Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla RWD på vinterføre?

Startet av Lars Kristiansen, onsdag 24. februar 2016, klokken 11:35

« forrige - neste »

Lars Kristiansen

Er det noen som har funnet et eneste program verdt å laste ned / betale for fra R-Link Store, utover det som følger med. Tar gjerne i mot tips.

Og kan jeg linke en bruker fra https://mydrive.tomtom.com/no_no/ til bilens bruker? Hadde vært smidig om man kunne planlegge og overføre favoritter og reiseruter rett fra PC

hsa77

For å svare kort og greit på ditt første spm: Nei! ☺
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Det *høres* jo kult ut å gi Zoe en alternativ motorlyd men spesielt nyttig er det vel ikke..

Hva skal til for å utvikle apper til Zoe? Det er en android-variant er det ikke? Hvorfor ikke lage hestelyd som alternativ motorlyd? Eller skjermsparer med akvarium, eller peis? Eller bare en 'kjørelogg' som automatisk gir deg data for siste tur? Hva med alternativ ladekalender?

Hva med hovedskjermen, kan den programmeres? Veldig mye ledig plass der og mye jeg kunne tenkt meg å legge inn, batteritemp, batteri%, eller hvorfor ikke *alle* tallene du sykler via ratthendelen..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

hsa77

Det som virkelig hadde vært nyttig hadde vært en app med samme funksjoner som canze appen. Muligheten for å lese av batteritemperaturen og hvor hoy ladefart bilen er klar for. Dette er svært nyttig informasjon for å planlegge kjøringen nå om vinteren.

THE

@hsa77, dette er jo informasjon som er tilgjengelig i bilen allerede, så det burde jo ikke ta Renault lang tid å fikse en slik app. Når jeg ser hvor mye styr og rot de klarer å lage ut av en enkel app som ZE services, så er jeg likevel temmelig sikker på at det aldri kommer en CanZE liknende app tilgjengelig i R-link.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hsa77

Sitat fra: THE på mandag 18. januar 2016, klokken 09:54
@hsa77, dette er jo informasjon som er tilgjengelig i bilen allerede, så det burde jo ikke ta Renault lang tid å fikse en slik app. Når jeg ser hvor mye styr og rot de klarer å lage ut av en enkel app som ZE services, så er jeg likevel temmelig sikker på at det aldri kommer en CanZE liknende app tilgjengelig i R-link.
Du har nok dessverre rett.
Jeg måtte bytte til engelsk språk på telefonen for å få appen til å virke, nå I dag virker den ikke skikkeleg på engelsk heller

ZOE

Jeg synes iallfall det er utlrolig irriterende at ikke appen forteller meg hvor bilen er og at jeg ikke kan ta ut en logg til kjørebok..

asgeirn

Det finnes en kjørebok-app i rlinkstore. Der laster du ned til en minnepinne.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

ZOE

I følge beskrivelsen så må den startes manuelt for hver tur. Da blir det ubrukelig. Det må starte av seg selv og logge hele tiden , så kan jeg heller plukke ut jobbturer i etterkant .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA