Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av vitcho, mandag 22. februar 2016, klokken 12:55

« forrige - neste »

vitcho

Hej Alle

Jeg har sat min bil til opladning til morges, hvor jeg havde ca. 75% batteri. Jeg skal være fuldt opladet i eftermiddag, da jeg skal køre langt. Så jeg logger ind på CarNet og så ser jeg dette, billedet viser. Det vil (efter bilen har ladet op i næsten 2 timer) stadig tage mig 6 timer at lade helt op. Det giver altså 8 timer i alt for at få 25%. Det hænger da ikke sammen!? Det var det samme i går - ladningen er helt ekstremt langsomt. Har andre oplevet dette?

gamer73

jeg har ladet bilen med alle mulige temperaturer....helt ned til minus 7 mener jeg..og jeg kan ikke si jeg har merket noen som helst forskjell i ladetid...men..jeg har heller ikke fulgt særlig med, men jeg har ihvertfall ikke reagert på det kan man si...

hemi

Ladet 16A i -17c i går uten problemer

kanskej du har skrudd ned ladestrømmen i software, eller på kladden?

hemi

så bildet på nytt, ser ut som du har aktivert lading, i avgangstiden, da blir det sånn, du skal dra 15.01 ser det ut som

vitcho

Jeg har ikke mig bekendt ændret noget i software. Ladestanderen har jeg ingen magt over, dog. Men det ville være underligt.

Jeg bruger ikke ladning med afgangstidspunkter - det er kun klima.

vitcho

vil det mon gøre en forskel, hvis jeg slår kabinevarme på?

Homecast

Ut ifra tallene så ser det ut som det er aktivert lading med 5/6 Ampere. sjekk ut om det stemmer
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

vitcho

Det er ikke noget, jeg har gjort. Så skal det være ladestanderen, der er defekt...

tutti

Bruker du ladekladden fra VW?

Da må du sette den til maks (dvs. 10A). Tips, flest mulig gule lys på kladden er riktig.

Bruker du en ladeboks så er den den som styrer maks amp selv om du setter den til 16A i bilen.

Som andre har skrevet så har ikke temperatur veldig mye å si for ladefarten ved "treg" lading

vitcho

Ok. Jeg formulerede mig måske uklart. Jeg har ladt op ved samme 3.7 kw stander siden jeg fik bilen 1/12 sidste år, og den plejer at lade fint hurtigt (fuld ladning på 8 timer cirka). Pludselig kan den ikke lade 25% op på den tid. Jeg har ikke ændret ved bilen. Så enten er ladestanderen pludselig gået i stykker og lader med formindsket styrke (ikke så sandsynligt) eller også har noget andet ændret sig (vejret).

Jeg tænker sidstnævnte er mere sandsynligt, det er derfor jeg spørger :-)

tutti

Sitat fra: vitcho på torsdag 14. januar 2016, klokken 14:17
Ok. Jeg formulerede mig måske uklart. Jeg har ladt op ved samme 3.7 kw stander siden jeg fik bilen 1/12 sidste år, og den plejer at lade fint hurtigt (fuld ladning på 8 timer cirka). Pludselig kan den ikke lade 25% op på den tid. Jeg har ikke ændret ved bilen. Så enten er ladestanderen pludselig gået i stykker og lader med formindsket styrke (ikke så sandsynligt) eller også har noget andet ændret sig (vejret).

Jeg tænker sidstnævnte er mere sandsynligt, det er derfor jeg spørger :-)
Du kan sjekke det på flere måter. En måte er låne samme type ladekladd. Lader den like sakte så er det strømuttaket ditt som er problemet. Utendørs kontakter med dårlig anlegg i kalde temperaturer og vått klima kan lage krøll noen ganger selv om det vanligvis betyr kortslutning/sikringsbrudd.

Ourasi

Skjekket du gjenstående ladetid i bilen, via kjørecomputeren? Car-Net viste idag på nettsiden 2.25h igjen, noe jeg ikke fikk til å stemme. Skjekket bilen, og den sto på 0.50h igjen. Car-Net Android appen på mitt nettbrett (Samsung Note 10.1 2014 Ed.) viste faktisk riktig mens nettsiden viste feil, go figure, og ikke første gang heller..
E-Golf 2016

Kent

Ladehastigeten på hurtigladere påvirkes av kulden, men aldri opplevd at normallading får redusert fart. Så det er helt sikkert noe annet en temperaturen som gjør at ladingen går sakte.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Råde

Carnet er helt ubrukelig. Der er problemet. Den viser ikke korrekt status på noe som helst.
e-Golf | X75D

Pertomet

Jeg plages med det samme. Slo på avgangstider,  kom til en kanskje noe varmet bil men bare ca 75 % batteri. Da slo jeg av denne funksjonen.

De siste dagene tar landingen en evighet, vet ikke om der henger sammen med at jeg brukte avgangstider i forrige uke...?

Satt bilen på lading 1600 idag. Nå står det at det er i underkant av 9 timer igjen.. Står på 16 a på softwaren. Forlag?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA