Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå er det slutt på alle fordeler for elbiler - hvis vi skal tro media

Startet av Otto, mandag 29. februar 2016, klokken 15:42

« forrige - neste »

Otto

Som overskriften sier: er det noen som i det hele tatt får kontakt med bilen?

Var i kontakt med Møller systemet i går, ikke kundeservice, og det blir påstått at dette jobbes med. Dem kunne derimot ikke gi noe tidsperspektiv på når det skulle forventes å fungere. Hva kan vi gjøre?

Hadde jeg visst at det var så mye problemer med remote oppkobling mot bilen hadde jeg faktisk valgt noe annet. Dette er tross alt en #2 bil etter Tesla'n som har fungert knirkefritt i over 2 år. Ingen tvil om at eGolf'n blir byttet mot Model 3 så snart denne er tilgjengelig.

Hilsen en frustrert eGolf bruker :-(

(men selve bilen er bra!)
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Otto

Og en ting til: Får stort sett kontakt med servere etter lang tid, det er bilen det ikke oppnås kontakt med, nettverksfeil! eGolfen står siden av Tesla'n i samme garasje og begge benytter Telenor :-)
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

urabus

Har hatt problemer med innlogging her også. Men etter siste oppdatering måtte jeg avinstallere appen og registrere telefonen min på nytt. Og nå er den skremmende rask.

tutti

Min 2014 modell har stort sett fungert greit på nett. Testet i går og det tok ca. 10 sek å få kontakt.

David Skov Hansen

Havde lidt opstartproblemer men fungerer fint. Voldsom reaktion på en manglende app funktionalitet. Lunne forstå hvis bilen ikke kunne køre. At Tesla har fungeret problemfrit for dig betyder ikke at alle oplever det samme. Problemet med fora er at det indeholder alle dem med problemerne og så entusiasterne - altså dem som går meget op i dered bil. Resten midt imellem hvor alting bare fungerer hører man ikke noget om. Så disse fora er dårlig repræsentanter for en bils evner og fejlfri procent

TomR

Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Knoffen

App virker helt greit nå på iPhone, ble oppdatert tidligere i dag.

assc

Spurte Møller om de vet hvorfor den oppdaterte appen (android) trenger tilgang til kontaktene, ikke fått svar ennå.

CarNet funker vel omlag 2/4 til 3/4 av tiden for min del, weben noe bedre enn appen. Ingen av de verdt å betale for.

SteinarSun

Car-net er en grei tjeneste når det virker, særlig om vinteren, hvor du kan sette i gang forvarming fra mobilen.
Ulempen er at tjenesten er fullstendig bedriten mtp stabilitet, og svært ofte nede.
Ser at Vw/Møller nå har løst dette, selv om det ikke en gang lar seg logge inn i dag :
Car-Net driftsmeldinger
19.01.2016
Kjære kunde og bruker av Car-Net

I den siste tiden har vi dessverre hatt ustabilitet i kundeportalen, men dette skal nå være rettet.

Det har i tillegg kommet en ny versjon av e-remote appen til iPhone som kan lastes ned fra App Store.

Skulle du allikevel oppleve problemer er det fint om du sender en mail til kundehenvendelser@moller.no


Jeg venter på at de skal tvinge meg til å forlenge avtalen, da skal de få rikelig med trøbbel
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Ourasi

#9
Totalt håpløst idag, ikke kommer man inn på app, og ikke web. Herlig å sitte i -25C uten varming i bilen på Statoils """hurtiglader"" (2 timer der de beste tar 35min), og i kald bil til å begynne med. Bedritent..
E-Golf 2016

gamer73

ja null respons i dag..heldigvis ble jeg etterhvert klok av skade..det tok jo meg 1 mnd med altfor kald bil å lære hehe. Jeg satte avgangstid og det funket jo sånn noenlunde...nå er varmetrådene i frontruten røket så jeg måtte skrape litt, men dette blir sikkert fikset snart håper jeg..dem var gull verd dem trådene mht å fjerne dugg også om sommer.

e-Kvaase

Sitat fra: Otto på tirsdag 19. januar 2016, klokken 07:53
Som overskriften sier: er det noen som i det hele tatt får kontakt med bilen?

Var i kontakt med Møller systemet i går, ikke kundeservice, og det blir påstått at dette jobbes med. Dem kunne derimot ikke gi noe tidsperspektiv på når det skulle forventes å fungere. Hva kan vi gjøre?

Hadde jeg visst at det var så mye problemer med remote oppkobling mot bilen hadde jeg faktisk valgt noe annet. Dette er tross alt en #2 bil etter Tesla'n som har fungert knirkefritt i over 2 år. Ingen tvil om at eGolf'n blir byttet mot Model 3 så snart denne er tilgjengelig.

Hilsen en frustrert eGolf bruker :-(

(men selve bilen er bra!)

Noen som vet om det blir gjort noe for å få Car Net til å begynne å virke en gang for alle?
For meg virker det rett og slett som det er en flaskehals ett eller annet sted.
Jo flere biler som er solgt jo dårligere fungerer systemet.
Nå på vinteren når alle ønsker å bruke det, fungerer det ekstra dårlig.
Tyder på at det er kapasitetsproblemer ett eller annet sted i løsningen.
"Gratisåret" utløper i slutten av mars, er ikke veldig lysten på betale masse for noe som uansett ikke virker.
Funksjonaliteten er ikke så alle verst, hvis det bare hadde fungert.

Noen som har noe info fra Møller eller VW i Norge?

Terjer

Sitat fra: Ourasi på torsdag 21. januar 2016, klokken 07:49
Totalt håpløst idag, ikke kommer man inn på app, og ikke web. Herlig å sitte i -25C uten varming i bilen på Statoils """hurtiglader"" (2 timer der de beste tar 35min), og i kald bil til å begynne med. Bedritent..

Sett inn ønsket avgangstid mens du sitter i bilen når den lader, da blir det varmt.
VW e-up! - Aurskog-Høland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA