Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min Tesla er overkill..hva skal jeg velge?

Startet av urabus, torsdag 25. februar 2016, klokken 07:04

« forrige - neste »

urabus

Er det noen som har vært borti dette lyset på laderen før?

jan-c

Sitat fra: urabus på lørdag 16. januar 2016, klokken 01:25
Er det noen som har vært borti dette lyset på laderen før?
Ja, jeg har hatt dette lyset på ladekladden. Bruker den på jobben, hvor det er lademulighet på motorvarmerkontakter fra Garo. Etter nyttår, lyste det plutselig rødt. 5-6 ganger av og på med strømmen, ga åpenbart en reset på kladden, men etter et par dager forble den rød. Ikke mulig å resette med 0 og 1.
Har en rein kurs hjemme, der fungerte den med en gang. Tok et par reset for å se om den ville, og det ville den.
Tilbake på jobb, lyste den grønt, men klarte ikke lading. Presset først 0-knappen og deretter 1-knappen, det fikset den, og lading og forvarming  gikk fint.
Mistenker forstyrrelser fra andre biler, motorvarmere eller bil-ladere.
Edit: Omkring minus 15C disse dagene.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

urabus

Har ikke hatt problemer med lading hjemme tidligere.

Kun hjemme hos meg den detter ut. Når jeg nærmer meg kontakten så slår den over på rødt.

urabus

Nabojenta sin Leaf klarer seg...i samme bygg.
Prøvde hos de og får samme feil. Er det min Egolf som er for følsom?

jan-c

Sitat fra: urabus på lørdag 16. januar 2016, klokken 15:09
Nabojenta sin Leaf klarer seg...i samme bygg.
Prøvde hos de og får samme feil. Er det min Egolf som er for følsom?
Pussig at du forteller dette med Leaf'en.
Jeg har fått feil med min ladekladd to ganger tidligere. Da har jeg koblet meg på offentlig ladestolpe med 2x schuko. Den ene gangen stoppet ladingen etter noen minutter, den andre gangen var den helt 'død'.
Fellesnevneren ved disse to tilfellene, var Nissan Leaf på den andre kontakten ;-)
For meg virker det som det er ladekladden som svikter, ikke bilen. Kan for lite om dette, så kanskje andre kan si noe mer.

urabus

Er vel ikke noen snille sjeleri  Åsane område som kunne vært behjelpelig med å prøve å koble til sin egen Egolf på min lader, evt prøve med en annen sin lader?

Nilduz

Har opplevd det samme hjemme hos meg på en kald dag. Egen kurs til stikk som elbilen lader på.

Kom ut på morgenen, lyste rødt. Kjørte til nærmeste hurtiglader og der ladet bilen. Kjørte videre til jobb og tok med meg ladekladden inn i en liten time så den fikk varmen i seg. Har fungert etterpå.

Leste i manualen at det kunne dreie seg om fukt i/på konnektorer. Bilen/kladden stopper da lading for å unngå at du kan få støt.

urabus

Eg har garasje med oppvarming ca 12-15 grader i den.

urabus

Da er elektriker bestillt, får se hva som skjer.

jan-c

Sitat fra: urabus på mandag 18. januar 2016, klokken 18:29
Da er elektriker bestillt, får se hva som skjer.
Så flott at du følger opp med informasjon til oss som følger med :-)
Til orientering er det varslet elektriker og jordfeilsøk på jobben i morgen. Det har vært rødt lys i kladden i dag. Jfr min første post her.

urabus

Klart vi må dele informasjonen som er.

Hadde ikke det vært for dette forumet og de aktive brukere hadde jeg gått av hengslene for lenge siden.
Å vite såpass mye om bilen har gjort det enklere å forklare vw hva som er feil.

fantonsen

Kommer det røde lyset når du plugger den i veggen, eller først når du også plugger den i bilen.
Hvis det første, så er det jo kun kladden/strømmen, og ikke bilen som er problemet.
Jeg har aldri hatt dette problemet selv, men så lader jeg stort sett kun i min egen garasje da.

Sitat fra: urabus på lørdag 16. januar 2016, klokken 18:59
Er vel ikke noen snille sjeleri  Åsane område som kunne vært behjelpelig med å prøve å koble til sin egen Egolf på min lader, evt prøve med en annen sin lader?

Jeg bor i Åsane, og kan sikkert få til noe en kveld om det fortsatt er aktuelt.  :)
Send meg isåfall en pm.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

urabus

Nå har den stått inne i garasjen og tørket opp. Idag virker det.

Så mistanke faller på bilen da lyset først kommer på når jeg kobler til bilen.

Fantom, supert at du er villig til å hjelpe. Jeg gir deg en melding om det blir nødvendig.

Dersom det ikke er feil med Elektrisk så har bilen sikkert lagret nok feilkoder til at
Møller bil kan se på det.

Nilduz

Hei.

Nå skjedde det hos meg igjen i går. Gjentatte forsøk, opptørking med hårføner, tining av ladekladd osv. til ingen nytte. Hver gang den kommer i kontakt med biluttaket så blinker den rødt på ladekladden (bilsymbolet), og går over til å lyse rødt på jordfeil.

Bil og ladekladd skal sjekkes av Gumpens Auto Vest i morgen. Kommer med tilbakemelding.

E-golf 2016 m. varmepumpe.

urabus

Og der slutter den igjen.....  ::) gir opp snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA