Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med connect app nå - flere som har det?

Startet av koveraasen, torsdag 25. februar 2016, klokken 10:00

« forrige - neste »

koveraasen

Jeg blir ikke helt klok på hvordan motoren oppfører seg på veldig kalde dager, slik som vi har hatt denne uken. Jeg har klimaanlegget satt til laveste temperatur (15 grader) og bilen er forvarmet før jeg begynner å kjøre. Allikevel føler jeg at motoren jobber hardt mer eller mindre mesteparten av turen - også når bilen står forholdsvis stille i køkjøring. Det virker nesten som oppvarming av kupé kun skjer med det elektriske varmeelementet, og overskuddsvarme fra forbrenningsmotoren ikke blir benyttet.

Basert på kjørecomputeren har forbruket siden forrige tanking (auto) vært på ca 1L/mil. Da har det kun vært daglig småkjøring. Batteriet lades hver natt og er alltid tomt på slutten av dagen. Jeg synes dette forbruket virker veldig høyt - faktisk høyere enn en ren fossilbil.

Noen som har samme erfaring, eller noen tanker og tips?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA