Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er folk egentlig fornøyd med reva?

Startet av Mhz, tirsdag 13. juli 2010, klokken 23:59

« forrige - neste »

Mhz

Jag ser på att köpa en Buddy och har lite funderingar kring fösäkring. Ser att det har varit diskuterat tidigare här på forumet, men då har det väl främst handlat om olika försäkringsbolag. Som icke tidigare bilägare boende i Oslo utan garage blir försäkringen tämligen dyr som jag upplever det. Därför lurer jag på om man bör enbart skaffa ansvarsförsäkring. Har en känsla av att om man har sönder något på Buddyn så är det inte så väldigt dyrt att reparera, och med en egenandel på mellan 2000-4000 kronor + premie på mellan 4000-8000 kronor blir jag osäker på om det är värt att ha delkasko/kasko. Vad har ni, och är det någon som har vart i behov av hjälp från ett försäkringsbolag och som verkligen kan rekommendera delkasko/kasko?

Sen undrar jag på om det är någon som har snöring på hur controllen tar emot signal från gaspotentiometern? Jag är ganska lång och om jag ska sitta och gasa försiktigt på ring 3 i 60 blir jag väldigt sliten i högerfoten. Min önskan är att få till en lösning där jag kan gasa med händerna t.ex. på ratten. Detta är en vanlig lösning på bilar för handikappade. Lösningen måste vara parallell med gaspedalen. Skulle detta vara möjligt månntro?
Oslo - Buddy

El rayo

Teknisk sett er det mulig, ja, til og med ganske enkelt!

Jeg ser for meg en "paddle" som sitter fast i dekselet rundt rattstammen. Fra den går det en bremsewire fra tråsykkel eller lignende, bort til gasspot.meteret, som sitter rett over gasspedalen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Mhz

Aaaahh... Du tänker mekanisk lösning, ja. Hade elektronisk lösning i mitt egna lilla huvud. Detta ska jag se på!
Mh
Oslo - Buddy

Go-carter

Jeg har del-kasko i Vesta, 5300,- pr. år for 8000km, 30% bonus, og 19 år gammel eier. Bor på Skedsmokorset, hvis bosted har -så- stor betydning :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Sitat fra: Mhz på søndag 06. juni 2010, klokken 01:47
Aaaahh... Du tänker mekanisk lösning, ja. Hade elektronisk lösning i mitt egna lilla huvud. Detta ska jag se på!
Mh
Buddy har, som andre elbiler, en sikkerhetsbryter innebygget i gasspot.meteret. For å beholde den originale sikkerheten samtidig som ekstra-pot.meteret skal fungere er det nødvendig å koble sikkerhetsbryteren også. Det er mulig for de som har god innsikt i elektronikk. Jeg føler meg ikke kompetent til å gjøre en slik elektronisk forandring.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Mhz

#5
Denna borde kanske komma i egen tråd, men jag fortsætter hær så får vi se vart det leder.

Ser ut som om det faktiskt blir en signalorange classic buddy med leverering denna vecka. Jag har dammsugit nætet och detta forum speciellt før att ta reda på lite tips och trix.
Eftersom bilen ska anvændas av mig, min blivande fru och svigerførældrar så har jag inga planer på att installera balanserare eller egna laddare eller liknande, nej hær blir det plug 'n play. Det som jag dæremot funderar på ær att uppdatera laddarens firmware att inte behandla allt under 10 C som -5 C. Det verkar i alla fall vara något som de flesta ær upptatt av på detta forum. Som boende i Oslo ær det vældigt ofta som gradestokken ligger strax under 10 på høsten.

Så ær det enkelt? Ær det svårt? Vart får man tag i ny firmware? Hur uppdaterar man?

PS. førsækringen fick jag ner en god del genom att pressa mitt nuvarande førsækringsbolag lite. Blev delkasko.
Oslo - Buddy

mohpet

Sitat fra: Mhz på tirsdag 08. juni 2010, klokken 18:50
Det som jag dæremot funderar på ær att uppdatera laddarens firmware att inte behandla allt under 10 C som -5 C. Det verkar i alla fall vara något som de flesta ær upptatt av på detta forum. Som boende i Oslo ær det vældigt ofta som gradestokken ligger strax under 10 på høsten.

Så ær det enkelt? Ær det svårt? Vart får man tag i ny firmware? Hur uppdaterar man?

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2764.0
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA