Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av Ourasi, søndag 28. februar 2016, klokken 22:32

« forrige - neste »

Ourasi

Irriterer meg til stadighet at man ikke kan, så langt jeg har funnet ut, sette klima til å kjøre over lengre perioder. En time ville jo passet utmerket for avising, så lenge man er koblet til lader.

E-Golf i disse tider med grusomme minusgrader, ender jo opp med is overallt, spesiellt tak, panser og bakluke. På min gamle TDI MK6 med Motor/kupevarmer, kunne man enten med DEFA og/eller tomgang avise bilen av og til, noe som krever lengre tid enn disse korte intervallene på E-Golf+Car-Net. Starte ny forvarming rett etter avsluttet forvarming, er pyton da man må passe på som en smed, samt at man da belaster carnet-servere unødig og at man stadig får "bilen er utenfor rekkevidde" rett etter at forvarming startet/avsluttet helt fint og bilen er på samme sted.

Har noen funnet en mulighet for å få klima til å gå lengre (tid etter eget ønske) uavbrutt via car-net?

Dette vil jo også gi bedre rekkevidde siden bilen er gjennomvarm, spesiellt på kortere turer med mye start/stop..
E-Golf 2016

urabus

Eneste som er nevnt her før er å sette opp 2 avgangstider med 10 min mellom.

vikingbil

Hva med å sette avgangstid 21 min tidligere enn man har tenkt å kjøre og så starte forvarming manuelt med app 20 min før man kjører. Da blir det vel 30 min + 20 min forvarming hvis jeg har forstått det rett.

S-max

Åpne døra og start bilen med åpen dør. Da kan den stå over lengre tid med varmen i gang. Nb! Strøm kan ikke være tilkoblet.
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Råde

Sitat fra: S-max på mandag 18. januar 2016, klokken 21:25
Åpne døra og start bilen med åpen dør. Da kan den stå over lengre tid med varmen i gang. Nb! Strøm kan ikke være tilkoblet.
Noen biler kan "startes" med strøm tilkoblet og gi varme. Andre ikke.

Når bilen er i gang (uten strøm tilkoblet) behøver ikke døren være åpen bare du hadde den åpen da du startet.
e-Golf | X75D

Ourasi

Hehe, mange råd, kjenner de fleste, men de ca. 15 minuttene forvarming pågår er for kort for formålet avising. Joda, 2-3 avgangstider med 15 minutters mellomrom har jeg tenkt på, da får man +/- 30-45 minutters avising, om det lar seg gjøre da, Car-Net nekter så langt.

Masse strul for noe så enkelt som å kunne sette forvarmer/avisings tiden selv manuellt, en popup etter klima er valgt med "standard" forvalgt slik at en "OK" er nok for de som ikke trenger noe mer akkurat da, men med 2 ekstra alternativ på f.eks. 30 min. og 60 min..

Greit at VW sentralt ikke ser hvordan vi kan ha det her i norge vinterstid, men Møller burde kanskje dele litt info og be om noen ekstra innstillinger som dette..

Akkurat nå får jeg ikke satt en eneste avgangstid, prosess avvist uansett hva jeg tester...
E-Golf 2016

Hmasdal

Kunne dei ikkje lage ein knapp på nøkkelen for start av forvarming? I staden for den ubrukelige bagasjeromsknappen...? Eg har enno ikkje hatt behov for å starte forvarming utan at eg har hatt bilen innanfor nøkkelrekkevidde.
Kanskje er ei underskriftskampanje løysinga ::)

Merkel32

Super ide med forvarmingsknapp på nøkkel! Teknologien er jo ikke akkurat ny, så det bør la seg gjøre. Man trenger jo ikke å endre forvarmingstemp særlig ofte, så det bør funke fjell som en tilleggsfunksjon til den ustabile app``en.

gamer73

enig..syntes faktisk det er ganske stress med den appen...låse opp tlf...inn i app..taste inn kode...logge inn...inn på e-styring....starte kilma!..DET er mange steg og INGEN av dem er gjort med ETT trykk....det hele tar jo opp mot ett minutt.

kyrregutt

#9
Sitat fra: Hmasdal på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:58
Kunne dei ikkje lage ein knapp på nøkkelen for start av forvarming? I staden for den ubrukelige bagasjeromsknappen...? Eg har enno ikkje hatt behov for å starte forvarming utan at eg har hatt bilen innanfor nøkkelrekkevidde.
Kanskje er ei underskriftskampanje løysinga ::)

Har tenkt det med knapp på nøkkelen hver gang jeg ikke har kommet inn i car-net. Det er sånn omtrent hver gang jeg skal på tur uten at det er planlagt.

Men så lurer jeg på noe. Du skriver "bagasjeromsknappen"? Finnes det en knapp for forvarming inne i bilen?

[EDIT] Nå skjønte jeg. Bytte ut knappen på nøkkelen (lese, tenke, lese en gang til, tenke mer, skrive) :)
Mvh Kyrre Johansson
2017 Tesla Model S 75D
2016 VW e-Golf [solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA