Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Størrelse på SD-kort og USB-stick?

Startet av xref, mandag 22. februar 2016, klokken 19:55

« forrige - neste »

jorkus

Inspirert av tråden tok jeg fram sender/mottager kjøpt hos portspesialisten og spanderte en time foran bilen.. Igjen.. Like frustrert etterpå! Dette funker jo ikke! Får kvittering fra bilen noen ganger, men det sendes ikke noe signal fra bilen til mottager etterpå. Programmering: 50% av gangene resulterer det i en feilmelding i bilen som sier "no signal received" el. og 40% ingenting, 10% kommer kvittering med blink av lys, men så: ingenting.
Må også sies at dette er min andre TMS, og på den første fungerte det fint. Ingen hjelp fra Tesla på dette, de sier at det funker fint, men vil ikke teste med min sender/mottager, "for de har ikke ansvar for 3. part"
Hmm kanskje jeg skulle finne en annen med TMS og teste?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Kvark

Sitat fra: jorkus på torsdag 18. august 2016, klokken 19:04
Inspirert av tråden tok jeg fram sender/mottager kjøpt hos portspesialisten og spanderte en time foran bilen.. Igjen.. Like frustrert etterpå! Dette funker jo ikke! Får kvittering fra bilen noen ganger, men det sendes ikke noe signal fra bilen til mottager etterpå. Programmering: 50% av gangene resulterer det i en feilmelding i bilen som sier "no signal received" el. og 40% ingenting, 10% kommer kvittering med blink av lys, men så: ingenting.
Må også sies at dette er min andre TMS, og på den første fungerte det fint. Ingen hjelp fra Tesla på dette, de sier at det funker fint, men vil ikke teste med min sender/mottager, "for de har ikke ansvar for 3. part"

Prøvd å flytte litt rundt på dipswitchene på portspesialistmottakeren? Fjernkontrollen har kanskje dipswitcher også? Prøv å finne en annen setting som kanskje fungerer på Teslaen.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: jorkus på torsdag 18. august 2016, klokken 19:04
[...]
Har du forsøkt å sette inn et nytt batteri i fjernkontrollen?  Hvis ikke det hjelper, må jeg si du har en god sak hvis dette fungerte knirkefritt i din forrige TMS.  Forsøk å kontakte et annet service center, slike ting er ofte litt avhengig av personen som får saken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Powerflux

Det star jo et avsnitt om Homelink I beskrivelsen til Portspesialisten.
Her skal blant annet IKKE dipswitch nr 5 opp men nr 7 i steden. Også på fjernkontrollen skal dipswitch 1-3-5-6 settes i opp posisjon.

Med dette gjort og fjernkontroll parret til mottakerboks kjørte jeg normal prosedyre mot bilen men holdt fjernkontrollen nedi frunken, litt mot høyre side av bilen.
Etter 30 sekunder responderte bilen med å blunke med lysene. Inne I bilen viste det på skjermen at koden var mottat og ble behandlet av bilen. Testet så med bilen der alt fungerte knirkefritt. Trykket "Save" og det var det!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

jorkus

Takk for info, skal sjekke dipswitcher etter jobb i dag.
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

abj1978

Sitat fra: Powerflux på torsdag 18. august 2016, klokken 23:45
Det star jo et avsnitt om Homelink I beskrivelsen til Portspesialisten.
Her skal blant annet IKKE dipswitch nr 5 opp men nr 7 i steden. Også på fjernkontrollen skal dipswitch 1-3-5-6 settes i opp posisjon.

Med dette gjort og fjernkontroll parret til mottakerboks kjørte jeg normal prosedyre mot bilen men holdt fjernkontrollen nedi frunken, litt mot høyre side av bilen.
Etter 30 sekunder responderte bilen med å blunke med lysene. Inne I bilen viste det på skjermen at koden var mottat og ble behandlet av bilen. Testet så med bilen der alt fungerte knirkefritt. Trykket "Save" og det var det!!

Jeg gjorde nøyaktig det samme på min facelift med enheten fra Portspesialisten, og det fungerte også smertefritt ved første forsøk. Ikke noe learn-knapp e.l, alt var klart når den fanget opp signalene fra fjernkontrollen.
Tesla Model S 75D / BMW i3

petersv

Sitat fra: abj1978 på torsdag 18. august 2016, klokken 13:25
Sitat fra: petersv på torsdag 18. august 2016, klokken 12:21
Mener du at man kan endre posisjonen en homelink-parring er gjort i ettertid?

Ja, dette er mulig ved å trykke på "Reset location"-linken som finnes under innstillingene for Homelink-parringen, der hvor det også konfigureres auto åpning/lukking

Genialt, takk for info. Det skal gjøres.

jorkus

Finally!! Fungerte perfekt med switch 7 osv! Endelig :-) :-)
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

alda

Hva er det egentlig som gjør at en portåpner er "Homelink-kompatibel"? Tipper at de fleste skal funke... Står i hvert fall ingenting om krav på portåpner i brukerhåndboken til bilen.

Har nylig kjøpt en brukt portåpner fra Eurodoor, som er installert å funker bra. Bilen får jeg ikke før i september, så får vente å se om det spiller uten den boksen fra Portspesialisten...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA