Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med connect app nå - flere som har det?

Startet av Mippen, onsdag 24. februar 2016, klokken 09:20

« forrige - neste »

AppleKnocker

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 23. januar 2016, klokken 10:42
Ytelse er ikke alt. Min neste bruksbil blir trolig en 5-serie med bensin V8 eller R6 og 4wd. Selv om den finnes som hybrid. Den er mye dyrere enn en P90D, og sikkert en del tregere ut av kryssene, dyrere å parkere, kjøre i bommen med og fylle bensin med, men langt mer velkjørende og med en god herlig gammeldags motorklang. Jeg synes det er verdt det. Og bilen er rask nok. Bilhold handler om andre ting enn økonomi og lavest mulig tid fra 0-100 for pengene.

Jeg har null problemer med å forstå hva du mener BensinV8. Meningene dine er kanskje ikke politisk korrekte i alle miljøer, men hva så. Håper å høre mer fra deg på forumet.

De som velger Tesla fordi det er "verdens beste bil" har neppe kjørt annet enn VW pumpedysediesel. Det finnes biler som er mer sporty og som er mer komfortable. 5-serie F10/11 med riktig motor er et godt eksempel. Den er definitivt mer komfortabel, men også mer presis og "hel ved" i større grad enn Tesla Model S.
Jeg gikk fra en slik bil (riktignok ikke med V8er) til Model S av følgende grunner:
- Besparelse på titusenvis i året i driftkostnader som jeg kan bruke på andre ting
- Bedre plass i Teslaen, spesielt til bagasje men også barneseter
- Ytelse pr krone er uslåelig og det vil ikke varig evig at man får kjøpt slik ytelse til familiebilpris

For noen år siden kan det godt være jeg ville satt godlyd, presisjon og kjørefølelse over disse tingene.  Elbil i dag er likevel for flere enn de som livnærer seg av å binde løvetannkranser. Men hardcore petrolheads er naturlig nok de som kommer om bord sist.


BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

PerBear

Sitat fra: elektrolux på lørdag 23. januar 2016, klokken 13:10
I dag er det hysteri rundt elbilene. Ikke kan de parkere nede i fergene, ikke kan en plukke deler av dem hos huggeren, og det er til og med påstått at huset ditt VIL brenne ned om du lader den hjemme.

Elbilforeningen har her sviktet totalt!  >:( 

Burde oppmuntret til selvmekking. Forbud mot å bytte batterikjemi i en elbil, men ikke i en fossilbil er eksempel på regler som umiddelbart burde vært tatt tak i.

Enig, det er helt sprøtt at folk som ikke kan vurdere risiko skal ødelegge mulighet for unge og eldre til å mekke elbil!  :'(
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA