Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf lader sakte

Startet av O2 Espe, tirsdag 01. mars 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

O2 Espe

 Hei og hå :) Er ganske fersk i el-golf verden, då bilen berre er 1 veke gammal. Er så langt positiv. Ser at 10 mil nok er MAX med tanke på kulde og behagelig tur, men det holder for meg ennå. Og Car-Net som rett og slett ikkje held mål. Det eg lurer litt på er kva erfaringer dei som har hatt denne bilen har med tanke på batteri. Registrerer dere reduksjon på batteri? og dette med ladding? Har noen en fasit på korleis ein skal ladde, eller er det å ladde når man har mulighet til det, sjølv om det berre blir 15 min ??

David Skov Hansen

Læs lidt omkring og du vil se svarerne på dine spørgsmål, men der er ikke umiddelbart nogen som har mærket reduktion i batteriet endnu. Sjat lad gerne alt det du lyster. Men lad ikke før at batteriet er mindst 1 streg på el-måleren, det lyder til at det er bedst.

snhansen

10 mil rekkevidde, er det med eller uten varmepumpe?
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

O2 Espe


gamer73

varmepumpe er mest effektiv når man trenger det minst;) altså rundt 10+ grader ute etc;) Er jo ikke fryktleig effektiv nå med opptil 15 minus ute....

e-curious

Er ikke helt enig i at en ikke har nytte av varmepumpe når det er 5-10 plussgrader.  Blir gjerne til at en har på varmen, og rekkevidde er jo kjekt da også.Jeg har varmepumpe selv, her på Vestlandet er det jo gjerne ikke så mange minusgrader om vinteren, og da har en god effekt.    I 15 minus kan det jo hende at dieselvarmer er mer effektivt.

gamer73

ja jeg mente jo egentlig at når man trenger varmen mest..altså i 15 minus så er dieselvarmer mye bedre enn varmepumpe. Dvs det er ikke mye rekkevidde man vinner om man har det godt og varmt i bilen med varmepumpe i 15 minus....kontra det å ha bil uten VP...men med dieselvarmer så vinner man jo masse kilometer...

Råde

Mest effektiv mellom pluss og minus 10 grader.
e-Golf | X75D

stefse

Den er effektiv langt under 0 grader, tro ikke annet. Sett bilen i ECO og prøv selv. Blir det under -10 faller dog virkningsgraden. Under -15 klarer den ikke å holde bilen varm, men så er jo også varmetapet fra kupéen stort på slike temperaturer.
Merk at jeg har isolert rørene fra varmepumpen. Det hjelper noe.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA