Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

TMDF80

Jeg synes det er så rart at det blir gitt så mye forskjellig og motstridende informasjon. I følge min selger var feilen rettet opp!
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Ole Irgens

Melding fra selger i dag: Bilen din er kommet og er klar for levering neste uke. Da blir det å hente en splitter ny Leaf Tekna Bronze på tirsdag eller onsdag, juhu!

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

sjossang

Og jeg får hente min kl 10 i morgen :)

Usikker på hva som har skjedd med Carwings/NissanConnectEV-oppdateringen. Skal sjekke når jeg henter, men har ikke noe problem med å stikke innom senere og få aktivert dette.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

eliten

Har hentet min i dag, og er kjempefornøyd. Blir kalt inn for oppdatering når Nissan er sikker på at signalene er blitt stabile. Så foreløpig må vi vente litt til.

haavardw

I dag tok jeg min daglige telefon til selgeren, som synes å vite stadig mindre om saken. Han hevdet at Nissan ennå ikke har sendt ut oppdateringen, og han påstod videre at Nissan frafaller garantien dersom forhandlerne leverer ut bilene før de blir oppdatert.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

kentrygve

Ifølge selgeren min regnet han ikke med å kunne levere bilen før 15. februar.
Har fått til avtale om gratis leiebil inntil bilen blir levert.

Bjoris

Fikk melding fra selger i dag, Nissan er ikke fornøyd med hvordan dette fungerer enda. Bilene som er utlevert blir innkallet med en gang det er funnet en løsning.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bob-bob

Nissan holder tilbake papirer for registrering til bilene er klare , det er kun Demo biler som kan registreres...... så om noen har fått ut bilen sin , har nok forhandler "ordnet litt" for dem.  De skal ikke leveres ut til kunder ennå , sjekket dette med selger senest i dag.  :-\

sjossang

Men forhandlerne står også overfor et annet praktisk problem: logistikken. BNH i Oslo har nå veldig mange biler på lager som skal leveres ut. Disse må utgjøre store kapitalverdier i tillegg til selve logistikken rundt oppbevaring/parkering.

Jeg ser at jeg nå kan kommunisere med min bil via NissanConnect, så jeg håper tingene fungerer...

bob-bob

Sitat fra: sjossang på torsdag 28. januar 2016, klokken 23:52
Men forhandlerne står også overfor et annet praktisk problem: logistikken. BNH i Oslo har nå veldig mange biler på lager som skal leveres ut. Disse må utgjøre store kapitalverdier i tillegg til selve logistikken rundt oppbevaring/parkering.

Jeg ser at jeg nå kan kommunisere med min bil via NissanConnect, så jeg håper tingene fungerer...

Dette er helt riktig - "min" forhandler poengterte også dette - og han beklaget at han rett og slett ikke kunne registrere bilen og levere den ut , selv om jeg aksepterte at programvaren ikke var klar. Lager - og finansierings problematikk tårnet seg opp.....  >:(

sjossang

Nettopp fått min bil, og NissanConnect ser ut til å fungere. Selger poengterte at ingenting er utbedret på min bil og at jeg vil måtte komme inn senere for å få utbedret feilen.

Han sa også at Nissan tidligere i uken bekreftet at de hadde funnet løsningen, men at det kom kontrabeskjed noe senere.

Førsteinntrykkene så langt (positive):
- mye mer stille innvendig
- fastere seter
- AroundView er gøy
- Lyd (Bose) er mye bedre, men ikke fantastisk mye bedre
- Stereoanlegg/Navigasjon/Infotainment er bedre/nyere/raskere

bob-bob

Sitat fra: sjossang på fredag 29. januar 2016, klokken 12:00
Nettopp fått min bil, og NissanConnect ser ut til å fungere. Selger poengterte at ingenting er utbedret på min bil og at jeg vil måtte komme inn senere for å få utbedret feilen.

Han sa også at Nissan tidligere i uken bekreftet at de hadde funnet løsningen, men at det kom kontrabeskjed noe senere.

Førsteinntrykkene så langt (positive):
- mye mer stille innvendig
- fastere seter
- AroundView er gøy
- Lyd (Bose) er mye bedre, men ikke fantastisk mye bedre
- Stereoanlegg/Navigasjon/Infotainment er bedre/nyere/raskere

Bra for deg at du har fått ut bilen. Men : min forhandler sa til meg at selve registreringspapirene er sperret av Nissan unntatt på biler som tas ut av forhandler til demo bruk. Det aner meg at "din" forhandler må ha sagt til Nissan at din bil er en "Demo" ....eller det er sideimport ???::)

sjossang

:-)

Ikke sideimport her. Fått bilen av merkeforhandler, men jeg tror de sliter med for mange biler på lager (kapital/plass), og av den grunn leverer dem ut.

Jeg kan leve med bilen uten NissanConnect (selv om den fungerer på min bil). Jobber såpass tett på forhandleren at det ikke er noe problem for meg å stikke innom senere.

Forstår jo godt at Nissan helst vil holde bilene tilbake, da de ellers vil få en ekstraregning fra forhandlerens verksted når bilene må tilbake.

eliten

Bilene kan leveres, men Nissan vil ikke registrere Nissan Connect på de nye bilene, før dette nettet er stabilt nok.
Jeg har også fått bilen 30kw Tekna, men selger sa at jeg blir innkalt når Connect er i orden, og at han forventet at oppdateringen kunne ta ca 1 time.

Erl_end

Sitat fra: eliten på fredag 29. januar 2016, klokken 12:31
Bilene kan leveres, men Nissan vil ikke registrere Nissan Connect på de nye bilene, før dette nettet er stabilt nok.
Jeg har også fått bilen 30kw Tekna, men selger sa at jeg blir innkalt når Connect er i orden, og at han forventet at oppdateringen kunne ta ca 1 time.

Samme beskjeden jeg fikk når jeg hentet ut min.
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA