Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva med en elektrisk trøbil?

Startet av Zhokk, fredag 16. juli 2010, klokken 00:01

« forrige - neste »

Catalyzator

De som kjenner meg fra førav her på forumet husker sikkert at jeg drømte om en El-bil
til å frakte meg og min elektriske stol utenfor stengarden her.
Som privatbil har jeg de siste årene brukt en diger pickup (Ford F-250 V10-bensin) da
jeg ikke hadde råd til å kjøpe meg en liten egen privatbil men siden bruken av bilen ble
komplisert av at jeg ikke fikk med meg el-beina mine så har det blitt ekstremt lite kjøring
de siste 4-5 årene med kun noen små 100 mil hvert år.

Nå er desverre Pickup'n solgt... jeg skriver "desverre" fordi den nå kommer til å bli brukt en
hel masse av ny eier men jeg hadde desverre ingen nytte av å ha en bil jeg ikke kunne bruke
og trengte pengene for å forsøke å spare meg opp til en bil jeg både har behov for og som passer
mine prinsipper bedre. Dette betyr pr idag at den eneste mulige løsningen for meg desverre nå idag
er Fiat Fiorino varebil, "desverre" fordi den koster 415tusen penger noe som er langt over det dobbelte
av de vanlige elbilene og alt for dyrt for min lommebok.


Jeg har også "forelsket" meg i TAZZARi'en men det er nok mer som "leketøy" enn som fornuftig bil
og videre så er det WHEEGO som jeg liker best av de andre modellene men desverre har jo den
sånn ca en meter for kort varerom/bagasjerom for mitt bruk så desverre...

Drømmen om el-bil lever videre men pr idag er jeg desverre overlatt til eksoserende rullestoltaxier
og lånte eksosbiler som fremkomstmiddel og det føles litt bakvendt... huff  >:(
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA