Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla RWD på vinterføre?

Startet av andy76, lørdag 20. februar 2016, klokken 22:39

« forrige - neste »

andy76

Spm om erfaringer rundt i landet-
1. Blir det mer vanlig med tidsbegrenset parkering? Er det begrensninger på  tid, gjelder dette også elbil. Reglene på dette er klare nok, men lurer på om det er blitt mer vanlig med begrensning på tid, for å gjøre det vanskeligere for elbiler/hente inn ekstra kroner.
2. Er det gratis i Phus? I min kommune, er det flere Phus hvor det ikke er gratis. Mon tro hvorfor det differensieres? Skulle tro ett Phus var ett Phus?

Lurte på om dette er gjengs resten av landet? Er dette noe foreningen ser på tro?
Peugeot Ion 2015

kodalse

Trondheim:

1. Gateparkering går fra 5 timer til 2 timer. Gratis for elbiler, men på lånt tid. Lengden på parkering gjelder alle biler.
2. Parkering i phus priset på samme vis som andre biler.

Handelsstanden (og kommunen) tror at om man får elbilen vekk fra sentrum vil mange andre begynne å handle i sentrum istedet for kjøpesentrene.
Siden elbilen ikke har noe som helst positiv effekt på det lokale miljøet ønsker man heller rause dieselbilister enn gniene elbilister velkommen til handel i sentrum.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Bjølseth1

Du skal få svar fra en som jobber med det
Jo hei å det går

acenta

jkirkebo

Sitat fra: Bjølseth1 på onsdag 13. januar 2016, klokken 22:58
Maks tid i landet vil variere fra 30 min til 24 timer.
Tidsbegrensningen er satt til en makstid for at andre skal få en mulighet til å hensette bilen for å gjøre sine ærender i den gaten i en spesifikk butikk.

Nja, den kommunale parkeringen ved marinaen ved Kiel-ferga i Oslo har vel tidsbegrensning på 4 dager om jeg ikke husker feil. Så mer enn 24 timer er helt klart mulig. Jeg mener også å ha sett maks 15 min. enkelte steder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjølseth1

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 14. januar 2016, klokken 05:11
Sitat fra: Bjølseth1 på onsdag 13. januar 2016, klokken 22:58
Maks tid i landet vil variere fra 30 min til 24 timer.
Tidsbegrensningen er satt til en makstid for at andre skal få en mulighet til å hensette bilen for å gjøre sine ærender i den gaten i en spesifikk butikk.

Nja, den kommunale parkeringen ved marinaen ved Kiel-ferga i Oslo har vel tidsbegrensning på 4 dager om jeg ikke husker feil. Så mer enn 24 timer er helt klart mulig. Jeg mener også å ha sett maks 15 min. enkelte steder.

Ja man vil finne alle mulige tidsbegrensninger, jeg ville bare vise at det er stor variasjon i de forskjellige kommunene
Jo hei å det går

acenta

cra

Ålesund:

1: Ja, det har nå kommet max 2 timer på St. Olavsplass, der det tidligere var mulig med heldagsparkering. Argumentasjonen er at de ønsker mer rullering/ledig plass til alle som trenger det (for en kort stund), men de har tidligere sutret stort i media over at de taper masse penger på elbiler som står der hele dagen. Tror nok det veier tyngst; det er fullt mulig å finne en P-plass om man trenger det.

2: Nei. Tror de fleste P-hus er private.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA