Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan forhandle - "negotiate" med selger - ny eller brukt

Startet av CillepusAna, onsdag 24. februar 2016, klokken 18:55

« forrige - neste »

CillepusAna

Kjenner at gleden ved å ha EL-bil nå snart har forsvunnet :(

Ikke nok med alle ladeproblemmene jeg har hatt med min nye eGolf som jeg fikk 5. desember og at den nå er inne på reparasjon fordi bremsene svikta.

Da jeg kom hjem fra jobb toppa det seg da jeg åpnet en regning fra Fjelllinjen på kr 1250 for bompasseringer med min el bil. Trodde det var gratis bompasseringer i Norge jeg.

Tok kontakt med chatten og selvfølgelig måtte jeg gå noen runder med å forklare at dette faktisk er en el bil.

Her er chatten: Vesna: Hei hva kan jeg hjelpe deg med?
Meg: Hei, jeg har fått regning fra dere på min elbil. Fakturanummer 673396++++. Dette må være feil
Vesna: Et øyeblikk så skal jeg se på det
Vesna: jeg sjekker faktura nå, et øyeblikk
Vesna: denne fakturaen gjelder passeringer med din EL723+++
Vesna: fra 081215 - 050116
Meg: Ja dette er en El bil, se registreringsnummeret. EL biler skal passere gratis i bomringene i hele Norge, unntatt Svinesund
Vesna: og der er alle passeringer i områder uten Oslo og Bærum
Meg: Ja, men det skal jo være GRATIS for EL-BILER. Mener du å si at EL-BILER ikke er fritatt for bompengeavgift???????????
Vesna: jeg vil kanselere denne faktura og du trenger ikke å betale den
Meg: Mange takk!!
Vesna: Greit

----------

Kjenner at jeg ble noe irritert på dama på at jeg i det hele tatt måtte ta diskusjonen.

Sorry MÅTTE bare få ut frustrasjonen min.

Eid eGolfen i 4 uker og den har allerede vært/er på reparasjon tre ganger. Kjører leiebil.

God helg !!!!

Homecast

De første punktene er kjedelige, det siste derimot har du ingen grunn til å legge på noen andre. Det er påkrevd med brikke for at det skal gå automatisk på fri avtale.

Dersom du ikke har dette kan du bli ilagt kostnader
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

CillepusAna

Sitat fra: Homecast på fredag 15. januar 2016, klokken 20:52
De første punktene er kjedelige, det siste derimot har du ingen grunn til å legge på noen andre. Det er påkrevd med brikke for at det skal gå automatisk på fri avtale.

Ermmmm....... forklar! Jeg har brikke og har sendt mail til Fjellinjen FØR jeg mottok bilen så derfor skjønner jeg ikke svaret ditt. Jeg fikk beskjed av Volswagen at jeg måtte tegne avtale med Fjellinjen så det gjorde jeg .

Homecast

Sitat fra: CillepusAna på fredag 15. januar 2016, klokken 21:09

Ermmmm....... forklar! Jeg har brikke og har sendt mail til Fjellinjen FØR jeg mottok bilen så derfor skjønner jeg ikke svaret ditt. Jeg fikk beskjed av Volswagen at jeg måtte tegne avtale med Fjellinjen så det gjorde jeg .

Og da må du logge inn/prate med kundeservice og søke om fri passering i tillegg.
Du får aldri det automatisk
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

CillepusAna

Sitat fra: Homecast på fredag 15. januar 2016, klokken 22:28
Sitat fra: CillepusAna på fredag 15. januar 2016, klokken 21:09

Og da må du logge inn/prate med kundeservice og søke om fri passering i tillegg.
Du får aldri det automatisk

Hvor står det? Ingen som har gitt meg den beskjeden, tror jeg må være blind da  ???

Rav4_EV

Hva slags "nisse" av en bilselger har solgt deg bilen?

Å opplyse om bombrikke er helt elementært når man selger en elbil i tillegg til medlemskap i elbilforening, hvordan du lader og parkeringsregler.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA