Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X videoer

Startet av vikingbil, tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:28

« forrige - neste »

vikingbil

Får e-post i kveld om at det er tilgjengelig en oppdatert app. Kan ikke finne noen oppdatert app. Den siste versjonen er fra 15. september. Er det noen andre som har funnet den?

Cirrisky

Lasta ned noe nytt på Android, men finner ikke noe nytt for crapple.

laserprinter


hemi


elektro

Finner ingen ny app for iPhone i appstore, den er fra 21. september, v. 2.0.6

La imidlertid merke til en ny funksjon i dag; Jeg fikk melding om at parkeringsvarmeren ikke hadde startet fordi bilen var i gang. Noe som stemte bra, ettersom kona var ute og kjørte med den.. :-) Tidligere har jeg bestandig bare fått en intetsigende feilmelding i disse tilfellene.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Sirup

Jeg slettet og lastet ned på nytt. Ser ingen forandringer.
Brukte linken som kom på e-post.

Ser på appstore at appen er sist oppdatert 21/9....

Mye tull og rot med dette "car-net".
VW e-Golf
Tesla Model X75

sap_2000

Tipper den nye versjonen eller oppgraderingen ikke har blitt tilgjengelig i app store, men at den muligens at den er kommet gjennom i Tyskland hvor jeg regner med dette skrivet opprinnelig kommer fra.
Det er en prosess med Apple med å lansere en ny app og dette gjelder muligens oppgraderinger også og kan variere med noen dager fra land til land.
Spent på om det er en ny app eller en oppgradering av den eksisterende.

Hørte fra VW i dag før jeg så denne mailen at det jobbes nå for å få bilene produsert før slutten av 2015  over på den serveren som brukes på nyere biler som jeg har hørt funker bedre.

SLI jeg har oppfattet det:
Dette ble tidligere pratet om at det var umulig å få eldre biler over på nye serveren og man da da måtte har forskjellige brukerkonto og innlogging om man hadde f.eks en egolf 2014 og så skaffer seg en egolf eller GTE i 2016.

Ved innlogging blir riktig server ble valgt og denne var bare kompatibel med en av generasjonene. Problemet var bare at det ikke går an å ha to like apper på telefonen samtidig og det blir mye pes om man logge inn og ut hver gang man ha full log inn på en av bilene. Alternativt ha ene bilen på iPhone og den andre på iPaden f.eks.  Tungvint.

Så synes det er god nyhet at en ny versjon av appen blir kompatibel med både nye og eldre versjone av bilene.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

gamer73

samme kan det være..det var helt umulig å få kontakt med bilen som sto 3 meter fra kjøkkenvinduet mitt i morges:( Da ble det ikke mye forvarming....ikke kjempeproblem i bergen i dag riktignok men....

ELENDIG APP...hadde det ikke vært fordi jeg generelt syntes E-golf er den kuleste EL-bilen så hadde jeg blitt sint...men men..håper dem fikser..

DagRune

Sitat fra: gamer73 på fredag 15. januar 2016, klokken 08:07
samme kan det være..det var helt umulig å få kontakt med bilen som sto 3 meter fra kjøkkenvinduet mitt i morges:( Da ble det ikke mye forvarming....ikke kjempeproblem i bergen i dag riktignok men....

Appen kommuniserer ikke direkte med bilen. Appen kommuniserer over internett til et nettverk av servere som kommuniserer med bilen via mobilnettet. Bilen svarer via mobilnettet til serverne, som sender status tilbake til din telefon/PC.

Det som er irriterende, er at standardsvar når kommunikasjonen feiler er at "Bilen er utenfor rekkevidde", dvs utenfor dekning for mobildata, og dette er som regel feil. Det er kommunikasjonen i servernettverket til WV som feiler. Av og til har jeg fått denne feilmeldingen, men så viser det seg at bilen har startet forvarming likevel. Så bilen har fått instruks, men kvittering fra bilen har ikke kommet riktig i VWs nettverk.

laserprinter

Så ut som hele car-net har kollapset etter oppdateringen, fra å fungere "tilfredsstillende" den siste uken. Så er vi nå havnet på totalt ubrukelig.

Vuninho

Jeg sluttet å bruke appen pga dette. Det må da være et sted man kan melde disse problemene inn enn her på forumet?

SteinarSun

Appen er nok ustabil, men den nye versjonen virker like godt/dårlig som den gamle.
Fikk både økt temperatur på forvarming og startet denne uten problemer i morges.
Har forøvrig vært brukbart i det siste, selv om appen i seg selv mangler en del funksjoner som jeg kunne tenkt meg (Låsing av dører hvis det skulle være glemt, start av varmetråder i frontruten osv)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

DagRune


autofil

Godtfolk!

Flere som opplever at car-net er HELT nede nå? Jeg får følgende på henholdsvis web og app (iOS):

Web:
Pålogging mislyktes
Innlogging dessverre ikke korrekt. Prøv på nytt.

App:
Feil brukerkonto eller brukernavn.

Jeg vet kontoinfo er korrekt.

Mvh
SMO

sybo

Føst, frontrute varmetråder funker normalt i min bil også det.

og ja appen er nå helt nede. Ingen kontakt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA