Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Størrelse på SD-kort og USB-stick?

Startet av xref, mandag 22. februar 2016, klokken 19:55

« forrige - neste »

xref

Hei.

Bor i borettslag med felles garasjeanlegg som ble bygget i fjor. Har prøvd å undersøke hva slags garasjeportsystem som er installert men har foreløpig funnet noe merking som tilsier hvilken produsent det er en gang.

Slik jeg forstår det må du sette garasjeporten i Learning-mode hvis de benytter rullerende koder (rolling code). Jeg aner jo ikke om min gjør det og vet ikke hvor vanlig det er på nye garasjeanlegg.

Skal det stort sett fungere uten å tukle med selve garasjeportanlegget eller er det vanlig å måtte sette garasjeporten i learning mode på et vis? Jeg klarte tilsynelatende å komme meg igjennom oppsettet, men det virker ikke som det fungerer.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tuxedo

Ja, med rullerende koder må mottaker på garasjeportåpner settes i learning mode (typisk å holde en knapp på portåpneren inne i noen sekunder).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

stranger1891

Jeg lurer på det samme.

Vårt borettslag installerte en ny garasjeport anlegg som er helt dekket. Vet hvordan man skal trykke på learning mode knapp :(

abj1978

Fikk ny TMS 75D levert i går, og sliter med å få Homelink til å fungere bra på min garasjeport. Den sier at programmering er OK, men det fungerer ikke. Ga opp i går, får prøve litt mer i dag  :D

Min Liftmaster portåpner har full Homelink-støtte, og har ikke hatt noe problemer med å programmere den i Volvo og BMW tidligere.
Tesla Model S 75D / BMW i3

jorkus

Jeg har forsøkt mange ganger på min garageport og også kjøpt ekstra portåpner fra Portspesialisten. Får det ikke til å fungere. Tesla sier alt er OK med bilen... (S85D) men jag hadde ingen problemer med min gamle S85..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Tesla65

Åpne panseret å holde portåpner på innsiden i frunken ved programering av homelink.

Hvit P85 Solgt

Tuxedo

Sitat fra: abj1978 på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:19
Min Liftmaster portåpner har full Homelink-støtte, og har ikke hatt noe problemer med å programmere den i Volvo og BMW tidligere.
Homelink som er installert i Tesla skal visstnok være en gammel versjon.  Det betyr at åpnere som har fungert med andre bilmerker ikke nødvendigvis er støttet i Tesla.  Min Liftmaster fungerer i hvert fall ikke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

abj1978

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. august 2016, klokken 14:15
Homelink som er installert i Tesla skal visstnok være en gammel versjon.  Det betyr at åpnere som har fungert med andre bilmerker ikke nødvendigvis er støttet i Tesla.  Min Liftmaster fungerer i hvert fall ikke.

Nyttig info, takk! :)

Har lest at flere har bestilt Homelink-modul fra portspesialisten.com og koblet på Liftmaster'n, den fungerer visst med Tesla. Har kontaktet portspesialisten.com for å få det bekreftet, men ikke noe svar enda.

Powerflux

Ser ut til at jeg må ta en prat med portspesialisten jeg også :P
Har en Chamberlain ml700ev med rolling code og har prøvd samtlige triks i boken uten hell ???
Pokker til drit dette her altså >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

abj1978

Jeg bestilte fra Portspesialisten i dag, etter å ha fått bekreftelse fra de om at deres fjernkontrollsystem fungerer med Tesla.

Rapporterer tilbake når det er montert og testet :)

eminate

Mange ganger må garasjeportene programmeres på en litt annen måte enn det som Tesla sier i skjermen.
Fikk min til å fungere hvis jeg gjorde det litt annerledes.

Trykket ikke Save når bilen ville det. Da trykket jeg på learn på portåpneren og trykket 2 ganger på homelink knappen i bilen. Deretter trykket jeg save. Da fungerte det.
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

stranger1891

Det var litt rart :) Men hvor har du funnet ut at denne metoden fungerer ? Er det bare fra andre brukere eller står det i bruksanvisning til port osv.?

Sitat fra: eminate på torsdag 11. august 2016, klokken 09:58
Mange ganger må garasjeportene programmeres på en litt annen måte enn det som Tesla sier i skjermen.

Trykket ikke Save når bilen ville det. Da trykket jeg på learn på portåpneren og trykket 2 ganger på homelink knappen i bilen. Deretter trykket jeg save. Da fungerte det.

eminate

Sitat fra: MFJG1981 på torsdag 11. august 2016, klokken 13:32
Det var litt rart :) Men hvor har du funnet ut at denne metoden fungerer ? Er det bare fra andre brukere eller står det i bruksanvisning til port osv.?

Sitat fra: eminate på torsdag 11. august 2016, klokken 09:58

Fikk tips her på elbilforumet. Men det var etter noen hadde funnet ut dette på egenhånd. Ingenting er beskrevet i noen bruksanvisninger.
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

jorkus

Sitat fra: abj1978 på torsdag 11. august 2016, klokken 09:23
Jeg bestilte fra Portspesialisten i dag, etter å ha fått bekreftelse fra de om at deres fjernkontrollsystem fungerer med Tesla.

Venter i spenning.. Jeg har gitt opp min som jeg kjøpte fra portspesialisten også...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Øyvind.h

Sitat fra: abj1978 på torsdag 11. august 2016, klokken 09:23

Måtte programmere mange ganger før den virket, men løste seg tilslutt!

Tror trikset var å aktivere læring på skjermen, når bilen er klar går du raskt ut, holder fjernkontrollen rett ved Tesla-merker i front og trykker inn knappen.
Hold knappen inne til den slutter å blinke. Følg nøye med. Straks den slutter å blinke slipper du knappen og trykker den inn på nytt.
Da blinker bilen etter noen sekunder.

Bilen til faren min måtte programmeres 5-6 ganger på den måten før portåpneren faktisk virket. Litt jobb, men løste seg tilslutt!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA