Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Total bremsesvikt

Startet av Callah, torsdag 25. februar 2016, klokken 21:33

« forrige - neste »

Terjer

#15
Universitet i Oslo

I 2015 var vi 6.194 ansatte og 27.227 registrerte studenter som deler 25 stk. 16A stikk!

Jeg ønsker ikke å si noe offentlig om hva jeg synes om dette, men kan tillegge at i noen områder har det blitt bestemt at ladetid skal begrenses til maksimalt fire timer, og kanskje ytterligere reduseres til maks. to timer pr. pr. bil!

http://www.uio.no/om/finn-fram/parkering/elbil-lading.html
VW e-up! - Aurskog-Høland

E_S

Forsvaret. Opp til hver enkelt leir å avgjøre, men stort sett er praksis at de som har el-bil står fritt til å bruke de fasilitetene som finnes av utendørs kontakter av alle slag, men at det ikke vil bli brukt penger til å bygge opp ladepunkter for el-bil. Har vært snakk om å ta symbolsk betalt av de som lader el-bil på jobb etter til dels mye murring fra fossil-kollegaer av den klassiske typen "hvorfor kan ikke jeg får gratis diesel når de får gratis strøm". Det blir i så fall et par hundringser i året, så ikke noe av betydning.. Forsvarsbygg derimot, som forvalter bygningsmassen, har bygget ladestasjoner og greier på sine P-plasser..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Bolfus

20 ansatte, snart 5 elbiler. 16/10amp schuko smekkes opp etter behov. Nå om vinteren må jeg lade hele arbeidsdagen for å fylle batteriet, og setter umåtelig pris på å ha fast ladeplass hvor jeg i tillegg kan bruke kupevarmer på kalde dager.

Mazzbot

Jeg er den eneste med elbil på jobben , en annen som kjører leaf annenhver uke , og en mitsubishi outlander phev . Har nettopp fått opp 2 stk CEE 16A stikk utenfor jobben :) ! Et helt nytt sikringskap bare for elbillading , så om det er flere som kjøper elbil er det bare å sette opp flere kontakter :D kommer til å lade på jobben for det meste , istedenfor hjemme !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

wattgolf

Jeg er eneste med elbil på min jobb, får bruke det som er av fasiliteter, lader på 16A schuko (Lader med 10A).
ellers gratis vask og verksted. Lite interesse fra arbeidsgiver på å bruke penger på lading enda, vi er ca 40 ansatte.

vartli

Vi er rundt 150 ansatte, men har ingen mulighet for å lade. Miljøaspektet flagges høyt på enkelte andre områder, så kanskje det kommer etterhvert. Kona kjører Leafen, og jeg har strengt tatt sykkelavstand til jobb, så jeg har ikke behov for det selv. Har sett to-tre elbiler her, kanskje det hadde kommet flere om vi fikk noen ladepunkter.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Powerflux

Legger merke til at få sier hvor de jobber....er det for ikke å "oute" sin arbeidgiver som sløv?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tomrh

Vi hadde lademulighet for 2 stk av ca. 20 ansatte på avdelingen (500+ i hele konsernet). Etter flytting nærmere Trondheim sentrum har ikke dette blitt prioritert av ledelsen, så nå har ingen lademulighet lenger og vi er 3 elbilister. Skal også nevnes at parkering ikke prioriteres på generelt grunnlag da parkering er svindyrt og ledelsen mener vi heller bør reise kollektivt.

Sitat fra: Powerflux på mandag 25. januar 2016, klokken 11:31
Legger merke til at få sier hvor de jobber....er det for ikke å "oute" sin arbeidgiver som sløv?
Kan være ting jeg og andre ønsker å skrive på forumet som man ikke ønsker skal kobles mot arbeidsgiver av personvernhensyn begge veier. De som vil finne ut hvor jeg jobber greier det nok, men trenger ikke akkurat stå øverst i resultatlista etter søk.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Terjer

Sitat fra: Powerflux på mandag 25. januar 2016, klokken 11:31
Legger merke til at få sier hvor de jobber....er det for ikke å "oute" sin arbeidgiver som sløv?

Jeg postet innlegget om UiO som er staten. Det kan være av interesse for andre å se hvordan deres skattepenger er med på å redusere luftforurensningen i Oslo, slik at færre blir syke og dør. Nå skal det dog sies at UiO har kjøpt inn noen elbiler og har en låne-elbil-ordning for de ansatte. ...lademulighet for de ansattes privatbiler er derimot begrenset.
VW e-up! - Aurskog-Høland

m0nkey

Norges miljø- og biovitenskapelige universitet:
Cirka 24 ladepunkt, det meste schuko men også noen få type 2 og CEE.
1700 ansatte, 5200 studenter.
Elektriske servicebiler samt representasjonsbiler har egne reserverte ladepunkt (utover de 24 stk)
KIA Soul EV Classic (2015)

Callah

Sitat fra: m0nkey på tirsdag 26. januar 2016, klokken 22:37
Norges miljø- og biovitenskapelige universitet:
Cirka 24 ladepunkt, det meste schuko men også noen få type 2 og CEE.
1700 ansatte, 5200 studenter.
Elektriske servicebiler samt representasjonsbiler har egne reserverte ladepunkt (utover de 24 stk)

Synes offentlige bygg og instutisjoner setter i gang svært få tiltak for å tillate at byens masse av biler skal bli elektrisk istedenfor fossilt. Får høre at UIS også har ekstremt store problemer med lading av elbiler og hadde så vidt jeg skjønte bare 10 ladeplasser....

olegregert

Arbeider i Oslo kommune og vi har laget løsninger for lading med mulighet til utvidelse.
Vi har 2 ladestasjoner fra Salto ladestasjoner type 2. Vi har en rekke 400 V 32 amp. for Tesla.
Vi har også en rekke 16 amp. schuko løsninger for enkel lading og varmeapparater

Det er mange som lader av ansatte og leverandører som kommer på besøk. Vi har stor kapasitet med 11 KV. anlegg for strøm inn og strøm ut fordi vi er leverandør av energi og har stor kapasitet på strøm på anleggene våre og ønsker å gi ansatte som tenker miljø mulighet til å lade.

siglis

Nettopp begynt å jobbe for en ny bedrift og venter på en ny Leaf 30. På utsiden er det et sikringsskap med "vanlige" stikkontakter samt noen blå som er merket 32A. Om det er 1 eller 3 fas vet jeg ikke ennå. Har fått beskjed om at det bare er å benytte disse. Min forgjenger hadde en hybrid som han plugga inn der.

Spørsmålet er; Leaf'n leveres med en 6,6 kW lader. Hvilke av kontaktene kan jeg benytte for å få kjappest lading? Sikkert 32 A----  Foreløbig har jeg ikke mulighet til å lade hjemme. Om jeg går for 32A blå kontakt, er overgang til ordinært støpsel en kurant sak å få kjøpt, evnt hvor? Kan ta bilde av skap og kontakter i morgen om det hjelper.

Bedriften er en entrepenør i vei & anleggsbransjen; tilholdssted litt utenfor Oslo.

Mazzbot

Jeg bruker selv adapter kjøpt på jula , hun shucko til han CEE blå . Bruker originalkabelen på 10a . Jeg gidder ikke bruke 5 000 ,- på en ladekabel med CEE på enden .

Enkelt , hvis du vil lade på 16 eller 32A så må du ha en kabel , elbilhjelpen har gode utvalg . Eller gjør som meg og kjøp adapter for 99 kr om du trenger 10A ☺

http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html
Tesla model 3 reservert 31/3 .

siglis

Hei;

Flott. Takk for hjelpen. Da skal jeg se litt nærmere på det sikringsskapet og så ta kontakt med elbilhjelpen. Ønsker hovedsaklig å benytte meg av lading på jobb enn så lenge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA