Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

Hoaas

Hei, jeg har fått min bil levert i midten av forrige uke (30kw tekna, hvit perle). Jeg har ikke opplevd at noe ikke har fungert i forhold til app og kommunikasjon med bilen, bortsett fra at kommunikasjonen føles noe "analog" og ikke veldig dynamisk, (sender melding, mottar melding....), jeg antok at dette hadde med en noe gammel kommunikasjonsmodul i Leafen å gjøre og ikke noe med softwaren å gjøre. Men den funker og bilen blir varm.

paaland

Kunne ut tatt noen bilder eller ennå bedre filmet litt av den nye info/radio saken? Er spent på hvordan den virker.
Kia Soul EV (2016)

Bjoris

#17
Det hadde vært interessant, du får ett lite inntrykk her, men det er US utgaven...



Er ellers spent på hvordan det fungerer å få oppdatert info om laderen er åpen eller ikke, det er ett  stykke på vei til noe som blir mye bedre, litt mer info enn det som er tilgjengelig i dag, som at folk registrere seg i kø hadde jo gjort bruk av CHAdeMO mye enklere...

Jeg har forstått det slik at denne infoen skal komme opp, dette bildet fra USA modell ser det ut som du må sjekke det selv...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TMDF80

Jeg har heller ikke hørt noe fra BNH den siste uken. Det synes jeg er dårlig, om de nå vet nytt og ikke gidder informere.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

LaJa

Så i dag en lastebil med 4-5 Leaf på vei vestover fra Kristiansand. Noen har fått utlevert bil, biler som rapporteres på vei ut til forhandlere.

Lys i tunellen?

Bjoris

Får min i morgen kveld. Kjøpte under forutsetning om absolutt siste levering 20.1, men antakelig 1-2 uker før og har nå truet med at vi går å tar ut en Soul istendenfor. Vi var nære på å ende på en Soul i NOV, men har nå ventet siden da med bare en bil i familien og det har vært trøblete.

Takket nei til leiebil, det er egentlig galskap at de ikke leverer ut, men heller tilbyr leiebil, forstår at det er vanskelig å levere ut biler der ikke alt fungerer, men å holde igjen en haug med biler de folk sier det er greit å få den ut og komme tilbake når fiksen er klar er litt spesielt
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hoaas

Sitat fra: paaland på tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:46
Kunne ut tatt noen bilder eller ennå bedre filmet litt av den nye info/radio saken? Er spent på hvordan den virker.

Hei, du ser litt i youtube linkene som er under din post lengere oppe. Det er DAB+ i bilen.

Det som slår meg, som jeg ikke finner er muligheten til "long life battery setting", som gjør at du kun lader til 80%, den er borte.

Ellers har ConnectEV sluttet å fungere, mulig derfor de holder igjen bilene? ;)

Bjoris

Sitat fra: Hoaas på torsdag 21. januar 2016, klokken 08:17
Sitat fra: paaland på tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:46
Kunne ut tatt noen bilder eller ennå bedre filmet litt av den nye info/radio saken? Er spent på hvordan den virker.

Hei, du ser litt i youtube linkene som er under din post lengere oppe. Det er DAB+ i bilen.

Det som slår meg, som jeg ikke finner er muligheten til "long life battery setting", som gjør at du kun lader til 80%, den er borte.

Ellers har ConnectEV sluttet å fungere, mulig derfor de holder igjen bilene? ;)

Det var litt skuff om 80% er borte, det er ikke ett valg altså i bilen og heller ikke via Appen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kaiat

I USA har 80%-valget vært borte siden 2014 mener jeg? Synes jeg har sett en del klaging på dette inne på mynissanleaf-forumet.

Bjoris

Mistenker at dette har med å gjøre at en får bedre rekkevidde i EPA målingen da?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hoaas

Sitat fra: bjoris på torsdag 21. januar 2016, klokken 11:33
Mistenker at dette har med å gjøre at en får bedre rekkevidde i EPA målingen da?

Eller at de er så sikker på buffer over/under og kvaliteten på batteriet at det har liten betydning å ha 80% der.

Bjoris

Sitat fra: Hoaas på torsdag 21. januar 2016, klokken 12:17
Sitat fra: bjoris på torsdag 21. januar 2016, klokken 11:33
Mistenker at dette har med å gjøre at en får bedre rekkevidde i EPA målingen da?

Eller at de er så sikker på buffer over/under og kvaliteten på batteriet at det har liten betydning å ha 80% der.

Ja, de gir garantien, men vi ser jo at 70% på 5 år er ingen som klarer uansett bruk (unntak USA biler) så det er klart de ser ifht garanti. Jeg vil jo svært gjerne ha en bil med mye mer enn 71% igjen på batteriet etter 8 år... som jo den nye garantien er på. Vel, det går jo ann å ordne dette på annet vis, men likte godt å ha 80% da følte jeg at bilen kunne pluggs fredagen og stå til mandag f.eks. Nå kommer jeg ikke til å gjøre det samme, jeg kommer ikke til å la denne stå med 100% i dagevis, det er jo beviselig skadlig over tid og tviler vel på at ny teknologi fjerner dette problemet helt, om ikke de nå da har fått mye lavere volt på cellene, men DET skal jeg finne ut i kveld, da jeg etter sigende skal få den i kveld...

MEN, jeg tror det ikke før jeg ser det, skulle ikke forundre meg om det står en Hertz bil der når jeg kommer likevel, selger sier han SKAL få det til, men så får vi se om han får lov...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Ja, da fikk jeg iallefall midlertidig vognkort så DA begynner jeg å glede meg litt...:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Erl_end

Sitat fra: bjoris på torsdag 21. januar 2016, klokken 13:14
Ja, da fikk jeg iallefall midlertidig vognkort så DA begynner jeg å glede meg litt...:)
Tommel-Opp..
Vi håper på en god rapport av førsteinntrykket..  :D
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Bjoris

Det kommer, tenkte meg på fjelltur i morgen, men ser ut til å skjære seg, men blir nå litt kjøring uansett, selvsagt:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA