Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

LaJa

Informasjon om utlevering av nye leaf har det blitt snakket mye om på ulike tråder. Håpte å samle datoer, bereftelser, forsinkelser osv i en tråd.

Jeg hadde i utgangspunktet kontrakt på utlevering rett etter nyttår, kunne fått før nyttår men ønsket en 16 modell i papirene. Midt i desember fikk jeg ny leveringsdato rundt midten av januar. Forrige uke ble denne satt til slutten av januar. I dag fikk jeg beskjed om at denne også kunne ryke, men at slik det vår nå var veldig usikkert og lite informasjon fra Nissan Norge.

Først var selger litt uklar på grunn, i dag sa selger at det gikk på oppdatering (trolig Nissan Connect) som blir gjort på kaia i Drammen før de blir sendt ut. Han sa også at det hadde vært mye rykter rundt problemer med transport osv.

Så, har du bestilt bil? Fått den utlevert? Eventuelt fått bekreftet dato eller årsak til forsinkelser?

Bjoris

#1
Har fått samme beskjed, først problem med transporten, men tror det har kommet to båter med biler så det gjaldt nok bare første båten?

Når min bil nå har ankommet Bergen fikk jeg på fredag vite om dette med Nissan Connect og at Nissan har stanset utlevering av bilene, det er snakk om mange biler så tipper dette har rimelig høy fokus. Jeg har levering  senest 20.1 i kontrakten, men selger har sagt 14.1 i en stund så jeg føler den er forsinket allerede:)

Avtalte i dag at jeg dukker opp torsdag (20.1) så får jeg en leiebil hvis ikke min Leaf er klar.

Selger har nå satt bilen til prioritert klargjøring sånn at den uansett er klar 20.1 så kommer det kontramelding torsdag så får jeg bilen og ikke leiebil.

Det er litt trist dette for Nissan som har slitt sånn med Carwings så er det nettopp dette som ikke fungere på den nye, men en får håpe det bare er noe kluss med SIM kort el. Forstår jo at Nissan er skeptisk til å levere ut bilene når dette ikke fungere, ikke god PR. Jeg syns vi kunne fått valget om å ta den ut med dette problemet eller ta leiebil til det er fikset. Jeg hadde tatt ut bilen, det er noe styr med leiebil, det er en fossilbil, men jeg skulle få dekket ekstra kost med bensin/ferjebill etc...

Nå lurer jeg litt på dette for en som skrev her at han hadde fått bilen forteller at App og alt fungere fint...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ironduke

#2
Ble oppringt av selger på fredag. Siste oppdatering var at bilen står i Drammen og at den trolig blir frigjort senest 22.1 fra lager. Så skal den transporteres hit opp til Nordvestlandet. Regner ikke med å bli Leaf-eier før tidligst neste uke.

Jeg har bil som skal gå i innbytte, så for meg er det ingen krise, og leiebil er ikke av interesse. Når det er sagt, så vil man jo på den annen side ha det nye vidunderet så snart som mulig  ;)
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Bjoris

#3
Det er på det rene at ingen vet når bilene blir levert ut til kunden, pt er det full stopp... slik jeg har forstått det! Men jeg regner med de sender ut bilene og klargjør dem siden min nå iflg selger er kommet til Åsane... slik at bilene er fortest mulig klar etter at ting har blitt fikset.

Jeg er jo veldig spent på dette, det kan jo ta vinter og vår å finne ut av dette eller det kan være en innstilling hos ett teleselskap og vips så fungere alt... Ingen vet, men skulle forundre meg mye om det er noe HW som må skifte utenom evt SIM såpass må jo Nissan ha testet dette, det må ha dukket opp noe uventet norsk telematikkproblem.

Vi så også at elbilforeningen testet bilen i romjulen og sa de skulle komme tilbake til NissanConnect, skeptisk, betyr nok at det har vært noe kluss siden den tid minst...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Også hørt det samme. Problemer med Carwings/Telemetrien.

Var hos forhandler, og de har fått biler inn til seg - klargjort og alt, men pga denne feilen blir de ikke levert ut, uten at kunden insisterer...

Da må man nok tilbake for å bytte/oppdatere SW.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

#5
Jeg har insistert, men det har ikke hjulpet til nå... Jeg har sagt at jeg godtar bilen med denne feilen og at jeg kommer tilbake for egen regning å får det fikset når en har funnet ut av feilen...

Problemet er bare at det er gjort slik at forhandlerene ikke får tatt ut garantipapirene på bilene så de er stuck. Nissan Norge vet sikkert hva som hadde skjedd om det var på frivillig basis, en masse biler til slike masete kunder som meg hadde kommet på veiene på tross av forbudet;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kentrygve

Fikk denne beskjeden i dag.

"Nissan har besluttet å holde tilbake utleveringer av Nissan LEAF 2016. Denne avgjørelsen baserer seg på en pågående teknisk undersøkelse av telematikksystemet som finnes i bilen.
Jeg kommer tilbake til deg så fort vi får vite mer fra importøren, antatt ila uka."

eliten

Fikk i dag også samme svar som kentrygve fra BNH Økern. Forhandlerne fikk i følge selger bekreftende beskjed i fra Nissan Nordic nå sist fredag.

hauern75

Har ikke hørt fra min selger hos BNH. Synes det er litt dårlig, selv om han vet jeg leser mye av hva dere skriver her på forumet.  :'(

Ville heller fått melding om at noe er galt så derfor holder vi igjen bilen din, enn at de bare utsetter det mer og mer. Når jeg bestilte bilen i september fikk jeg aldri dato for levering. Mon tro om han visste noe allerede da.  :o I hvert fall smart gjort av han.  ::)
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

LaJa

Da er vi flere i samme båt, mens vi egentlig skulle vært i samme bil..!

Da får vi vente på ny oppdatering. Er enig i at det hadde vært fint å kunne få ut bilen, på "eget" ansvar. Er det kun i forhold til Nissan Connect så er jo bilen fullt brukbar!

Oppdatering forhåpentligvis i løpet av uka. Vil vel si at det i bestefall blir ordnings neste uke, mulig utkjøring uka etter, noen dager til klargjøring... Beste scenario, levering mot midten av februar? Alt dette er selvsagt spekulasjoner fra min side...

Erl_end

Stilte spørsmålet til min forhandler om han hadde fått noen beskjed om det var noe med Carwings. Fikk da dette svaret:

Hei
Ja fikk en mail på det formiddag  :( men bilene vil bli sendt til oss på vanlig måte, men får ikke registrere dem riktig enda. Kom en bil til i dag her så det drypper litt innom


Ser ut til at bilene blir sendt ut fra Drammen ettervert som de blir "funnet fram", men at de ikke blir registrert.
Nå skal det sies at min forhandlet ikke har satt noen annen dato en Jan-Feb på levering så vi er langt innafor enda selv og jeg ble glad når jeg hørte bilen var kommet til Drammen 1.1.16 :)
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

TM

#11
De har funnet min nedsnødde Tekna. Nå står den i butikken. Men bare se...ikke røre  :D

Bjoris

Min blir også klargjort for henting torsdag sånn at om kontramelding kommer da så får jeg bilen samme dag. Er spent på om det blir Leaf eller Hertz jeg kommer hjem med, vet hva jeg tror!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Erl_end

#13
Da har min bil kommet til forhandler og fått tittet på den i alle fall. :)
De er det bare og vente til de har oppgraderingen klar.. :-\
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Bjoris

Jeg fikk melding fra min selger om at jeg kanskje får ut min siden jeg har mast sånn, og truet med å kjøpe Soluen som vi så sterkt vurderte i November. Kanskje litt voldsomt, men er så drittlei av bare å ha en bil og jeg er ikke så gira på å kjøre rundt i en leiebil og det koster jo bare Nissan penger så må jo være mye bedre å gi ut bilen når kjøper er klar over denne feilen.

Nå er det jo litt dumt at ikke dette fungerer, men, men tipper jeg skal få både ladet og forvarmet bilen uansett...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA