Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: IKEA og Coop ønsker alle kunder med Plug In Hybrid velkomne!

Startet av kalea, onsdag 24. februar 2016, klokken 05:15

« forrige - neste »

kalea

Har fått melding over app'en om at software må oppdateres på vår 2016. Noen som har gjort dette?
Var der noen merkbare endringer?
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

arnet

Gikk gjennom hele prosedyren. Til slutt sto det 'Oppdatering' i noen sekunder i appen før den returnerte til bildet med fremgangsmåten. Men fremdeles får jeg hver gang beskjed om at jeg må oppdatere. Når jeg nå prøver å oppdatere, hopper appen straks tilbake, tilsynelatende uten å oppdatere. Versjoner som vises: app:A.1.4.0, bil:0.01E.0.1.8.000. Har ikke merket noen forskjeller på bilen.

geos

Hei,

Det er nok kun snakk om oppdatering av Mitsubishi Appen, og ikke programvaren i bilen.

NB: For de som ønsker å bruke SMS-Appen (www.autoapps.no), så vil jeg råde til å slå av automatiske oppdateringer! SMS-Appen virker med versjon  A.1.3.7 og også med  A.1.4.0. MEN,  Mitsubishi kan komme med oppdateringer som bryter med kompabiliteten med SMS-Appen.

Se også forumet https://groups.google.com/forum/#!forum/outlander-phev-sms-remote

kalea

Sitat fra: arnet på tirsdag 19. januar 2016, klokken 21:04
Gikk gjennom hele prosedyren. Til slutt sto det 'Oppdatering' i noen sekunder i appen før den returnerte til bildet med fremgangsmåten. Men fremdeles får jeg hver gang beskjed om at jeg må oppdatere. Når jeg nå prøver å oppdatere, hopper appen straks tilbake, tilsynelatende uten å oppdatere. Versjoner som vises: app:A.1.4.0, bil:0.01E.0.1.8.000. Har ikke merket noen forskjeller på bilen.

Fikk til en vellykket oppdatering igår. Har ingenting med appen å gjøre.
Må logge på med appen som om det er for første gang, for å få til oppdateringen. Altså sette bilen i acc modus, og så trykke fem ganger på åpne og lukkeknappene på fjernkontrollen. Oppdateringen tok ca 10 minutt.
Men merker ingen forskjell på noe etterpå...
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

Eldorado

I dag passet det seg slik at jeg tenkte jeg skulle gjøre den oppdateringen som appen har mast om i det siste.
Ved første forsøk så ble hele prosedyren avbrutt etter 40%, og nettverkskommunikasjon med bilen var ikke lenger operativ.
Måtte logge meg på bilens nettverk med passord (selv om det ligger inne).
Som sagt, så gjort. Nytt forsøk. Denne gangen kom jeg til hele 50% før det igjen ble avbrutt og ingen nettverkskommunikasjon med bilen.
Igjen måtte jeg logge på med passord. Men til forskjell fra forrige gang så var passordet nå plutselig feil.
Så nå har jeg ikke lenger kommunikasjon med bilen på appen da passordet på nettverket ikke stemmer overens med lappen hvor passordet står på.....
Mitsubishi PHEV 2015 - ?
Mitsubishi I-MiEV 2013 - ?
Th!nk 2002 - 2012 - måtte ditt hjerte rulle videre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA