Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

terjetorb

Har skrevet et svar på dette tidligere, men kan gi en oppdatering: I dag fikk jeg innkalling til 7. mars for å få fikset feilen med telematikken...og er fortsatt strålende fornøyd med både bilen og min lokale forhandler.

BobbyBrown

Jeg så en meget grundig test av nye Leaf på youtube, der ble denne sysingen kommentert, så jeg går ut i fra det er sånn på alle.

Jeg får forsåvidt blien min i morgen ;D så skal sjekke da. Får den med den berømte fixen



Sitat fra: ironduke på onsdag 24. februar 2016, klokken 19:19
Andre som har suselyd i høyre høyttaler i døren? Når lydanlegget er avslått, men bilen går.

ironduke

Sitat fra: BobbyBrown på onsdag 24. februar 2016, klokken 20:13
Jeg så en meget grundig test av nye Leaf på youtube, der ble denne sysingen kommentert, så jeg går ut i fra det er sånn på alle.

Jeg får forsåvidt blien min i morgen ;D så skal sjekke da. Får den med den berømte fixen


Sitat fra: ironduke på onsdag 24. februar 2016, klokken 19:19
Andre som har suselyd i høyre høyttaler i døren? Når lydanlegget er avslått, men bilen går.

Så lenge det ikke er bare meg så :-) Har du link til testen?
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

BobbyBrown

Lurer på om det vare denne:


Om det ikke er den er det en som heter nissan leaf two day test drive.

De er begge ganske lang med mye babling så jeg klarte ikke å finne det igjen nå.

Jeg klarte ikke å høre noe i min bil, men så lyttet jeg ikke spesiellt godt etter heller:/

tstein

Jeg fikk min nye Leaf (30kWh) for en uke siden, og er så langt godt fornøyd.
Ladebrikken fra Fortum som skulle gi 2000 kr i gratis lading fikk jeg imidlertid ikke.
Selgeren sa at de ikke hadde fått brikken ennå, - er det noen av dere som har fått utlevert denne brikken?

haavardw

Sitat fra: tstein på mandag 29. februar 2016, klokken 10:22
Jeg fikk min nye Leaf (30kWh) for en uke siden, og er så langt godt fornøyd.
Ladebrikken fra Fortum som skulle gi 2000 kr i gratis lading fikk jeg imidlertid ikke.
Selgeren sa at de ikke hadde fått brikken ennå, - er det noen av dere som har fått utlevert denne brikken?
Ja, min fulgte med fa jeg hentet bilen min for en uke siden, men kompensasjonen enkelte andre her har fått fra Nissan uteble.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

tstein

Jeg har heller ikke fått kompensasjonen ennå, men skulle visst få den etter hvert.
Får vel spørre igjen etter ladebrikken

Stefaan

Jeg fikk byttet enheten i forrige uke (mandag), men jeg tror forhandler har slitt med å få ny enhet registrert opp mot Nissan, så jeg har ikke kontakt med "moderskipet" fra bilen.

Er det andre som har opplevd tilsvarende?

Fikk forresten utlevert fortum-brikken.

leafolainen

Jeg byttet enheten i dag og har nå kontakt med bilen. Har ikke gjort noe med innstillingene i bilen, men måtte slette bilen og legge den inn på nytt i You+Nissan på nett.

bob-bob

Fikk bil utlevert 1. mars , med oppgradert modul . Alt virker , bortsett fra at jeg ikke får lagt inn tilleggs funksjonene som værvarsling osv. Må sjekke opp dette.

Bjoris

Jeg antar dere ikke snakker om appen når dere har kontakt? Jeg har kontakt på nettet, men får ikke batteristatus, men mulig det tar evigheter? Har stilt inn forvarming til fruen skal fra jobb så får vi se om hun kommer til varm bil, ser den vet hvor mye strøm hun brukte til jobb så bilen er online, men tar antakelig mye mer tid med å få batteristatus... Vel, hvis appen er like treg har dette lite verdi...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bob-bob

Sitat fra: bob-bob på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:14
Fikk bil utlevert 1. mars , med oppgradert modul . Alt virker , bortsett fra at jeg ikke får lagt inn tilleggs funksjonene som værvarsling osv. Må sjekke opp dette.

Sjekket opp med Nissan nå : telefon appen vil være ute av drift omtrent 1 uke til.
Værvarslings og trafikkvarslings appen  som er i bilen vil ikke fungere , og skulle ikke vært i bilen i det hele tatt. ( høres tullete ut at den da er der på en helt ny bil...) Likeledes så skal sikkerhetsinnstillinger i bilen med brukernavn og passord ikke benyttes i det hele tatt , det skulle heller ikke vært der på den nye Leaf. Brukernavn og passord brukes kun på telefon app og på web.  Forskjellen på kommunikasjon er at den nye Leaf har 3G. Den gamle hadde bare 2G/Edge.

Blir interessant å se om vi får en software oppdatering etterhvert i bilen slik at menyer som ikke kan brukes blir borte.....

Martin S.

Fikk fikset bilen 1. Mars og fikk kontakt med bilen når jeg slettet den og la den til igjen (den var lagt inn fra før). Får kontakt med bilen, men kontakt er et generøst ord da det virker ekstremt sporadisk når datagrunnlaget oppdaterer seg. Får f.eks batteristatus og posisjon på nettsiden, men det er ikke sanntidsoppdatert for å si det mildt.

Nettsidene er også usakelig trege og ustabile så håper det blir bedre med tiden.

Kjekt at bilen har 3G istedenfor Edge, men jeg blir ekstremt overrasket om Nissan er i stand til å lever software oppdateringer over nettet. Dette er noe IT bransjen fikk til for ca 10 år siden så jeg tipper at Nissan får det til i 2030 eller rundt der, i alle fall når jeg dømmer utifra hva Leaf og Nissan.no leverer av IT systemer.

Bjoris

Har også fått oppgradert bilen, klima delen og kjøre info etc fungere, men ikke f at batteriinfo kommer opp... Andre som har det slik?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Frodese

Jepp, får heller ikke opp info under 'batteriet mitt'... Resten fungerer vel, men syns det går generelt tregt..
2020 Seat Mii
2013 Nissan NV200 diesel
1983 Saab 99
1968 Boble
Reservert Model Y og Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA