Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100000 Elbiler i Norge!

Startet av WhatsUp, lørdag 27. februar 2016, klokken 08:56

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Eddie Andresen på søndag 11. desember 2016, klokken 11:34
Sitat fra: DagfinnN på fredag 09. desember 2016, klokken 09:48
Omvendt bremsesvikt.
Fikk feilmelding på parkeringsbremsen i går. Den ville ikke løse ut. Slå inn i og ut av park ca 10 ganger før den løsnet. Når jeg skulle parkere ville den ikke aktivere seg.
Må nok til verksted for første gang :(
Noen som har opplevd lignende.
Hei!
Jeg har dette problemet nå og bilen står godt plantet fullstendig fastlåst litt ut på fortauet utenfor garasjen min. Hva gjorde de med din bil? Jeg tenker vel at jeg bare skal ringe Tesla og be de komme å hente den.
"Løste" det ved å slå på park, prøve drive, slå på park, prøve revers mange ganger, så løsnet det. Tror jeg prøvde over 10 ganger. Men vær forsiktig med wattpedalen. Lette å bryte  i stykker saker sier Tesla.
Men feilmeldinga står fremdeles framme, både
Unable to set park og
Unable to release park.
Akkurat nå så virker det ellers. Den løser ut med en gang og holder bilen i park i bakke.
Men Tesla har sjekket loggen og sier at venstre håndbremskalifer er ødelagt. Så den holder bare med høgre i bakken. Har derfor "time" i Skodje på torsdag der denne byttes. Den ligger ikke innpå bremseskiva da bremskaliferen er kald for fin etter en kjøretur.

Klart løsner det ikke, er kun veihjelp som virker. Jeg hadde et slikt problem med en Datsun en gang for 30 år siden. Håndbrekket låste seg helt selv om det den gang selvsagt var manuelt. Da måtte jeg ha veihjelp også.
Irriterende, men slikt som skjer.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

minim

Tesla har ikke en manuell utløser funksjon da? Det er ofte vanlig, men da hjelper det gjerne kun om det er håndbrekk motor som har sviktet. Om kalipper har satt seg så hjelper det ikke å løsne wire som strammer heller :/
-TMS 85D
-03 VW Polo

iOnas

Nå har også jeg fått store problemer med "Park brake". Etter at bilen har stått (i garsje) og man starter bilen virker den som normalt i 20 sekunder. Så kommer det opp feilmeldinger av typen som vist i vedleggene. Når man så setter bilen i "park" hender det i 50% av tilfellene at parkeringsbremsen henger. Det som må til er å sette bilen i revers, prøve litt, så i drive, prøve litt, så i park osv noen runder før bremsen løsner. Det som bekymrer meg veldig er at dette blir bare verre og verre (siden fredag kveld) og at Tesla vil at jeg skal kjøre bilen til servicesenteret. Det er 130 kilometer og en fergestrekning. Gleder meg ikke til å prøve sette i gang bilen med prosessen beskrevet over på en full ferge...

Kan jeg ikke forvente at bilen blir hentet?

Hva er praksis med tanke på lånebil? Bilen min virker jo ikke :-(

Har hatt 30000 problemfrie kilometer det året jeg har hatt bilen, men nå er jeg litt skuffet.
Bosted: Nordmøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA