Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av LaJa, søndag 28. februar 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

bob-bob

#105
Sitat fra: LaJa på torsdag 04. februar 2016, klokken 23:32
Teoretisk spørsmål:
Sett at min forhandler går konkurs eller legger ned om et par år. Da hadde jeg stått igjen med en bil UTEN garanti? Dette burde jo bilselger ABSOLUTT fortelle om før bilen leveres ut i så fall.
Jeg har i utgangspunktet sagt at jeg vil ha min bil ut med feil om jeg kan, men hvis garantien da ligger hos forhandler og ikke importør er jeg mer skeptisk.

Garantien blir gjort gjeldende så snart bilen er klarert for utlevering hos Nissan ( dvs etter feilretting vil jeg tro. )
Men juridisk sett er dette neppe et problem for deg.
Du er nok dekket av kjøpsloven uansett tror jeg , men selvsagt - i ytterste konsekvens -  kan det bli litt "kluss" om det skjer noe de første ukene nå fremover. Jeg ville ikke vært bekymret hvis jeg var deg - men jeg forstår min forhandler selvsagt , de er jo blitt instruert av importør. For min del  venter jeg bare - og kjører gratis i lånebil så lenge.

BeLeafer

Jeg har fått min bil for snart 14 dager siden.
Når garantiheftet ikke kan leveres ut så vil i teorien garantien ikke starte før den dagen som nissan sier at det er ok da kanskje??? Da får jeg forhåpentligvis litt ekstra garanti på samme måte som om det var en demobil.
Jeg tror ikke det, men det hadde vært fint  ;) ;)
2013 Leaf gml.modellen
skiftet til fordel for
2016 30Kw Tekna m.6,6Kw lader:)

haavardw

Har ennå ikke fått bilen min, som var ment å ankomme første uke i januar. Fikk leiebil sist uke så jeg klarer meg greit, men det ser ut til at kommunikasjonsproblemene til Nissan stikker dypt og begynner å legges merke til her og der:

https://transportevolved.com/2016/02/01/customers-left-frustrated-as-2016-nissan-leaf-electric-car-deliveries-halted-in-europe-due-to-telematics-system-error/
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

Bjoris

9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

haavardw

Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:00
9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
Ja, tenkte det samme. Jeg pratet med selgeren sist fredag, han hadde ingen forventninger om en snarlig løsning og visste like lite som meg. Synes fortsatt det er helt utrolig at ikke Nissan klarer å kommunisere bedre med kjøperne, eventuelt gjennom forhandlernettverket.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

hauern75

Bekreftet i dag levering av Leif 2.0 tirsdag neste uke hos BNH, Oslo.
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Bjoris

Sitat fra: hauern75 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 18:56
Bekreftet i dag levering av Leif 2.0 tirsdag neste uke hos BNH, Oslo.
2.0 som i at den skal være oppgradert?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hauern75

Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 19:22
Sitat fra: hauern75 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 18:56
Bekreftet i dag levering av Leif 2.0 tirsdag neste uke hos BNH, Oslo.
2.0 som i at den skal være oppgradert?
Beklager, var nok litt upresis der. 2.0 betyr bare at det er min andre bil. Blir litt skadet av å jobbe med IT  ;D Min første Leaf var en 2012...
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Ole Irgens

Sitat fra: haavardw på tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:34
Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:00
9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
Ja, tenkte det samme. Jeg pratet med selgeren sist fredag, han hadde ingen forventninger om en snarlig løsning og visste like lite som meg. Synes fortsatt det er helt utrolig at ikke Nissan klarer å kommunisere bedre med kjøperne, eventuelt gjennom forhandlernettverket.

Jeg er enig i at dette i all hovedsak er et massivt kommunikasjonsproblem for Nissan. Det er kjemisk fritt for informasjon om dette på alle offisielle Nissan-sider, og den eneste redaksjonelle artikkelen jeg har funnet om dette er den som er vist til lenger oppe i tråden.

Jeg er relativt rolig rundt garantier og slikt. Jeg forholder meg til at selger overfor meg skriftlig har bekreftet at garantien ikke berøres av at bilen er levert uten NissanConnect, og tror heller ikke at en seriøs forhandler uansett vil la meg havne i en skvis mellom dem og produsent. Så jeg gleder meg over min flotte nye Leaf Acenta bronze, lever godt uten NissanConnect så lenge, og ser frem til å bli innkalt til oppgradering når Nissan har fått løst sine teknologiske utfordringer.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

bob-bob

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 10. februar 2016, klokken 08:49
Sitat fra: haavardw på tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:34
Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:00
9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
Ja, tenkte det samme. Jeg pratet med selgeren sist fredag, han hadde ingen forventninger om en snarlig løsning og visste like lite som meg. Synes fortsatt det er helt utrolig at ikke Nissan klarer å kommunisere bedre med kjøperne, eventuelt gjennom forhandlernettverket.

Jeg er enig i at dette i all hovedsak er et massivt kommunikasjonsproblem for Nissan. Det er kjemisk fritt for informasjon om dette på alle offisielle Nissan-sider, og den eneste redaksjonelle artikkelen jeg har funnet om dette er den som er vist til lenger oppe i tråden.

Jeg er relativt rolig rundt garantier og slikt. Jeg forholder meg til at selger overfor meg skriftlig har bekreftet at garantien ikke berøres av at bilen er levert uten NissanConnect, og tror heller ikke at en seriøs forhandler uansett vil la meg havne i en skvis mellom dem og produsent. Så jeg gleder meg over min flotte nye Leaf Acenta bronze, lever godt uten NissanConnect så lenge, og ser frem til å bli innkalt til oppgradering når Nissan har fått løst sine teknologiske utfordringer.

Mvh

Ole Irgens

Jeg er enig med deg i at det neppe får noen konsekvenser for deg selv garantimessig. Bare husk på at det nå er forhandler som er ansvarlig for garanti og ikke Nissan Norge. Jeg har selv sett kopi av brevteksten om forhandlerne har fått , og der står uttrykkelig at forhandler nå er ansvarlig selv , frem til bilene er er "frigitt" av Nissan.  At din forhandler har bekreftet at de dekker garantien , er jo bare en ekstra sikkerhet for deg , det er jo liten sjanse for at "noe" skjer frem til fabrikk garanti blir gjort gjeldende. ( Kjøpsloven gjelder jo fortsatt ! )  Men jeg synes det er viktig å påpeke også for andre lesere her på forumet hva som er fakta i denne saken , og hva som er "synsing".  Jeg vil gjerne ha bilen min , jeg også , men jeg har altså ingen mulighet til å få den ut - min forhandler sier til meg at denne risikoen ønsker de ikke å ta.  Så det så ........  ;)

Ole Irgens

Sitat fra: bob-bob på onsdag 10. februar 2016, klokken 09:23
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 10. februar 2016, klokken 08:49
Sitat fra: haavardw på tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:34
Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:00
9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
Ja, tenkte det samme. Jeg pratet med selgeren sist fredag, han hadde ingen forventninger om en snarlig løsning og visste like lite som meg. Synes fortsatt det er helt utrolig at ikke Nissan klarer å kommunisere bedre med kjøperne, eventuelt gjennom forhandlernettverket.

Jeg er enig i at dette i all hovedsak er et massivt kommunikasjonsproblem for Nissan. Det er kjemisk fritt for informasjon om dette på alle offisielle Nissan-sider, og den eneste redaksjonelle artikkelen jeg har funnet om dette er den som er vist til lenger oppe i tråden.

Jeg er relativt rolig rundt garantier og slikt. Jeg forholder meg til at selger overfor meg skriftlig har bekreftet at garantien ikke berøres av at bilen er levert uten NissanConnect, og tror heller ikke at en seriøs forhandler uansett vil la meg havne i en skvis mellom dem og produsent. Så jeg gleder meg over min flotte nye Leaf Acenta bronze, lever godt uten NissanConnect så lenge, og ser frem til å bli innkalt til oppgradering når Nissan har fått løst sine teknologiske utfordringer.

Mvh

Ole Irgens

Jeg er enig med deg i at det neppe får noen konsekvenser for deg selv garantimessig. Bare husk på at det nå er forhandler som er ansvarlig for garanti og ikke Nissan Norge. Jeg har selv sett kopi av brevteksten om forhandlerne har fått , og der står uttrykkelig at forhandler nå er ansvarlig selv , frem til bilene er er "frigitt" av Nissan.  At din forhandler har bekreftet at de dekker garantien , er jo bare en ekstra sikkerhet for deg , det er jo liten sjanse for at "noe" skjer frem til fabrikk garanti blir gjort gjeldende. ( Kjøpsloven gjelder jo fortsatt ! )  Men jeg synes det er viktig å påpeke også for andre lesere her på forumet hva som er fakta i denne saken , og hva som er "synsing".  Jeg vil gjerne ha bilen min , jeg også , men jeg har altså ingen mulighet til å få den ut - min forhandler sier til meg at denne risikoen ønsker de ikke å ta.  Så det så ........  ;)

Jeg synes du skal dokumentere disse brevtekstene du har sett. Er dette noe du kan legge ut her på forumet? Eller er det bare din tolkning av tekstene du gjengir? Jeg er en hund etter dokumenterbare fakta, og stoler lite på annenhåndskilder.

Min selger skriver til meg: "Jeg har ikke hørt noe om eller fått informasjon fra Nissan om begrensninger på garanti på utleverte biler. Det stemmer ikke." Det er mitt utgangspunkt, og dersom du skal overbevise meg om at det IKKE er slik, må du legge noe håndfast i bordet som sier det motsatte.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Sele

Nissan skyver garantien over på forhandler som selv må dekke alt som gjelder garanti på biler som Nissan selv ikke har frigitt. Ingen forskjell for kunde men kun for forhandler som ikke får dekket garanti via Nissan.

bob-bob

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 10. februar 2016, klokken 09:53
Sitat fra: bob-bob på onsdag 10. februar 2016, klokken 09:23
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 10. februar 2016, klokken 08:49
Sitat fra: haavardw på tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:34
Sitat fra: bjoris på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:00
9 dager gammel artikkel. Jeg har sendt en kopi av den til min selger å etterlyst mer info. Har lovet å ikke mase siden jeg fikk bilen ut, men dette ser mye mer omfattende ut enn jeg så for meg...
Ja, tenkte det samme. Jeg pratet med selgeren sist fredag, han hadde ingen forventninger om en snarlig løsning og visste like lite som meg. Synes fortsatt det er helt utrolig at ikke Nissan klarer å kommunisere bedre med kjøperne, eventuelt gjennom forhandlernettverket.

Jeg er enig i at dette i all hovedsak er et massivt kommunikasjonsproblem for Nissan. Det er kjemisk fritt for informasjon om dette på alle offisielle Nissan-sider, og den eneste redaksjonelle artikkelen jeg har funnet om dette er den som er vist til lenger oppe i tråden.

Jeg er relativt rolig rundt garantier og slikt. Jeg forholder meg til at selger overfor meg skriftlig har bekreftet at garantien ikke berøres av at bilen er levert uten NissanConnect, og tror heller ikke at en seriøs forhandler uansett vil la meg havne i en skvis mellom dem og produsent. Så jeg gleder meg over min flotte nye Leaf Acenta bronze, lever godt uten NissanConnect så lenge, og ser frem til å bli innkalt til oppgradering når Nissan har fått løst sine teknologiske utfordringer.

Mvh

Ole Irgens

Jeg er enig med deg i at det neppe får noen konsekvenser for deg selv garantimessig. Bare husk på at det nå er forhandler som er ansvarlig for garanti og ikke Nissan Norge. Jeg har selv sett kopi av brevteksten om forhandlerne har fått , og der står uttrykkelig at forhandler nå er ansvarlig selv , frem til bilene er er "frigitt" av Nissan.  At din forhandler har bekreftet at de dekker garantien , er jo bare en ekstra sikkerhet for deg , det er jo liten sjanse for at "noe" skjer frem til fabrikk garanti blir gjort gjeldende. ( Kjøpsloven gjelder jo fortsatt ! )  Men jeg synes det er viktig å påpeke også for andre lesere her på forumet hva som er fakta i denne saken , og hva som er "synsing".  Jeg vil gjerne ha bilen min , jeg også , men jeg har altså ingen mulighet til å få den ut - min forhandler sier til meg at denne risikoen ønsker de ikke å ta.  Så det så ........  ;)

Jeg synes du skal dokumentere disse brevtekstene du har sett. Er dette noe du kan legge ut her på forumet? Eller er det bare din tolkning av tekstene du gjengir? Jeg er en hund etter dokumenterbare fakta, og stoler lite på annenhåndskilder.

Min selger skriver til meg: "Jeg har ikke hørt noe om eller fått informasjon fra Nissan om begrensninger på garanti på utleverte biler. Det stemmer ikke." Det er mitt utgangspunkt, og dersom du skal overbevise meg om at det IKKE er slik, må du legge noe håndfast i bordet som sier det motsatte.

mvh

Ole Irgens

Jeg lar dette ligge nå , Ole - jeg er ikke et nett troll , bare en vennlig sjel.

ttopp

Snakket akkurat med selger, han hadde mottatt mail fra Nissan:
De bekrefter at problemet nå er løst,men en del må bestilles og monteres.
Så nå går det mot levering for alle

ironduke

Sitat fra: ttopp på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:51
Snakket akkurat med selger, han hadde mottatt mail fra Nissan:
De bekrefter at problemet nå er løst,men en del må bestilles og monteres.
Så nå går det mot levering for alle

;D Takk for oppdatering  ;D
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA