Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min Tesla er overkill..hva skal jeg velge?

Startet av urabus, torsdag 25. februar 2016, klokken 07:04

« forrige - neste »

urabus

Elektriker har gått gjennom hele anlegget og det er ikke noe å si på.
Alt er bra. Så da må det være en overivrig føler i bilen e.l.

urabus

Fant de ut noe?

Sitat fra: Nilduz på tirsdag 19. januar 2016, klokken 10:58
Hei.

Nå skjedde det hos meg igjen i går. Gjentatte forsøk, opptørking med hårføner, tining av ladekladd osv. til ingen nytte. Hver gang den kommer i kontakt med biluttaket så blinker den rødt på ladekladden (bilsymbolet), og går over til å lyse rødt på jordfeil.

Bil og ladekladd skal sjekkes av Gumpens Auto Vest i morgen. Kommer med tilbakemelding.

E-golf 2016 m. varmepumpe.

sandstrand

Hadde samme feilen på min for en stund siden på to stikk på forskjellige plasser. Den ene plassen var det en skjøteledning som skapte jordfeil, denne fikset jeg fort selv og grønt lys kom med en gang. Den andre plassen var jeg tilkoblet rett i kontakten, med periodisk rødt lys. Var en jordfeil i en varmtvannsbereder som kom på avogtil og da den koblet inn gikk kladden i rødt.

Jordfeil begge plasser.

Er heldigvis elektriker selv så dette fikk jeg fikset uten problemer, men av erfaring så er jordfeil IKKE lett å finne, spesielt i tilfeller der naboen sin hårføner slår ut sikringa hos deg og lignende feil som varmtvannsberedere..

Andre tilfeller jeg har vært borti er at noen har brukt en god skjøteledning, men den har vært dimensjonert for liten (1,5kv på kabel) og det har vært nok til at kladden ikke godtar dette. (Anser det som jordfeil). Neste tilfelle var en litt dårlig kontakt i ett stikk, fungerte helt fint på stikket ved siden av på samme kurs. Ingen jordfeil funnet, men dro til en halv omdreining på ene skruen i stikket og feilen forsvant.

18/12/15 -> Nightblue e-golf / 2016 / prod uke 48

urabus

Snakker vi om det samme lyset?

Nilduz

Hei Urabus.

Bilen står fortsatt inne på verksted, hørte ikke noe fra servicerepresentanten i går. Venter på tilbakemelding i dag.

Jeg har også opplevd jordfeil slik Sandstrand beskriver, men da lyste det rødt med en gang jeg plugget i stikkontakten.

urabus

Hos meg så kan jeg koble til laderen til stikkontakten og den lyser grønt helt til jeg prøver å koble sammen med bilens ladekontakt da kommer lyset på.
I dag er min også hos Møller bil for fix.

Nilduz

Akkurat samme som jeg opplever på min Urabus.

Gi gjerne tilbakemelding når du får svar.

Jeg fikk i dag svar om at bilen lader fint hos de, men at det var kommet ny software til ladekladden som de har lagt inn.

urabus

Jeg har sendt dokumentasjon fra elektriker på at alt er bra.
De sier at den lader fint hos dem. Jeg har ikke noe annet å si enn at bilen står inne i 20 celsius mens den lader.

Denne gangen fant de ikke noe feil koder.....
Men merkelig at det er slik....

Nuvolari

Jeg hadde samme feilen (bil fra aug 14). Fungerte noen ganger, andre ganger ikke i de samme kontaktene.

Min hypotese er at noen av kladdene er for sensitive ift jordfeil. Jeg fikk ny kladd hos Erik Arnesen og den har fungert i 100% av tilfellene.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

urabus

Har ikke noe jordfeil hos meg. Lader på separat kurs.

tutti

Jeg har erfart at samme ladepunkt kan gi feilmeldinger på ladekladden midt på vinteren. Når det er pluss var det aldri et problem. Når dette skjedde så var det også noen ganger vanskelig å restarte ladekladden. Gamle slitte elanlegg er mer sensitive for temperatur og fuktighet.

urabus

Huset er 2 år gammelt. Elektriker sjekket for jordfeil samtidig som laderen slo seg ut.
Feilen er konstant hos meg. Men merkelig nok etter 4 dager i garasjen så virket det en gang.

urabus

Update: sto på lading hos Møller i dag og koblet seg ut....
De fikk film av feilen ettersom den ikke registreres i bilens system.
Avventer svar i morgen forhåpentligvis.
En god mekaniker som er der;)

Kommer til bake med hva de finner ut.

urabus

Da har de etter alt å dømme ordnet problemet. Kommer tilbake når jeg har sjekket ladestatus hjemme.

urabus

Den funker hos meg nå.

Forslag til andre verkstedene som sliter med samme som meg er å kontakte møller bil i Åsane for fremgangsmåte hvis de famlende leter etter årsaken.
For det var en spesiell oppdatering som måtte taes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA