Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min Tesla er overkill..hva skal jeg velge?o

Startet av , tirsdag 23. februar 2016, klokken 18:44

« forrige - neste »

tutti

I minus 20'c ++.

Idag skal jeg kjøre mye også. Dette er moro/rekkeviddeangst som fossilbiler slipper.

Dexter

minus 25 igår når jeg startet opp, estimert 88km. bilen står utendørs. forvarmet.

ankom jobb 35km senere, estimert 81km (hadde på eco og veldig lite varme, samt setevarmer)
bilen står i ca 7pluss i 8 timer på jobb. reiste hjem, så var det estimert 113 km. reelt var nok nærmere 60-70km.

gamer73

Den estimert greien pleier jeg ikek se noe særlig på. Jeg bruker "tank" måler til å se hvor mye jeg bruker i forhold til "normalen"..jeg vet at jeg bruker ca 2 "små sektorer" en vei til jobb..1.2 mil. ved 15 grader tørt vær...med AC og alt på...og normal modus

elektro

Bilen stod ute i natt i -18 grader uten strøm og med kun fire streker på måleren. På vei til jobb lå forbruket på 99.9 kWh/100 km en god stund, mens jeg ble stående i litt kø. Og da jeg endelig kom ut på Ring 3 slet jeg med å holde 50 km/t. i motbakkene, selv om jeg hadde over to-tre streker igjen. Litt stusselig!
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Råde

Antakelig en kombinasjon av relativt lav SOC, batteritemperatur og softwarens begrensning når GOM gjetter lavt.

80 km er en ganske god beregning. Jeg fikk omtrent det i går. Da funket ikke den forbannede appen og heller ikke avgangstid. Jeg fikk et sjokk selvsagt, og det bevirket skilpadder og fandens oldemor, i -19 grader, på E6 på vei til å rekke et fly på Gardermoen. Happy med den, ja.
e-Golf | X75D

David Skov Hansen

Har endelig fjernet GOM fra midterdisplayet således at den viser kørte kilometer. Istedet bruger jeg tankmåleren som på alm. Biler. Puha det har givet en ro. Skal beg køre langt vil jeg nok kigge på CAR menuen af og til.

Ktm2000

Sitat fra: David Skov Hansen på fredag 15. januar 2016, klokken 22:52
Har endelig fjernet GOM fra midterdisplayet således at den viser kørte kilometer. Istedet bruger jeg tankmåleren som på alm. Biler. Puha det har givet en ro. Skal beg køre langt vil jeg nok kigge på CAR menuen af og til.

Hvordan fjernet du GOM fra midtdisplayet?

David Skov Hansen

Hold 0.0 nede og på et tidspunkt skifter den værdi og skriver om du vil justere tid, hold nede og den spørger om en ting mere. Mener det er 3. Emne hvor jeg kan fjerne GOM. Men husk du skal holde knappen inde hele tiden

Djur1

Nå har jeg bare hatt tesla tidligere, men jeg synes egolfen takler kulde svært dårlig.  Kjørte i vind og regn samme strekningen tidligere og da ble jeg imponert.  Dette har vel med at det er mindre rullemotstand på dekkene enn på teslaen.  Men med minus 4 bare så ble batterisuget høyt.  Har kikket litt på fronten.  Er ikke bilen svært åpen med mye lufting inn mot motorrommet? Teslaen er jo nesten helt lukket foran til sammenligning
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Råde

Det kan være du har et poeng. Jeg synes også at det er stor forskjell på feks +2 og -2 grader.

Jeg vet ikke hvor Tesla S har varmeren sin hen, men i golfen er den (og rørene) ganske utsatt for trekk.

En stor forskjell fra tesla er imidlertid batterivarming som golf ikke har. Dette har nok også en del å si.
e-Golf | X75D

Egil Fonn

Riktig. Golfen har ikke batterivarming som teslaen har.
Kaldt batteri gir høyere forbruk pga indre motstand i batteriet.
Ved lav batteri temperatur faller tilgjengelig ytelse fra batteriet til drivverket.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA