Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solskjerm

Startet av Torgard, mandag 22. februar 2016, klokken 14:25

« forrige - neste »

Torgard

Er dette et kjent problem? Ikke hørt om det før. Uansett, kromlisten på førersiden er løs og hele kan tas av. Jeg har satt den på igjen og den sklir neppe av, men jeg er forundret over hvor dårlig den er festet.
Når døra er oppe står listen litt ut og kona kom borti denne og da løftet den seg opp...

dosmont

Nytt for meg ja :)
Jeg skal skifte 2 lister, for de er blitt lakkert. Så da er det greit å vite at det er forholdsvis greit å ta de av.

Hvis du ser lengre oppe på denne siden er det en tråd som heter
"feil og mangler på din model s"
Tror at det har gått fint å stille dette spørsmålet der, i stede for å starte ny tråd ;)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cra

Kromlistene rundt det lille vinduet bak er et kjent fenomen, men du har løst list på førerdøra? Den var i så fall ny for meg. Sjekk evt. tråden som Dosmont henviser til, mulig det er andre som har hatt det der. Uansett regner meg med Tesla fikser dette for deg uten videre seremoni. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hoffa

Kromlistene rundt dørene er ikke festet med klips e.l. De bare klemmer på dørfalsen. De ble justert på service på min bil.  Fikk instruksjoner der på hvordan man fester og justerer listene.
Løft listene rett opp - klem de sammen, slik at de klemmer bedre over falsen nå du setter de på igjen - sett/trykk listene nedover falsen - juster.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Torgard

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA