Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Omregistrering

Startet av tino1961, mandag 29. februar 2016, klokken 13:29

« forrige - neste »

Einar_S

Noen ganger går de beregningene den gjør helt på snørra!
I går kjørte jeg mer enn vanlig og klattladet på lave prosenttall.
Etter noen timer stillstand uten lading bråramlet den fra 38% til 29% på rundt 100m!
Jeg ble litt svett og tenkte at nå var det hull i bunnen av batteriet. Men neida, den bare kastet 9% sånn der. Så sank den i normalt tempo etter det.

Så ble det fullading til 100%. Jeg koblet da til Leafspy som påstod at det var 93% inne. Leafspy falt sakte men sikkert etter hvert som jeg kjørte, men måleren på Dashboard viste hele tiden 100% og det gjorde den i litt over 2Km. Vanligvis er jeg nede i 98% idet jeg runder postkassa mi. Etter det sank den i vanlig tempo. Men Leafspy og meteret på Dashboard er fortsatt uenige med ca. 5%.

Dette er første gang prosentmåleren har oppført seg på en måte som ikke skal være mulig. Jeg begynner å lure på om det er Snåsamannen som har programmert HMI på disse bilene!
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

mo73ro

Resultatet av dagens kjøretur.

Var noe varmere i dag, -13. Kjørte forsiktig med 16 grader Auto på klima.

Tur: I følge LeafSpy brukte bilen 4,8 kWt på 30 kilometer.
Retur: Samme 30 kilometer 7,5 kWt.

Merket meg at det er en del mer oppover på hjemveien enn jeg har innbilt meg, så det er oppoverbakkene som virkelig suger strøm.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

leafnor

Sitat fra: mo73ro på fredag 22. januar 2016, klokken 12:49
Resultatet av dagens kjøretur.

Var noe varmere i dag, -13. Kjørte forsiktig med 16 grader Auto på klima.

Tur: I følge LeafSpy brukte bilen 4,8 kWt på 30 kilometer.
Retur: Samme 30 kilometer 7,5 kWt.

Merket meg at det er en del mer oppover på hjemveien enn jeg har innbilt meg, så det er oppoverbakkene som virkelig suger strøm.
Det er i snitt på de 60 km 2,05 kWt/mil, noe som i den temperaturen (uten forvarmet bil?) er helt normalt. 
Leaf 2012/Aug 160.000 km

tino1961

Hei,

Takk for mange gode svar.

Jeg har fått svar angående forskjell frem og tilbake, tydelig at høydemeter på retur suger mye.
Men hovedproblemet mitt er at jeg i følge Carwing bruker ca 10Kwt og at det viser ca 20% igjen ved retur. (bilen er kjørt 10 600km)
Ser ut som sete og rattvarme ikke vises i forbruket, men det blir vel ikke 6KW?
Vedlegget viser en typisk dag.
2011 i-miev  -  selges
2014 Leaf Tekna
2015 Tesla S70D  - konebil

leafnor

Hvor kaldt er det når du kjører og får det slik.

Forøvrig klarte vi å kun 70 km i går på fullt batteri fra start (19,5 kWt). Var 2 km igjen sa LeafLink da vi parkerte hjemme.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

tino1961

Sitat fra: leafnor på lørdag 23. januar 2016, klokken 16:33
Hvor kaldt er det når du kjører og får det slik.

Forøvrig klarte vi å kun 70 km i går på fullt batteri fra start (19,5 kWt). Var 2 km igjen sa LeafLink da vi parkerte hjemme.

Temp har vært -1 til -3, batteri temp har vært på 3 streker, altså på hvitt, begge veier.
2011 i-miev  -  selges
2014 Leaf Tekna
2015 Tesla S70D  - konebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA