Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Truls Lurås, mandag 22. februar 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Ssseee på torsdag 14. januar 2016, klokken 16:42
Bare å glede seg. Kjempe bil. Hadde Nissan Leaf før. De har sine styrker og svakheter begge to, men Kia'en er favoritten her i huset.
....
Det samme gjelder hos oss ;) Leaf'en var helt grei, men blir ikke savnet.

Jornenge

#16
Kjørte fra mitt hjemsted til Mo i Rana , ca 8 mil en vei i 20 minus. Startet med 96% strøm på batteriet og kom fram med 3,2 mil igjen på estimert kjørelengde. Ladet til 82% på hurtiglader og hadde estimert kjørelengde på 9,2 mil til turen hjem. Kjørte rolig og energibesparende for å være sikker og endet opp med over 3 mil i rest når jeg var hjemme. Meget godt fornøyd.

Truls Lurås

Høres veldig bra ut tror jeg får bilen om en uke gleder meg sykt

jim_smyth

Samboeren kjører 7 mil hver dag og ender opp 100 høydemeter over start.
Hun bruker ca 1% pr km i snitt tur/retur i -15 grader og motorveikjøring. Motorveikjøringen går i 80-90-100km/t når det er så kaldt. Hun er ikke så flink til å bruke rattvarme og "Driver Only" på varmeapparatet. Tror det imidlertid er noe å hente her.
Dette er ekstremsituasjonen vi har vært borti og motorveikjøring sørover på E18 er ikke det mest økonomiske.

Trolig vil kjøring på E134 som er mer kuppert og har lavere snittfart gi et bedre forbruk siden Kia Soul EV visstnok skal være bedre på veger med mer høydevarisjon enn en flat motorvei. Regenereringen synes jeg er veldig bra og sterk.
Uansett så tror jeg du vil være trygg i alt over -10 grader. Når det blir kaldere så vil du forhåpentligvis opparbeide deg en magefølelse på hva som går og ikke går. Innover fra Kongsberg så er det jo oftere kaldt enn ute mot kysten, så det kan være -20 grader trekker mer.

Når temperaturen nærmer seg +10 grader tror jeg neppe du trenger å lade på 145km uten å kjøre særlig fornuftig. Kjørte selv rundt Drammen ca 30km i ca +5 og vått før jul, og kunne anslå en rekkevidde på oppmot 180km (ble brått usikker, men mener jeg husker rett). Kjørte så pent jeg kunne uten å ofre komfortvarmen.

Gled deg til å spare masse penger, ha forhåndsoppvarmet bil, automatgir og kurrant komfort.
Bilen passer også veldig bra for lange mennesker som vi er pga god takhøyde både foran og bak:)

jim_smyth

Og blir det for kaldt så bruker du bensin/dieselbilen dersom dere har det i husstanden. Evnt byttelåne med noen bekjente til det går over:)

Truls Lurås

Kjørte første tur til jobb i dag. Kjørte fra Tinn Autsbygd i -9 c og kjørte 154km til jobb på Dikemark. Hadde da 11 km igjen av rekkevidden. Dvs jeg lader ikke på veien. Kjørte økonomisk med vekslebde varme i kupeen. Veldig fornøyd.

Truls Lurås


Truls Lurås

Fikk nullstilt telleren litt seint derav viate den ikke 154 km som turen var men litt mindre

Truls Lurås

Jeg jobber over 24 timer i strekk så jeg kan bruke orginalladeren. Har bestilt 32a fra ev intitute men har ikke fatt den enda.

65lars

Takk for tilbakemeldingen(e) Truls!
Hadde jeg hatt 120K ekstra, ville det nok blitt en Kia Soul.  Meget cool bil!
:)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA