Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dashcam

Startet av dstroem, tirsdag 23. februar 2016, klokken 19:01

« forrige - neste »

dstroem

Wifi var slått av på bilen i dag tidlig slik at jeg ikke kunne slå på varme. Det har vært kaldere en -15 en stund nå.
Bilen står tilkoblet strømnettet.
Ser i bruksanvisningen til appen at :

Discontinuation of Wi-Fi Communication:
...
Also, if the vehicle has been outside for 36 hours and the outside temperature is less than -15 degrees C.


Gjelder dette også når bilen står tilkoblet strømnettet ?
Noen andre som har hatt dette problemet?

I så fall vil det jo gjøre at funksjonen er helt verdiløs store deler av vinteren for mange.


PhevVest

Hmmm - og jeg som synes det skulle bli fint å sette på varme og få tint bilen før hjemtur etter vinterferie på fjellet. Slett ikke sikkert det lar seg gjøre da  :(  :(
(Nei, bilen vil ikke være tilkoblet strøm).

OyvindPHEV

Jeg husker ikke nøyaktig temperatur, men jeg opplevde at trådløsnettet slo seg av på min 16-modell for ca en ukes til siden, da det var mellom 15 og 20 minus. Da jeg fikk bilen inn i garasjen og temp ble ca. -5, funket nettet igjen.

PhevVest

Noen som vet hvordan dette fungerer?
Vil WiFi komme på hvis man låser bilen opp- og igjen?

RAOlsen

Dette opplevde jeg i dag.  Fruen har stablet garasjen full av saker som skal gis bort og phev har stått ute i et døgn tilkoblet strøm.  WiFi var ikke mulig.  Låste opp  bilen og testet,  ikke WiFi,  koblet av strøm og startet,  lot den gå et par minutter,  stoppet,  Låste,  tilkoblet strøm,  WiFi fungerte ikke.
Nå har jeg forsøkt å sette på forvarmingen fra mmcs   det fungerte. 
Så dette har ikke noe med batteribeskyttelse som appen antyder som feilårsak,  det er rett og slett WiFi som ikke fungerer i kulde.  Det er forøvrig - 15 her nå.....
Det artige var at det lille displayet fortalte at forvarmingen skulle starte kl 0830 men jeg satt timer på 18.30.  Japsene er ikke helt stødige på tidsformatene.

aaa3

Jeg har aldri opplevd at wifi ikke funker, men er litt bekymret for temperaturer under -20. Jeg har Intense, og derfor ikke mulighet til å forvarme fra MMCS.

gjestela

Den som pønsket ut hvordan fjernstyringen på Outlanderen skulle fungere burde få en vinter i Norge som straff.

jokke

Det skulle ihvertfall vært mulig å trykke på en knapp på fjernkontrollen som startet varmeren.
Hadde webasto før og den hadde rekkevidde på 50 meter

RAOlsen

Meldte i fra om dette til Motorforum i Fredrikstad i går.  De hadde ikke hørt noe om WiFi og kulde men skulle sjekke.  De ringte meg tilbake nettopp.
Ingen internt i firmaet hadde hørt om det.  Mitsubishi Norge var helt ukjent med problemet.  Motorforum la ut problemet på et internt Mitsubishi forum slik at andre forhandlere ser det.
Derfor bør vi som opplever problemet ta en telefon til forhandleren og be de melde inn saken.
I dag tidlig var det - 16 og ikke WiFi.  Nå er det - 6 og WiFi er ok.

RAOlsen

Fikk en melding fra Mitsubishi Norge i dag,  nå er de klar over feilen og skal rapportere den til produsent. 
Da satser vi på en oppgradering etterhvert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA