikke får opp ladestasjoner, og kan ikke bruke appen.

Ellers veldig godt fornøyd med nye leaf :)

glibbe

Fikk i øvrigt dette svaret idag etter jeg lurte på deres trege backend.

I want to inform you that he have found a fault in the software in the head unit on the Nissan Leaf 2016. We are working hard to get this fixed as soon as possible. You will be contacted as soon as the case is solved and for a update of the software.

We are sorry for the inconvenience this causes.

We are working hard to make the app more user friendly and faster.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 20. januar 2016, klokken 10:45

Ehhh, nei.
Min erfaring er at Nissan har ekstremt mye å lære av Tesla. Kanskje jeg hadde vært en mer fornøyd Nissan kunde hvis de (importør - Nissan nordic) ikke hadde vært så arrogant i sin oppførsel.
Hadde min dose av feil og reklamasjoner på Leaf'en.

Balrog

Leaf er et meget godt produkt, men Nissan m.fl. ligger lysår bak Tesla ift. kundeservice og teknologi.
Latterlig å stanse utlevering pga "softwarefeil". De har jo levert Leafer i 6 år med feil på fjernlyskabler, spylerdyser, vindusheisbrytere og et ubrukelig gjettometer som skaper mer unødig rekkeviddeforvirring og angst enn noe annet digitalt utstyr på noen bil. Jeg tror faktisk de like gjerne kunne montert et roulette-bord i bilen hvor du kunne kaste kula selv og få vite estimert rekkevidde med tilnærmet samme treffsikkerhet. Softwarefeil - sikkert...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Bjoris

På min fungerer ikke timer forvarming heller, i håndboka står 80% lading beskrevet, men det valget er borte. Om alt dette er SW feil eller hva vites ikke. Men der irriterer om 80% er tatt bort da jeg er overbevist om at fast lading til 80% er bra for batteriet. Jeg ser på dagens US Leaf så kom med ca 10% kapasitetstap nå mangler 13-15% etter tre år med 80% bruk. Vi er nå på linje med en Norsk Leaf som har blitt 100% ladet siden ny... Mao ord har den tapt seg mye mer siste årene enn vår!

Bjoris

Når det gjelder hovedlysene er disse mye bedre på den nye så noe må de ha gjort siden 2011!

Vindusheisen er også mye raskere, nå er den ene røken på US Leafen

Ole Irgens

Mye klaging her. Men jeg tør ikke tenke på hvor mye støy det ville blitt om Nissan hadde sendt ut Leafene _med_ softwarefeil og deretter tilbakekalt bilene for retting, evt at feilene hadde ført til trøbbel når bilene hadde begynt å kjøre. Omdømmemessig tror jeg det er mye bedre for Nissan å gjøre det på denne måten, så får vi som har bestilt biler og venter spent på dem, heller smøre oss med litt tålmodighet.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Balrog

"Tilbakekalling" av biler er helt vanlig. I alle serviceprosedyer hos seriøse bilmerker er det retting av kjente svakheter/feil. Bytting av spyledyser (gratis) ville således vært obligatorisk og gratis om det fx var Audi og ikke Nissan. (Det er derfor vi klager og syter. Det hjelper åpenbart ikke en dritt, men klaging og syting er i alle fall noe mange av oss liker.) Vesentlig sikkerhetsmangler ved biler må selvsagt følges opp på en mer direkte måte, og da kommer det på førstesiden i kjendisnytt (VG/Aftenpoften/Dagbladet).

Heldigvis er det svært lite feil med Leaf, spesielt når man tenker på at det er verdens første normalstørrelse elektriske bil solgt i et betydelig antall.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

haavardw

Er det noen der ute som har fått en pekepinn på når Nissan forventer å ha få utbedret feilen? Bilen min er nå ca. tre uker forsinket og jeg begynner å bli lei av å vente.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA