Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

bob-bob

Sitat fra: Erl_end på fredag 29. januar 2016, klokken 12:47
Sitat fra: eliten på fredag 29. januar 2016, klokken 12:31
Bilene kan leveres, men Nissan vil ikke registrere Nissan Connect på de nye bilene, før dette nettet er stabilt nok.
Jeg har også fått bilen 30kw Tekna, men selger sa at jeg blir innkalt når Connect er i orden, og at han forventet at oppdateringen kunne ta ca 1 time.

Samme beskjeden jeg fikk når jeg hentet ut min.

Takk for info , folkens..... da må jeg vel referere til dette om jeg skal få ut bilen..... Tar det over helgen da. Har gratis bensin lånebil  (inkludert drivstoff !) så lenge - dermed ingen bråhast.  :P

Einar_S

Sitat fra: bob-bob på fredag 29. januar 2016, klokken 13:24
da må jeg vel referere til dette om jeg skal få ut bilen..... Tar det over helgen da. Har gratis bensin lånebil  (inkludert drivstoff !) så lenge - dermed ingen bråhast.  :P
Du får ymte frempå om at det hadde vært midt i blinken med en tur til Kirkenes ifb.m. langhelg nå som du har gratis bil. Da haster det kanskje litt mer. ;)
(Alt. Lindesnes tur om du bor i Kirkenes da.)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Einar_S

Sitat fra: sjossang på fredag 29. januar 2016, klokken 12:00
- Lyd (Bose) er mye bedre, men ikke fantastisk mye bedre
Har du prøvd å stille balansen frem/bak (fade?) en god del opp bak?
De har nok i utgangspunktet tenkt at det skal sitte noen i baksetet som ikke er, eller vil bli, hørselshemmet.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

terjetorb

Hallo alle sammen, registrerte meg her i dag.
Bestilte en 30 kwh Tekna i slutten av november med levering januar. Har vært rimelig bekymret for at den skulle bli svært så forsinket både på grunn av alt jeg har lest her og også på grunn av det min sønn (som jobber hos den lokale Nissan-forhandleren) har fortalt.
Men, bilen ankom Bodø på onsdag i denne uken, 15 minutter etter ankomst begynte de på klargjøring og montering av det ekstrautstyret jeg har bestilt, i går (torsdag) trille bilen bort til lakk-forsegling, og på mandag 1 februar henter jeg den ut. Vet ikke om softwarefeilen som det er så mye snakk om er fikset, men tar den ut uansett.
Så foreløpig må jeg si meg svært så fornøyd, og velger å tro at det er hold i det gamle ordtaket om at "lykken står den kjekke bi"....

Jørn'ern

Hmm... Høyst interessant. Jeg bor også i Bodø og har blitt forespeilet utlevering av nye Leaf i slutten av Februar... Høres ut som jeg må ta en telefon til Nymo bil på mandag og høre hvordan det ligger an;)

terjetorb

Nymo?? Da tror jeg du ringer feil:-)
Vet det kom noen få bile nå på onsdag, du får ringe å høre...lykke til!

LaJa

Noen her har fått levert ut bil. Noen har fått forventet utlevering, noen har fått beskjed om at bilene ikke kan leveres ut i det hele tatt.

Selv har jeg ikke fått noen dato, skulle fått bilen rett etter nyttår. Har nå lånebil. Har fått beskjed av min forhandler at de leverer ut bilene når de kommer. Men det virker som om forhandler har null kontroll på når bilen kommer og hvilke biler som blir levert når, sier bare at det kommer en bil i natt men at de ikke vet hvilken det er...

Begynner å få mindre og mindre tillit til Nissan Norge. Ulike beskjeder og det som virker som selgere som sier det som passer der og da, uten at det nødvendigvis er riktig? Usikker på om det er dårlig info fra sentralt hold, eller selgere som bare leverer opp til sitt noe frynsete rykte.

Hadde jeg fått beskjed om at bilen var klar 20. Februar så kunne en hvertfall hatt noe og forholde seg til...

Jørn'ern

Sitat fra: terjetorb på fredag 29. januar 2016, klokken 17:13
Nymo?? Da tror jeg du ringer feil:-)
Vet det kom noen få bile nå på onsdag, du får ringe å høre...lykke til!

Haha! Ja,  mente selvfølgelig Imaas :)

Yeyeye

Vi fikk vår nå torsdag her, tror vi var de første som bestilte 30kWh fra Witro bil her i Trondheim. Samme dag hadde de først fått de nye instruksjonsbøkene, telematic ute av drift, men avtalt å overta slikt. De trodde de skulle rekke løsning med telematicen, men det feilet som kjent. Rettelse forventet raskt og de trodde de kunne få til en dropp in ordning på den biten. Har ikke rukket testet den mye enda.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

3irikur

Møtte ei i Sandefjord i dag som hadde hentet sin nye 30kwh-leaf og trengte litt hjelp med hurtigladingen :)

Jeg hjalp henne med å bli litt kjent med bilen, men de hadde en fin tur foran seg. Oslo - Rogaland (fikk ikke med meg nøyaktig hvor) som første tur er ganske tøft!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

pajocab

Noen som har fått Leaf fra bnh Lillestrøm ennå?
Tiden går sakte mens man venter...

- Pajocab
2016 Leaf Tekna 30kWh levert 18.februar
x - Renault Kangoo Elect'road 2004Mod

bob-bob

Siden Nissan sentralt fraskriver seg garanti før feilen er rettet , står forhandler fullt ut ansvarlig dersom bil blir levert ut før Nissan har klarert levering til kunde......  Jeg vil anta de fleste forhandlere derfor velger å vente med levering , ettersom Nissan har instruert forhandlerne slik.

Slik sett , så venter jeg også. Har fått lånebil så det er greit.  :)

Østfold

Hentet bil i dag med feil. Får ikke ikke kontakt med noconnect så jeg får ikke forvarmet bilen før jeg skal ut. No stress. Forventet ikke at fossilbilen skulle være varm før jeg gikk ut av døren heller. Forventer at det blir rettet innen rimelig tid. Før neste vinter er rimelig tid for meg, hvis alternativet var å vente noen måneder.

Bjoris

Sitat fra: Østfold på torsdag 04. februar 2016, klokken 21:07
Hentet bil i dag med feil. Får ikke ikke kontakt med noconnect så jeg får ikke forvarmet bilen før jeg skal ut. No stress. Forventet ikke at fossilbilen skulle være varm før jeg gikk ut av døren heller. Forventer at det blir rettet innen rimelig tid. Før neste vinter er rimelig tid for meg, hvis alternativet var å vente noen måneder.

Grattis med fin bil, om det er greit nok for deg å vente til neste vinter så er det ikke greit for Nissan, det hadde blitt ett kjempeproblem for dem. Dette er en flau sak allerede, men nå snakkes det om noe til i slutten på neste uke?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

LaJa

Teoretisk spørsmål:
Sett at min forhandler går konkurs eller legger ned om et par år. Da hadde jeg stått igjen med en bil UTEN garanti? Dette burde jo bilselger ABSOLUTT fortelle om før bilen leveres ut i så fall.
Jeg har i utgangspunktet sagt at jeg vil ha min bil ut med feil om jeg kan, men hvis garantien da ligger hos forhandler og ikke importør er jeg mer skeptisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA