Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Praktisk info om Nissan Connect

Startet av Fantomet, tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:45

« forrige - neste »

Fantomet

Hei,
Fra mandag til tirsdag hadde vi vår Tesla model S på service i Brumunddal. I går, onsdag d.13.1.16, oppdager jeg at den orginale ladekabelen mangler. Tesla på Brumunddal har kikket etter den på verkstedet uten å finne den, jeg ser for meg 2 mulige scenarier:

1. Den kan være glemt i parkeringshuset ved Gjøvik kino, Søndag d.10.01.16, dagen før service.
2. Tesla har rotet den bort/sendt den med feil bil.

Vi har hatt bilen i over 1 år og rutinen med å legge kabelen tilbake i bagasjerommet er ganske innarbeidet, kan derfor ikke forstå at vi har kjørt fra ladekabelen.
Det virker også merkelig at Tesla har surret den bort, derfor har jeg et spørsmål til forumet her:

Er det mulig å finne en ladehistorikk på bilen? Dette ville hjelpe meg i å finne ut om feilen ligger på vår, eller Tesla Brumunddal sin side.

Hvis noen har kommet hjem med en ekstra lader fra brumunddal denne uken, eller funnet en i gjøvik setter jeg stor pris på om du tar kontakt.

Hilsen Anton

RaBalder

Jeg vet ikke svar på det du spør om.

Men hadde man satt en lapp med bilnummer/navn/telefon på ladekabel og eventuelle adaptere, så er det lettere å få tilbake ting på avveie.

  • Det er lettere å finne ut hva som eier ting...
  • ...og hvordan de kontaktes.

Fantomet

God service fra filialen i brumunddal, så nå står bilen å lader i garasjen igjen :)

Rabalder, helt enig i at en tag på kabelen ville vært en stor fordel i denne situasjonen. Det skal på plass i morgen!

Når det gjelder mitt spørsmål synes jeg det ville være smart med en "cradle to grave" ladelogg, hvor man ved f. eks kjøp av brukt elbil kunne gå inn å sjekke om bilen har hatt en ugunstig laderutine. Kanskje ville man også se hvordan man kan optimalisere egne laderutiner.
Hvis noen vet om dette finnes så vil jeg gjerne høre om det.

Ingeniøren

#3
Vi tro produsenter har denne. Greit å ha den når folk begynner å reklamere på haltende batterier til en kost på 50' - 300' kr. Om de bekrefter eller vil gi den fra seg - nei  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øyvind.h

Kan vel kanskje dokumenteres selv med visible Tesla eller linkmytesla?
Litt sent i etterkant selvfølgelig :)

Og det blir en del sesjoner å holde rede på. Fort 50-100 sesjoner årlig for en Tesla. Eller 3-400 for Leaf, i3, eGolf osv.
Etter 10 år og noen hundre tusen km trenger man eksportfunksjon til Excel eller noe annet for å vurdere lademønster :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA