Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå er det slutt på alle fordeler for elbiler - hvis vi skal tro media

Startet av ladov, mandag 29. februar 2016, klokken 15:38

« forrige - neste »

Jævla Hippie

Sitat fra: pudderjagar på fredag 22. januar 2016, klokken 18:49
Kor langt kjører du?

Er da ikkje hurtiglader eller saktelader du kan bruke når bilen er parkert?

55 km med rundt 100 start/stopp, en 15 minutters stopp med nedkjøling av bilen og to klatringer fra bunnen av en dal til toppen. I løpet av 2.5-3 timer. Jeg kan ta en omvei og lade på veien, dette vil ta meg en halvtimes tid, men her er det også høydemeter-problematikk, noe som suger strøm. Foretrekker å fryse litt. Moderat varme (1 strek, 18 grader) trekker fremdeles 3 kw. Funker ikke i tre timer. Kan tillate meg litt mot slutten. Kjører eco 99/100, ikke noe å spare der heller.
Renault Zoe 240 Life

asgeirn

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 19. januar 2016, klokken 16:50
Slek fungerer også varmepumpa i Zoe. Den beste og mest effektive instillinga eg har funne er:
Slå av "ECO"
Sett temperatur til 24 grader
Velg luft på frontrute og føtter (Viktig for at "auto"funksjonen skal slå seg av)
Trykk på "AC off" slek at da lyser rødt i knappen
Sett lufthastigheten til maks 3 prikker

Jeg har kjørt med denne innstillingen og 20 graders varme i flere dager nå, med utetemperaturer rundt -12 - -15, og kan bekrefte at dette fungerer utmerket!
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

pudderjagar

Kjekt å høyre at da ikkje berre er hjå meg da fungerer. Varmepumpe er noko rare greier i bil!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: Jævla Hippie på lørdag 23. januar 2016, klokken 03:20
Sitat fra: pudderjagar på fredag 22. januar 2016, klokken 18:49
Kor langt kjører du?

Er da ikkje hurtiglader eller saktelader du kan bruke når bilen er parkert?

55 km med rundt 100 start/stopp, en 15 minutters stopp med nedkjøling av bilen og to klatringer fra bunnen av en dal til toppen. I løpet av 2.5-3 timer. Jeg kan ta en omvei og lade på veien, dette vil ta meg en halvtimes tid, men her er det også høydemeter-problematikk, noe som suger strøm. Foretrekker å fryse litt. Moderat varme (1 strek, 18 grader) trekker fremdeles 3 kw. Funker ikke i tre timer. Kan tillate meg litt mot slutten. Kjører eco 99/100, ikke noe å spare der heller.

Kunne vore artigt å vist ca kva strekning du kjører. Eg kjøre 110 km tr Nordhordland - Bergen men har 24 grader i bilen, ingen ECO eller automatikk på ventilasjonen og klarer meg ned til -15 grader før eg må begynne å tenka på å spare. Bilen vært kjørt som ein vanleg bil noko som betyr større forbruk enn nødvendigt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Jævla Hippie

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 23. januar 2016, klokken 15:16
Kunne vore artigt å vist ca kva strekning du kjører. Eg kjøre 110 km tr Nordhordland - Bergen men har 24 grader i bilen, ingen ECO eller automatikk på ventilasjonen og klarer meg ned til -15 grader før eg må begynne å tenka på å spare. Bilen vært kjørt som ein vanleg bil noko som betyr større forbruk enn nødvendigt.

Bruker den for å kjøre ut aviser i Gudbrandsdalen. Det blir et annet kjøremønster og topografien er meget utfordrende. Klarte det dog fint på godt under halvt batteri i sommer. Blir spennende å se hvordan det går med posten etterhvert, som skal bruke Kangoo 240 til akkurat det samme.
Renault Zoe 240 Life

pudderjagar

Avislevering betyr mykje stopp og start. Samt knoting rundt postkasser. Mykje inn og ut av bilen slek at varmen fordufter. Då kan ein likegjerne skru ned varmen og kun bruka den til avfukting.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

@pudderjagar. Har forsøkt med ECO av og luft opp/ned på en del småkjøring, og bilen blir veldig god og varm selv i minus 15. Har ikke turt å bruke innstillin gti/fra jobb når det er kaldt pga ingen mulighet til å lade om det blir kritisk med strøm for å komme meg hjem.

Håper det kommer ei ny kuldeperiode nå snart så jeg får testet "innstillingen din" på varmeanlegget på tur til jobb også. Med Zapcharger portable har jeg litt mer sikkerhetsmargin da det er noen schuko uttak på IT-nett jeg kan lade på om det blir helt nødvendig for å komme meg hjem.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Eg fryktar at da kanskje kan gå litt meir straum med "grunninstillinga mi" Eg måtte fylla på meira gass forrige fredag. Men etter at dei gjorde da så ser da ut til at forbruket har gått ned noko som er naturlig sidan pumpa ikkje må arbeide så mykje for å halde same varmen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA