Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100000 Elbiler i Norge!

Startet av WhatsUp, lørdag 27. februar 2016, klokken 08:56

« forrige - neste »

Muffinman

Da har årets første ubehagelige opplevelse med 85D``en inntruffet. Heldigvis kjørte jeg sakte, og det var flat vei. Greide så vidt å stoppe inn mot et kryss, og bremseeffekten var tilnærmet fraværende. Rapporterte dette inn til Tesla i fjor vinter hvorpå de demonterte bremsene, smurte opp og satte sammen igjen (burde være unødig på en helt ny bil...). Videre sjekket de om jeg hadde cold weather brake package. Her var visst alt som det skulle være.

Etter gårsdagens hendelse bremset jeg noen ganger for å få tilbake effekten. Den kom tilbake tredje gang, først på ene siden slik at bilen dro kraftig til venstre, og deretter på begge sider. Jeg fatter ikke at Tesla mener det skal være slik.

DagfinnN

Omvendt bremsesvikt.
Fikk feilmelding på parkeringsbremsen i går. Den ville ikke løse ut. Slå inn i og ut av park ca 10 ganger før den løsnet. Når jeg skulle parkere ville den ikke aktivere seg.
Må nok til verksted for første gang :(
Noen som har opplevd lignende.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Hodetelefoner

Start med å ha regen på LOW.. Brems hardt, ofte..  Dere må slutte å kjøre som kjerringer. Ingen yngre som opplever feilen

Øggen

Sitat fra: KristofferH på fredag 09. desember 2016, klokken 09:51
Start med å ha regen på LOW.. Brems hardt, ofte..  Dere må slutte å kjøre som kjerringer. Ingen yngre som opplever feilen
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Kristoffer, du må snart innse at du ikke har løsningen på dette. Du vet heller ingen ting om hvordan folk kjører. Hvis du har fulgt med litt ville du fått med deg at dette skjer selv om bilene kjøres med lav regen og bremses kraftig flere ganger før parkering. Jeg har to biler som du kan se av signaturen, og den eldste har ingen slike problemer til tross for identisk bruk. Hva tenker du om det?

o.b.lix

Sitat fra: KristofferH på fredag 09. desember 2016, klokken 09:51
Start med å ha regen på LOW.. Brems hardt, ofte..  Dere må slutte å kjøre som kjerringer. Ingen yngre som opplever feilen
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: o.b.lix på fredag 09. desember 2016, klokken 10:08
Sitat fra: KristofferH på fredag 09. desember 2016, klokken 09:51
Start med å ha regen på LOW.. Brems hardt, ofte..  Dere må slutte å kjøre som kjerringer. Ingen yngre som opplever feilen
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lunitiks

#232
Er det kommet regen "HIGH" nå?


Har alltid hatt min på "Standard" som var det "høyeste" nivået sist jeg sjekket. Anyway, bremsene tar dårlig i starten disse dager (tidligere normalforklart), men opplever det ikke som så ille som flere rapporterer her nå.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på fredag 09. desember 2016, klokken 11:03
Er det kommet regen "HIGH" nå?

HIGH = standard

Legg merke til at HIGH er skrevet med store bokstaver for å tydeliggjøre at det var motsatt innstilling til LOW som tidligere nevnt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

andvib

har gammel P85 med iflg Tesla siste type (gamle) bremser. Parkerer 99% i oppvarmet garasje, vinterhalvåret er det "alltid" et lite eller større klunk ved første D bevegelse (P-klossene slipper). Har opplevd skummel bremsesvikt en gang etter oppstart når bilen har stått parkert (ute 0-minus 1 ca). Etter dette byttet tesla noen bremsedeler (ca 2 år siden?). Bremsesvikten opplevdes nøyaktig som første kraftige bremsing etter grundig selvvask / hjulbuespyling ved minusgrader ute, bare at den varte lengre (4-5 sek?) og var dønn stabil. Skummelt å høre at dette ikke er 100% avklart.

Spinner

Det er veldig spesielle forhold som skal til for at dette skjer, så det er utrolig vanskelig å fremprovosere feilen dessverre.

Hadde vært artig å satt en bil med feilen hos Tesla, og bedt en av teknikerne kjøre mot en vegg og bremse rolig ned ;D

TeslaK

Har ikke opplevd bremsesvikt heldigvis men etter at bilen har vært i fuktig/kjølig vær så virker det som klossene ikke slipper helt når jeg rygger ut av garasjen. Høres ut som de ligger inntil. Forsvinner når man begynner å kjøre i drive. Hadde en lånebil (S85) og den var mye verre. Tesla byttet klosser på service i April. Noen andre som har opplevd det?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Brede

Sitat fra: TeslaK på fredag 09. desember 2016, klokken 18:11
Har ikke opplevd bremsesvikt heldigvis men etter at bilen har vært i fuktig/kjølig vær så virker det som klossene ikke slipper helt når jeg rygger ut av garasjen. Høres ut som de ligger inntil. Forsvinner når man begynner å kjøre i drive. Hadde en lånebil (S85) og den var mye verre. Tesla byttet klosser på service i April. Noen andre som har opplevd det?

Jepp. Tesla demonterte parkbrems og smurte opp, det løste problemet.

rovervest

Tenkte å dele mine erfaringer fra bremse galeien. Jeg har en 70d, levert november 2015 som også har hatt noe diffuse bremser. Har alltid low regen på, men må ofte herje med bremsene for at de skal fungere optimalt. Spesielt på vått føre var det tendenser til vibrasjon og dårlig bitt. Prøvde en nabo sin bil, levert noen måneder senere som har en helt annen bremse følelse. Den tar umiddelbart og føles mye bedre. Etter å ha fått igjen bilen fra service i går er bremsene helt i en annen liga. Nå biter de godt fra første sekund , føles likt som naboens bil. Jeg fikk nye klosser av en nyere type fikk jeg fortalt, dette gjorde helt klart susen. Enkel fiks for folk som sliter med dette er å skaffe seg de nye klossene.

Eddie Andresen

Sitat fra: DagfinnN på fredag 09. desember 2016, klokken 09:48
Omvendt bremsesvikt.
Fikk feilmelding på parkeringsbremsen i går. Den ville ikke løse ut. Slå inn i og ut av park ca 10 ganger før den løsnet. Når jeg skulle parkere ville den ikke aktivere seg.
Må nok til verksted for første gang :(
Noen som har opplevd lignende.

Hei!
Jeg har dette problemet nå og bilen står godt plantet fullstendig fastlåst litt ut på fortauet utenfor garasjen min. Hva gjorde de med din bil? Jeg tenker vel at jeg bare skal ringe Tesla og be de komme å hente den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA