Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X videoer

Startet av vikingbil, tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:28

« forrige - neste »

Dexter

Dette er svært dårlig av vw, er bare til irritasjon.

SteinarSun

Sitat fra: DagRune på fredag 15. januar 2016, klokken 11:33
Start av varmetråder funker i min app.
hvor aktiverer du dette ?
Finner ingen ting i appen ?
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Dexter

Utvikler

Gå til nettstedet Send e-post til apps@volkswagen.deBerliner Ring 2
38440 Wolfsburg

bare å sende mailer i fleng!!!!!!!

SteinarSun

Sitat fra: DagRune på fredag 15. januar 2016, klokken 12:36
Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. januar 2016, klokken 12:13
Ok , du har sannsynligvis en nyere bil enn det jeg har, har kun dette i demomodus.
Min er levert i aug 14
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Adi Tafro

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 15. januar 2016, klokken 11:36
Godtfolk!

Flere som opplever at car-net er HELT nede nå? Jeg får følgende på henholdsvis web og app (iOS):

Web:
Pålogging mislyktes
Innlogging dessverre ikke korrekt. Prøv på nytt.

App:
Feil brukerkonto eller brukernavn.

Jeg vet kontoinfo er korrekt.

Mvh
SMO

Samme hos meg... Har bil fra Januar 2016

hemi

alt av carnet web/app har vært nede i hele dag, feil med autentifiseringsserver ser det ut som, dette er annen feil enn tidligere

sybo

terhan

Kommer fint inn, oppdatering virker raskere.. men får kontinuerlig feil på forvarming...

Blouberg

Utrolig dårlig av VW dette, de klarer å lage moter software som skjønner at bilen testes, men å få til en stabil app som bare skal sende noen enkle kommandoer til bilen..

Støtter oppfordringen om å sende klager på e-post

/Blouberg

Knoffen

Driftsmeldinger finnes her:
http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/car-net-driftsmeldinger.html

Har ikke vært inne i dag før nå, men i øyeblikket er alt OK.

Klaget til kundehenvendelser@moller.no 14.12.15 og fikk 3.1.16 dette svar:

"de jobber med å sette de to plattformene sammen til en plattform, og denne prosessen byr på noen tekniske utfordringen underveis som jobbes med å løses parallelt. Denne prosessen er forventet å ferdigstilles i uke 11 og skal etter det fungere som en mye mer stabil tjeneste."

Synes at tjeneste har vært noe mer stabil i det siste enn før nyttår. Men jeg er plaget av at turer ikke blir registrert rett. Har noen ganger fått samme tur to ganger. Om jeg slår på tenning i garasjen hender det at siste tur blir registrert med dette tidspunkt selv om turen var for flere timer siden eller i går. Har bil levert i slutten av juli 2016.

Kunne tenkt meg et par nye parametre som kunne forenklet avgjørelsen om hva som er en tur:

x : minimum antall meter for en tur (slik at inn/ut av garasje ikke blir registrert som egen tur)
y: maks antall minutter mellom hver tur

Kunne også ønsket meg en mulighet for oppsumering pr. dag eller måned, samt mulighet for nedlasting av data (i web-grensesnitt). Og at en kunne nullstille langtidsopptelling selv (har ikke funnet systemet for dette) eller at det blir gjort hver måned.

Råde

Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. januar 2016, klokken 12:46
Sitat fra: DagRune på fredag 15. januar 2016, klokken 12:36
Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. januar 2016, klokken 12:13
Ok , du har sannsynligvis en nyere bil enn det jeg har, har kun dette i demomodus.
Min er levert i aug 14
Kom fra prod uke 45, 2014. Midt i dette ventepumpehelvetet. Dvs man ventet OG ikke fikk nye carnetfunksjoner. Men samme kan det være når det allikevel ikke fungerer.
e-Golf | X75D

poskare

Fikk ny e-post i går om ny versjon av CAR-NET og at den eksisterende ville slutte å virke den 21.
Ikke kommet noe ny versjon i AppStore, og får ikke logget inn med ekstisternde app.

sap_2000

Den e-posten fikk jeg 14.1 og da var det ingen ny app eller oppdatering i app store. VW Norge la vel også ut en melding om fadesen på siden for driftsmeldinger...

Forrige uke ble appen oppgradert, men den er fortsatt like håpløs som før.. Tok for sikkerhets skyld og logget ut, slettet appen, lastet ned ny og logget inn på nytt med aktiveringskode fra CarNet.

Merker at tålmodigheten er slutt nå etter 4-5 verkstedbesøk siden april i fjor, så har i dag sendt en Mail teknisk leder hos min forhandler (som jeg er godt fornøyd med) hvor jeg krever en snarlig løsning på den ene eller andre måten.
Med kuldeperioden som har vært nå er det essensielt å begynne turen med fulladet og forvarmet bil.

Siden begynnelesen har man hørt at VW jobber "hardt" med dette og man har hele tiden blitt forespeilet bedringer frem i tid. Egolfene har vel hatt dette problemet siden de første ble levert for snart to år siden, så det burde vært en løsning på plass for lenge siden.

Sitter med en følelse at dette står på vilje og penger fra VW sentralt. Klart det er mulig å fikse dette, men det vil muligens kreve at bilene må inn og bytte komponenter. Om endringen på en komponent ikke er kompatibelt med andre komponenter kan det selvfølgelig bli dyrere for VW, men ingen skal komme å si at det ikke er mulig.

Bare se på "dieselgate" og hva VW greier å trylle frem av løsninger bare kniven ligger hardt nok mot strupen.

For meg er muligheten til å endre timere, sette på lading og ikke minst forvarming essensielt og hadde aldri kjøpt denne bilen om den ikke hadde den muligheten. Bruker timere og setter igang ting manuelt så ofte jeg kan, men hver dag kan ikke planlegges på minuttet og det er ikke alltid man har bilen i nærheten heller.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Bendiks1

Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at denne tjenesten er nærmest verdiløs. Jeg ar forsøkt å starte forvarming av bilen i mer enn en måned, og jeg kan vel telle på en hånd de ganger det faktisk har fungert.

Hva verre er, er følgende: Jeg kjøpte en brukt (tidlig 2015) eGolf i desember og registrerte bilen og meg på car-net ganske så umiddelbart. Et par dager senere fikk jeg beskjed om at abonnementet var i ferd med å løpe ut, med lenke til betaling for videre tjenester. Jeg betalte for to år (nær 1500 kr.) og kvittering ble umiddelbart mottatt. Allikevel fortsatte jeg å motta purringer og trusler om at tjenesten ville bli stengt dersom jeg ikke betalte straks. Jeg sendte inn kopi av kvittering (med overskrift "Kvittering") til Møller med beskjed om å få orden på sakene sine, men fikk beskjed tilbake at "Kvittering" ikke var kvittering, men "Faktura", og at noe hadde gått feil i oversettelsen fra tysk til norsk. Jeg skulle altså betale beløpet i henhold til instruksjoner på faktura/kvittering. Dette til tross for at beløpet beviselig var trukket fra mitt kredittkort.

Nåvel. Saken løste seg etter at jeg sendte inn kontoutskrift. Men nå angrer jeg. Tjenesten er jo rett og slett ubrukelig.

Jeg vurderer å benytte min angrefrist og si opp hele abonnementet.

Utover dette  synes jeg faktisk at eGolfen fungerer utmerket. Jeg klager altså ikke på bilen som sådan.
P85D, P66323

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA