Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift 2016

Startet av grime, mandag 29. februar 2016, klokken 07:50

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Tbeinet på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:01
Er du sikker på at begge har CCS? Jeg er ganske sikker på at det kun var en av de som hadde det tidligere.

Som sagt, de har byttet ut de 2 laderene som sto der, med nye. Fortum invisterer nok ikke i ladere med 43kW AC lengre, og ettersom det er fortum sine ladere som er satt opp her (de låner de visst ut til Nissan/kiwi p.g.a problemer med nissan sine ladere og det faktum at disse laderene står i fortum sitt nett og dermed gir fortum et dårlig rykte), vil du nok nå finne to ladere med CCS/Chademo. Det er altså godt nytt for CCS folket. At de har byttet ut ladere som kontinuelig går i stykker, er godt nytt for alle.

elbil-1

står 2x chademo, 2x ccs og 1x AC i ladekartet til fortum...

Dexter

Begge er byttet ut med ABB ladere, før var det
1 med chademo og 43kw ac
1 med ccs og chademo.

begge disse er byttet ut med ABB, skal sjekke etterpå hva de leverer.

Dexter

Lader til høyre når man ser på bygget

1 chademo
1 ccs
1 22kw ac

venstre
1 chademo
1 ccs

begge er ABB ladere.

7,36kw på 25 min.
Hadde ca kvart tank når jeg kom. Egolf

Dexter

Prøvde den andre idag. Null problemer.

evole

Sitat fra: Dexter på tirsdag 19. januar 2016, klokken 15:40
7,36kw på 25 min.
Er dette dårlig, normal eller bra ladehastighet for en e-Golf?

leafnor

Sitat fra: evole på onsdag 20. januar 2016, klokken 22:43
Sitat fra: Dexter på tirsdag 19. januar 2016, klokken 15:40
7,36kw på 25 min.
Er dette dårlig, normal eller bra ladehastighet for en e-Golf?
Gjennomsnitt effekt på 17,7 kW, kan synes lavt, men var batteri kaldt så er det "normalt".
Leaf 2012/Aug 160.000 km

hemi

når det var varmere fikk jeg ca samme mengde på 8 min.. istedenfor 25 min :o

leafnor

Sitat fra: hemi på onsdag 20. januar 2016, klokken 23:24
når det var varmere fikk jeg ca samme mengde på 8 min.. istedenfor 25 min :o
Varmt batteri ("Romtemp") gir helt annen ladefart enn rundt null. Lagt med bilde på ladeforløp på min Leaf her om dagen, med -3 grader på batteriet. Startet på 30 kW, men sank raskt til ned mot 16 kW.
På bildet vises effekten å øke etter ca 400 sec, og det var da jeg slo på varme. Lader ga da mer effekt til bilen, så ladingen ble ikke påvirket av at varme ble slått på.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Dexter

Panduck

Så, i dag skulle laderene på Kløfta endelig prøves. Hjem fra Oslo var batteriprosent kommet litt ukomfortabelt langt ned. Men vi skulle jo handle litt på Kiwi, så det var jo greit. Kjørte bort til laderene. Som var totalt, 100% døde. Svarte skjermer. Strømstans til laderene? Ohvell.

Kjørte forbi McD på Gardermoen, da var % på et mer ok nivå, bruker ikke mye strøm på gamleveien. Kom oss hjem med 8% batteri.

Øyvind.h

Laderne på Kløfta nede igjen? Det er jo bare tragikomisk....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Panduck

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 31. januar 2016, klokken 20:02
Laderne på Kløfta nede igjen? Det er jo bare tragikomisk....

Tror ikke det er laderene det er noe galt med nå. Men det betyr jo uansett lite hva som er galt når man ikke får ladet. Jeg gadd ikke sjekke status, for antok at iallefall en lader fungerte når det var nye, fine ABB ladere. Men hva hjelper det, når de ikke er på.

Panduck

Fortum sier : "Her har hoved vernet/sikringen til anlegget blitt slått ut. Service på anlegget er bestilt og vi regner med det vil være i drift i løpet av dagen."

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA