Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av elgolfo, mandag 22. februar 2016, klokken 10:44

« forrige - neste »

elgolfo

Hei
jeg har hatt egolf med varmepumpe et år nå, men oppdaget først nå at varmepumpen ikke virker(har ikke vært så kaldt i Bergensregionen). Nå når kuldegradene setter inn merker jeg at det ikke varmes. På de kaldeste dagene(-7) høres en kraftig hyling( som varmepumpen på huset når det er kaldt), men det blir likevel ikke varmt i bilen. En gang kom varmen på tilfeldig ved endt kjøretur. Har forsøkt å stille på alt av termostater og nivåer, men ingen endring. Noen med erfaring på området?

Anderskrok

Har hatt ustabil varme fra anlegget sjøl, og pumpa går jo når du hører susing/uling.
Jeg hadde min bil på service forrige uke pga dette og det var en kjent feil som det lå oppdatering inne på. Etter fix så leverer klimaanlegget stabil varme.

Om du har samme feilen vites jo ikke men du er ikke den første som nevner problemer i den retningen :)

elgolfo

takk for svar anderskrok. jeg får ta den inn til service

Nils Skaga

Har opplevd det samme.....Egolf fra april 2014 med varmepumpe. Har fungert helt fint og jeg var imponert over varmepumpens støynivå. Det viser seg at den aldri har gått. For første gang brukte jeg forvarming via app og da jeg kom i garasjen trodde jeg - ut fra støynivået - at det var luftkompressoren som hadde startet av seg selv. Det viser seg da at varmepumpen kun starter ved forvarming....så snart jeg tar av ladekabelen så stopper den. Under kjøring går den ikke.
Har noen andre opplevd det samme ?

SteinarSun

Sitat fra: Nils Skaga på torsdag 14. januar 2016, klokken 22:06
Har opplevd det samme.....Egolf fra april 2014 med varmepumpe. Har fungert helt fint og jeg var imponert over varmepumpens støynivå. Det viser seg at den aldri har gått. For første gang brukte jeg forvarming via app og da jeg kom i garasjen trodde jeg - ut fra støynivået - at det var luftkompressoren som hadde startet av seg selv. Det viser seg da at varmepumpen kun starter ved forvarming....så snart jeg tar av ladekabelen så stopper den. Under kjøring går den ikke.
Har noen andre opplevd det samme ?
Nå ble vel de første bilene levert med varmepumpe på slutten av 2014 , sikker på at det er varmepumpe i bilen din ?
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Nils Skaga

totta

Hei. Har en ny egolf. Vet at mange har hatt problemer med varmepumpen. Jeg ser her inne at man skal høre en lyd når den er på. Min er med varmepumpe, men jeg har aldri hørt noen lyder fra klimaanlegget eller bilen. Hvordan lyd skal det være, og hvordan vet jeg at varmepumpen i det hele tatt virker?

Råde

Radiatorvifta kjører på full spiker når det er rundt 0 grader. Høres hodt utenfor bilen (og inne også egentlig)
e-Golf | X75D

np

Min virker som om er syncet med turtallet i motoren, øker og senker hastigheten med hvor fort jeg kjører...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA