Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elg mot pano-frontrute

Startet av RogerG, tirsdag 01. mars 2016, klokken 10:51

« forrige - neste »

RogerG

Hei.

Min e-Golf slår av frontlysene når jeg låser bilen selv om følg meg hjem lysene er slått på inne i innstillingene, noen som kan tenke seg til hvorfor? Låser jeg opp bilen slår dem seg iallefall på, men hadde vært greit med litt lys etter jeg parkerer bilen..

Roger

RogerG

Fant ut av det, visste ikke at man måtte gjøre det manuelt hver gang man parkerer bilen for dagen..

jonste

Dette kan kodes om slik at de tennes automatisk. Med vcds tilgjengelig er det fort gjort.

sybo

Sitat fra: jonste på tirsdag 19. januar 2016, klokken 20:58
Dette kan kodes om slik at de tennes automatisk. Med vcds tilgjengelig er det fort gjort.

Hva mener du med gjøres manuellt hver gang? Dette har irritert meg også

Råde

Står veldig kryptisk i instruksjonsboka. Du må holde lyshornet inne i 3 sek(?) etter du har skrudd av bilen. Da vil coming home tenne når du åpnet døra. Drittløsning som, som skrevet, enkelt kodes om i VCDS til en normal aktivering automatisk.
e-Golf | X75D

Nils Ove


03P05

Det er ikke nødvendig å holde lyshendelen inne i 3 sek. Bare blink kort med lyshornet (trekk den til deg) og lyset slår seg på når du åpner døra. Er standard på alle VW.
2016 VW E-Golf, Pacific blue met.
2013 VW Multivan, 4-motion, DSG, 180 hk TDI, Black perle met.
2003 Toyota Rav4, D-4D, Dark blue met.

Råde

Sitat fra: 03P05 på torsdag 21. januar 2016, klokken 22:05
Det er ikke nødvendig å holde lyshendelen inne i 3 sek. Bare blink kort med lyshornet (trekk den til deg) og lyset slår seg på når du åpner døra. Er standard på alle VW.
Nei. Ikke standard men mulig en fiks ide de har fått på nye modeller (har -14 Passat med automatisk tenning). VCDS er et system for å koble seg på styreenhetene i VAG biler. Her kan man gjøre enkle valg og avlesinger. En slags kommersiell "uautorisert" versjon av det verkstedene bruker.
e-Golf | X75D

viggosk

Jeg trur det er en bug i SW til VW. Dette fordi under lys instillinger kan du si hvor lenge du vil at Coming Home OG Leaving home skal være på i sekunder. Jeg spurte Møller Ryen og de sa dette er en bug og blir rettet på ved en SW oppdatering.

Råde

Det er ikke en bug. Det er et reelt valg i kontrollmodulen, altså valg av hvordan CH og LH aktiveres. Valg: 1. Ikke aktivert, 2. Manuelt, 3. Førerdør. Da er det en veldig bevisst bug i så fall.
e-Golf | X75D

aarthy

Jeg tror CH og LH innstillingen gjelder lysene som er under sidespeilene..
Men skal høre med Møller Trondheim om de kan kode den fast slik at det gjelder frontlysene også.

Råde

Sitat fra: aarthy på fredag 22. januar 2016, klokken 09:31
Jeg tror CH og LH innstillingen gjelder lysene som er under sidespeilene..
Men skal høre med Møller Trondheim om de kan kode den fast slik at det gjelder frontlysene også.
Nei. CH og LH innstillingene på skjermen gjelder varigheten (av front og baklys). LH er satt til automatisk og CH til manuell (via lyshornet) i kontrollmodulen, og dette kan altså ikke endres med mindre man kan koble seg til bilens hjerne med kabel. Noen verksteder gjør dette for deg og andre ikke.
e-Golf | X75D

aarthy

Hei !

Møllerbil Trondheim fikk programmert dette inn så nå fungerer både Coming og Leaving av seg selv forutsatt det er mørkt ute.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA