Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: montering av Pak Trakr i PSA

Startet av froland, tirsdag 13. juli 2010, klokken 23:25

« forrige - neste »

froland

Hei elbilvenner! Denne Thinken er bare fantastisk, jeg er såå fornøyd at jeg ikke kan forklare det. Det må bare oppleves, og det er det ikke mange som gjør. Så nå må folk og fe(Offentlig sektor) kjenne sin besøkelsestid å handle Think. Men det er nå det med liv og lære blant politikerne da. Jeg har forresten kjørt noe over 31000km og som sagt fornøyd. Dere må ha en fin dag alle sammen!! Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

III

#1
Må si meg enig i Froland , bilen er helt konge og driftsutgiftene for transport har for vår del sunket til et lavmål ,og det har også kassabeholdningen  :-\

Har kjøpt en liten notisbok for å skrive ned hvor mye vi sparer på å kjøre denne :

A) Tur til byen 10 kr (parkering pluss bensin)

B) Tur/retur Oslo  250 kr , 20 mil + bompenger(forutsetter ca. 4-5 timers lading i Oslo)

C) Tur/retur jobben  200 kr, ferje + 12 mil

D) Andre turer

Vi regner ut hver tur i kategori D) eller setter én strek på A), B) eller C) og legger sammen ved årsskiftet.

Summen av besparte kostnader kan vi regne som avdrag på nytt batteri og kompensasjon for høy pris på bilen.

:)





Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Har bil til prøving akkurat nå, og må slutte meg til Frolands påstand. Bilen er virkelig bra.

Liker den elektriske takluka, elvinduene og sentrallåsen. Liker også veldig godt den nye girvelgeren som har Ecomodus i nederste stilling. Dette gjør det naturlig å bruke bilen i ecomodus. Mer futt enn det trenges ikke, men ønsker en mer futt er Drive like oppfor.

Liker setene, interiøret og exteriøret også. Panser som åpner og skikkelig ladeluke er stor forbedring på Classic modellen.

Liker også krypefunksjonen som simulerer en dårlig automatkasse som ønsker å dra bilen framover, eller bakover avhengig av kjørerettning.

Det jeg ikke liker er at coastingfunksjonen er vekke. Nå regenerer bilen så snart en slipper strømpedalen. Dette gjør det vanskelig å kjøre økonomisk, og behagelig. PSA har samme funksjon, men der er det lettere å kontrollere pedalen da en har ecometeret som forteller hvilken vei strømmen går. Like fullt er det uønskelig å gå direkte over i regenerering uten at farten har økt.

Gamle Thinken hadde ideel løsning på dette. Bilen triller fritt når en slipper strømpedalen, øker farten f.eks i nedoverbakke med 5 km/t over det den var når en slapp pedalen, eller er en borti bremsepedalen starter regenereringen. Slik burde det vært også i nye Think.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. september 2010, klokken 14:41
Det jeg ikke liker er at coastingfunksjonen er vekke.
Gamle Thinken hadde ideel løsning på dette. Bilen triller fritt når en slipper strømpedalen, øker farten f.eks i nedoverbakke med 5 km/t over det den var når en slapp pedalen, eller er en borti bremsepedalen starter regenereringen. Slik burde det vært også i nye Think.

Ja, "touch to break" funksjonen er genial! Savner den hver gang jeg kjører caravellen, og et par ganger har jeg måttet bremse hardere enn jeg hadde tenkt fordi regenereringa (på caravellen, altså) av naturlige årsaker ikke slo inn.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Har nå sendt inn endringsforslag til Think. Håper de ser poenget.

Ellers har faktisk nyere biler gjerne en slik bremsevirkning som Cra savner på caravellen. Enten som en funsjon av cruise control, eller som en funksjon av innstillt max hastighet på bilen. Bruker det aktivt på Viano'en for å slippe fartsbøter. Bilen vil med cruise controllen holde samme fart enten det går opp eller ned (innenfor visse stigninger), og girer selv ned for å motorbremse ved behov.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Jeg har også kjørt ny Think noen dager, enig med Elektrolux i det om regen. Men ellers er bilen veldig gjennomført og bra! Skal man kjøpe ny bil og ikke trenger mer enn 2 seter er det "løp og kjøp".
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

AntiRegreim

Hørt om den amerikanske milliardæren som leste om Think med laaaaaaaaaang leveringstid?
Han ble så imponert at han skreiv og bestilte en. Think ble mektig stolt over denne bestillingen.
De hoppet bukk over leveringskøen og sendte fluksens en over til gubben.

Like etter han hadde fått bilen, traff han en bekjent og fortalte:
"Aldri sett makan til service. For å korte ventetida på bilen i full størrelse,  har de sendt meg en kjørbar modell."

III


Jeg gleder meg også til de får fullført der de har stoppet med bakluka på city så vi får en 4 el 5-seter , og kan kaste fossilstasjonsvogna vår( bil nr.2 i tillegg til Thinken) og bli helelektriske i transportsammenheng. :)


Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

jkirkebo

Sitat fra: AGD på søndag 03. oktober 2010, klokken 21:53

Jeg gleder meg også til de får fullført der de har stoppet med bakluka på city så vi får en 4 el 5-seter , og kan kaste fossilstasjonsvogna vår( bil nr.2 i tillegg til Thinken) og bli helelektriske i transportsammenheng. :)

Ja, det drøyer nok litt her. Jeg får klare meg med å kjøre elektrisk på 2, 12 og 20 hjul foreløpig og diesel på 4 hjul ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


elektrolux

Ganske så interresant diskusjon om bilen og prisingen på denne linken.

Bilen sliter helt klart med pris i land som ikke begunstiger nullutslippsbiler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Litt formye et unikum hvis ikke de skaffe seg flere batterier fra Enerdel og MesDea:

http://k.fvn.no/fvn10/Bilmagasinet/uke40/06Oct/#/28/
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Nå er det heldigvis ikke så ille som det kan se ut hvis man leser bare overskriften. Realiteten er at de ikke klarer å nå målet på 10.000 biler i år.

Fabrikken i Elkhart, Indiana, USA (der EnerDel batteriet lages) kommer i gang i år. I første omgang skal drivverket og batteriene monteres i glidere fra Finland. Neste år skal hele bilen monteres i Elkhart.
http://www.etruth.com/Know/News/Story.aspx?ID=524850
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lunde

Hatt gleden av å kjøre den nye siden Juni i fjor. Den runder 43000Km i morgen  ;D Litt uvant med regenvarianten på denne i forhold tild en forrige, men det tok ikke så lang tid før jeg lærte å sette pris på akkurat denne varienten. Om vi forutsetter at sjåføren ikke har et naturlig urolig høyreben (som i værste fall begrenser rekkevidden betydelig) er det ikke noe problemer å kjøre økonomisk.
Tvert i mot føler jeg at jeg kontrollerer pådrag og regen på en mer harmonisk måte da jeg slipper å gå på bremsemodus for å finjustere farten når det går litt i rykk og napp i tett trafikk.

Hatt gleden av å kjøre en "protosoftware" som angivelig vurderes for kommende litium modeller i det minste. I tillegg til å regenere på "gass" pedalen vil den også regenerere massivt på bremsepedalen. Litt usikker på hvor smert det er da skivene er en utfordring å får brukt hardt nok fra før. Rust etc :-/

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lunde

I tillegg gikk bilen som ei kule. 120 opp Lierbakkene er intet problem. Faktisk formelig stormer bilen opp til sperra på 120kMt. Forbikjøring i 80 er en lek. Den reiser seg i fronten å setter fart som få av oss er vant til fra før. MÅ oppleves  ;D Så mange hjelpeløse forbrenningshoder som ikke ante hva som stakk fra dem, hysterisk morsomt. Kjørte den en ukes tid og opplevde at den lett klarer oppgitt distanse sommerstid om ikke annet selv med alt annet enn økonomisk kjøring. Jeg er god på begge deler  8) Faktum er vel at jeg var litt glad jeg fremdeles hadde lappen i behold. Litt nedtur var det jo når jeg igjen fikk kjøre min egen som i forhold var superdau, men tross alt mer fornuftig og enda mer langbeint på rekkevidde  ;)
Det er ike umulig at jeg slår til på et eksemplar av arten tross alt  ::)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA