Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder av Model 3

Startet av cj, tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:47

« forrige - neste »

cj

For oss som frekventerer E6 gjennom Østfold kan det være greit å ha oppdatert status på Fortums Hurtiglader ved McDonalds i Vestby.

Nå som det er kaldt, og rekkevidden er tilsvarende kortere, er det spesielt viktigere å kunne være trygg på lademulighetene. Dessverre er ladestolpe #156, i Vestby, ustabil. Det tror jeg Fortum taper på. Mange bomturer vil fort føre til at man velger andre, tryggere, alternativer.   

--------------------------

Status idag var som mange ganger ellers; liten eller ingen funksjonalitet.
"Err" dukket opp i displayet når laderen (#156A) ble koblet til bilen.
Etter at servicesenteret restartet laderen forsvant "Err" meldingen men laderen ønsket fortsatt ikke å starte ladingen.
Forsøkte både brikke og sms.
Feilmeldingen på SMS var "Ladestolpen svarte ikke på anropet".
Etter å ha knotet i 30 minutter, og fått tilsammen 1 minutt lading, valgte jeg å kjøre videre på tross av kun 4km rest på destinasjonen med Eco+. Bilen beregnet rett forbruk, men det ble en kald tur i -15C.....

Fortums servicetelefon fortalte at de også hadde mottatt feilmelding på stolpen dagen før, og at feilmeldingen var "rapportert". Så får vi håpe Fortum snart får løst årsaken, og ikke bare symptomene.

Øyvind.h

Leste en annen post her på forumet. Totalt 22 Fortum-ladere nede for øyeblikket. Mulig denne er nr 23?
Kanskje Ishavsveien opprinnelig hadde et poeng ift at hurtiglader-utstyret ikke er bra nok?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: cj på fredag 15. januar 2016, klokken 00:50
For oss som frekventerer E6 gjennom Østfold kan det være greit å ha oppdatert status på Fortums Hurtiglader ved McDonalds i Vestby.

Nå som det er kaldt, og rekkevidden er tilsvarende kortere, er det spesielt viktigere å kunne være trygg på lademulighetene. Dessverre er ladestolpe #156, i Vestby, ustabil. Det tror jeg Fortum taper på. Mange bomturer vil fort føre til at man velger andre, tryggere, alternativer.   

--------------------------

Status idag var som mange ganger ellers; liten eller ingen funksjonalitet.
"Err" dukket opp i displayet når laderen (#156A) ble koblet til bilen.
Etter at servicesenteret restartet laderen forsvant "Err" meldingen men laderen ønsket fortsatt ikke å starte ladingen.
Forsøkte både brikke og sms.
Feilmeldingen på SMS var "Ladestolpen svarte ikke på anropet".
Etter å ha knotet i 30 minutter, og fått tilsammen 1 minutt lading, valgte jeg å kjøre videre på tross av kun 4km rest på destinasjonen med Eco+. Bilen beregnet rett forbruk, men det ble en kald tur i -15C.....

Fortums servicetelefon fortalte at de også hadde mottatt feilmelding på stolpen dagen før, og at feilmeldingen var "rapportert". Så får vi håpe Fortum snart får løst årsaken, og ikke bare symptomene.

Hm,. jeg har ladet her flere ganger, mener da bestemt at det er to hurtigladere der? Var den andre defekt også?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elbil-1

Onsdag var den nye wee-laderen? defekt, men på ladekartet til fortum sto den som operativ - ringte kundeservice og ga beskjed og de hadde hatt den ute av drift hele dagen , og uten å oppdatere ladekartet!!

LMOR

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. januar 2016, klokken 09:43
Leste en annen post her på forumet. Totalt 22 Fortum-ladere nede for øyeblikket. Mulig denne er nr 23?
Kanskje Ishavsveien opprinnelig hadde et poeng ift at hurtiglader-utstyret ikke er bra nok?
Nå stemmer ikke de tallene helt lengre. De ha byttet ladere en god del steder, og de nye viser at de er nede selv om de fungerer fint. Aner ikke hvorfor de ikke får orden på dette.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: LMOR på fredag 15. januar 2016, klokken 14:37
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. januar 2016, klokken 09:43
Nå stemmer ikke de tallene helt lengre. De ha byttet ladere en god del steder, og de nye viser at de er nede selv om de fungerer fint. Aner ikke hvorfor de ikke får orden på dette.
Ja jeg håper virkelig ikke det stemmer. Laderne på strekningen som jeg skulle bruke hadde jo vært nede en stund før mitt behov dukket opp, og har vært nede også i etterkant. I dag ser det ut til at Kløfta er oppe, mens Auli og Fjellbo fortsatt er nede.

Det kan godt være laderne er oppe, men rapporteres som nede. Men jeg har vært borti det motsatte også (og sett poster om dette både på Face og her på forumet), hvor laderen står grønn men i praksis er ute av drift.

Fortum fikk jeg ikke svar fra når jeg spurte, men jeg så på facebooksiden deres at det var en del klager på ikke-fungerende ladere når jeg skrev der. Sjekket igjen nå, og siste klage ser ut til å være fra 11. januar. Senere klager går på ikke-fungerende brikker.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA