Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

Bjoris

Fikk 2.500 i avslag, koster ca 5.000 å få det fikst og samtidig få en hardere lakk, tenker litt på om jeg skal gjøre det eller ikke!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Sitat fra: MrMarbles på lørdag 23. januar 2016, klokken 18:41
Vi mottok vår Leaf 30kW Tekna i går. Med 6,6kW lader. Antar vi mottok den pga. at vi måtte ha lånebil, da vi leide bil fram til 22. januar og hadde egentlig levering den 19. januar. Så som hos alle andre, så fungerer ikke Nissan Connect.

Har sykdom i familien, så har ikke rukket å teste rekkevidde i hele tatt, men observerer at rekkevidden er mye bedre (vi leide en Leaf Accenta hos Avis siden 22. oktober). Merker store forskjeller der, da vi nå har LED-lys, Bose-anlegg, around-view, mye bedre isolering rundt dørene etc. Veldig godt med DAB i bilen. Selv om veldig mye er det samme, så får jeg en helt annen kvalitetsfølelse av vår versjon.

Jeg ble også overrasket positivt over kvalitetsfølelsen, men har ingen erfaring med 2. generasjon Leaf. Merket i butikken at en måtte ta mye mer i for å lukke dørene enn på den gml og de smekker bedre i. Spes var dette en stor forskjell fra vår 2011 og. Soulen vi prøvde. Fortsatt har Soulen ett lite hakk mer kvalitetsfølelse her, men forskjellen er mye mindre enn ventet:) kanske dette er 2016 forbedring, noen som vet? Selger sa ikke noe om det!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BE

Sitat fra: bjoris på søndag 24. januar 2016, klokken 10:28
Jeg ble også overrasket positivt over kvalitetsfølelsen, men har ingen erfaring med 2. generasjon Leaf. Merket i butikken at en måtte ta mye mer i for å lukke dørene enn på den gml og de smekker bedre i. Spes var dette en stor forskjell fra vår 2011 og. Soulen vi prøvde. Fortsatt har Soulen ett lite hakk mer kvalitetsfølelse her, men forskjellen er mye mindre enn ventet:) kanske dette er 2016 forbedring, noen som vet? Selger sa ikke noe om det!
Det har kanskje med at dørene i 1. generasjon Leaf var i aluminium, og derfor lettere en de som er laget etterpå som er i stål?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Bjoris

Godt poeng, det hadde jeg glemt ut, men virker som de har skapt bedre kvalitetsfølelse med tykkere pakninger for du merker at det er mykere, men tyngre å smekke dem igjen så billig måte å få bedre dør klem følelse, blir ikke som ekte varer, men, men!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

MrMarbles

Sitat fra: BE på søndag 24. januar 2016, klokken 10:31
Sitat fra: bjoris på søndag 24. januar 2016, klokken 10:28
Jeg ble også overrasket positivt over kvalitetsfølelsen, men har ingen erfaring med 2. generasjon Leaf. Merket i butikken at en måtte ta mye mer i for å lukke dørene enn på den gml og de smekker bedre i. Spes var dette en stor forskjell fra vår 2011 og. Soulen vi prøvde. Fortsatt har Soulen ett lite hakk mer kvalitetsfølelse her, men forskjellen er mye mindre enn ventet:) kanske dette er 2016 forbedring, noen som vet? Selger sa ikke noe om det!
Det har kanskje med at dørene i 1. generasjon Leaf var i aluminium, og derfor lettere en de som er laget etterpå som er i stål?
Merker at jeg nå aldri får elektriske støt nå pga. statisk elektrisitet, noe jeg ALLTID gjorde i leie Leafen som vi hadde igjennom Avis med Wellensteyn vinterjakka mi på. Dette var bare med denne jakka på, men var selvfølgelig utrolig irriterende. Dette er vel utelukkende pga. skinnsetene og ville ha vært tilfelle i alle biler med skinnseter.

ilyas

Hi,

Jeg har en spørsmal til kunder i oslo (BNG Risløkka), har dere fått bilene ?
Beklager hvis min norsk er ikke så bra  :)

hauern75

Sitat fra: ilyas på mandag 25. januar 2016, klokken 11:13
Hi,

Jeg har en spørsmal til kunder i oslo (BNG Risløkka), har dere fått bilene ?
Beklager hvis min norsk er ikke så bra  :)

Nei, venter fortsatt på dato. Har fått spørsmål om jeg vil ha bilen levert før de har fikset alle "problemene" med bilen. Har takket ja til dette, men venter altså fortsatt på dato.
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Erl_end

Sitat fra: hauern75 på mandag 25. januar 2016, klokken 11:28
Nei, venter fortsatt på dato. Har fått spørsmål om jeg vil ha bilen levert før de har fikset alle "problemene" med bilen. Har takket ja til dette, men venter altså fortsatt på dato.
Jeg fikk dette spørsmålet på fredag og bilen er registrert hos vegvesenet på meg i dag. Kan nok hente i morgen eller onsdag tenker jeg..
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

haavardw

Jeg synes leveringsproblemene virker usannsynlig klønete av Nissan. Jeg ble forespeilet levering første uke i januar, og venter fortsatt på bilen. Ifølge forhandleren vet de ikke mer enn meg, og Nissan Nordic virker som de gir seg katta når jeg prater med dem. Er det noen som vet om dette er vanlig i forbindelse med kjøp av nybil? Må si at brevet fra Nissan er en fattig trøst.

Akkurat nå frister det veldig å gå for en Soul uten leveringskrøll i stedet, og la Nissan sysle med sitt.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

eliten

Føler med deg. Grunnen til forsinkelsene er at Nissan Nordic valgte å vente med utlevering i håp om å fikse en bug i Carvings
Så har de nå snudd, og begynner utleveringen,  og fikser bugg'n i etterkant. Jeg ble først lovet levering i desember, men fikk i dag vite at jeg mest sannsynlig ville få bilen i løpet av uken. Er ikke imponert av importør, men mener fortsatt at den er verd å vente på. Soul er en bra bil, men Nissan har nå levert Leaf'n i 5 år, fått luket vekk mesteparten av begynerfeil, har økt kapasitet og garantier på batteriene på 30kw'n. Føler at dette er et trygt valg frem til neste generasjon ev biler kommer.

BE

De har forsøkt å fikse bugs i Carwings i over 4 år, og de er enda ikke på plass. Så jeg håper for kundenes skyld at de leverer ut bilene før de har Carwings på plass.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

TMDF80

Ny estimert levering 15.02.16  :'( (opprinnelig 27.12.15)
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

ironduke

Opprinnelig levering 9.1. Nå: uvisst  :-\
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

hauern75

Sitat fra: TMDF80 på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:47
Ny estimert levering 15.02.16  :'( (opprinnelig 27.12.15)

Hei TMDF80

Bestilt i Drøbak også eller annet sted?
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

TMDF80

((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA