Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Medlemsbevis?

Startet av vitcho, lørdag 27. februar 2016, klokken 22:48

« forrige - neste »

vitcho

Hej Alle

Jeg har tidligere haft emnet om træg opladning http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=26069.0, men nu er jeg løbet ind i et helt nyt (men beslægtet problem).

Nu er bilen begyndt at stoppe opladningen efter kort tid. Det er nu sket 5 gange. Den starter rigtigt op, men så stopper den efter 30-40 sekunder. Jeg kan så starte den igen via CarNet, men det er da irriterende, jeg skal tjekke om bilen nu stadig lader op!? Hertil kommer, at hvis man lader op via betaling på en offentlig stander, så kan man ikke starte via CarNet. Det er først startet efter det blev koldt, måske er det et tilfælde, måske ikke.

Den synes kun at stoppe én gang - lige efter tilslutning. Aktiverer jeg derefter via CarNet, stopper den ikke igen.

Den har ikke fejlet på DC endnu.

Nogen der har lignende erfaringer?

David Skov Hansen

Har du prøvet i bilens CAR menu at slå alt tidsindstillet ladning etc. Fra. Har oplevet at carnet og bilens eget CARnet kan kollidere lidt så jeg bruger kun Carnet app til at starte opvarmning hvis det er udenfor mine valgte tidsrum. Og der er det kun opvarmning og ikke ladning

vitcho

Jeg har ingen tidsindstillet ladning aktiveret, jeg bruger kun tidsindstillet klima.

David Skov Hansen

Oplevede idag at den stoppede med at lade til trods for at jeg så at den startede med at lade. Tjekkede min app en time senere og der stod ladestik ikke sat til. Måtte ud og låse bilen op sætte stikket i igen. Nu lader den men skal da tjekke om 30 min. Og se om den stadig lader...tænker om frosten kan have noget at sige...

O2 Espe

Om du ikkje har endra "nedre ladegrense for batteri" så er dette grunnen når du har satt opp tidsinnstilt klima. Denne verdien er satt default til 30%. Du må endre til 100% så vil den begynne og ladde med ein gong du setter ladekontakten til. Meny - Bilinnstillinger - Elektrisk kjøring/lading - Nedre ladegrense for batteri. Sett denne til 100% så tenker eg at dette vil bli betre :)

O2 Espe



Ein link til you-tube som forklarer dette på ein enkel måte :)

vitcho

Den er sat til 100% allerede. Det er næppe det, der er problemet.

David Skov Hansen

Min har også gjort det et par gange nu. Og ja den kan startes vis carnet men tjekker alligevel. Hvis detvsker igen må jeg høre vw. Har du fundet ud af noget? Tænker at frosten spiller os et pus...

urabus

Jeg har import Egolf og første laderen min oppførte seg som du beskriver.
Fikk ny lader og det fungerer. Bruker du original laderen?


vitcho

Jeg lader med det originale type2-kabel (ikke kablet med schuko). Det er ikke sket med schukoladeren endnu, men det går jo bare så laaaaaaangsomt, at det ikke rigtig er gangbart.

Det er faktisk et kæmpe problem, fordi offentlige type2-betalingsstandere, slår fra når bilen gør det her. De skal aktiveres på standeren, så de kan ikke startes via CarNet. Det betyder, man ikke kan lade op via dem overhovedet :-(

Raftepapp

høres ut som samme problem jeg har hatt siste uken. Kom hjem fra jobb, plugget i laderen. Alle innstillinger e-styring etc er riktig. Sjekker alltid at det grønne lyset pulserer når jeg setter inn laderen. Tilfeldigvis sjekket jeg appen om kvelden og ladingen hadde ikke startet, startet igjen og da ladet den helt opp.
Etter det gjentok seg etpar dager begynte jeg å følge med litt. Når jeg satt i laderen startet lading, etter ca et minutt begynte det å klikke i litt releer å sånt, så kom det rødt lys på ladeindikatoren. Etter ca et minutt til slukket det røde lyset igjen og jeg kunne trykke på knappen for å starte lading, da ladet den helt opp. Samme resultat på 16 amp vegglader og på jobb.

Historien endte her om dagen. Skulle starte bilen og fikk rød feilmelding "12V batteri lades ikke, stopp på et trygt sted". Kjørte hjem og forsøkte å plugge i laderen, da kom der unormalt mye relé klikking og rødt blinkende lys på indikatoren. Etter 3-4 forsøk begynte den å lade igjen og feilmeldingen ble borte.

Ringte 04444 og fikk den hentet. Har vært 2 dager på verksted foreløpig, venter på deler.

vitcho

Yikes! Det lyder præcis som det problem, jeg har. Æv. Nå - jeg må vel berede mig på at indlevere bilen, når det passer ind så :-S

David Skov Hansen

Tester lige nu om det evt. kan være tidsindstillingen som driller. Så prøver at lade uden tidsindstilling pp hverken ladning eller varme.

David Skov Hansen

Ville lige vende tilbage med min finding. Slog carnet timer fra således at det eneste bilen skal nu er at starte ladning når jeg sætter kablet til. Og pt. har det fungeret upåklageligt. Så enten driller carnet eller også har kunden haft en indvirkning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA