Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: WiFi dekning

Startet av gamer73, lørdag 20. februar 2016, klokken 15:34

« forrige - neste »

vitcho

e-curious

Er nettopp kommet hjem etter ca 1000 km kjøring i Danmark på fem dager med e-Golf.  Turen var i hovedsak uten ladestress med to unntak:  Mangel på adapter til dansk 230 V jordet og en hurtiglader i Ringkøbing som måtte restartes. +/- 15 min ladepauser var i grunnen pauser som likevel hadde vært grei å ta. Bare to ganger var det en bil allerede på laderen, og da i ferd med å avslutte lading.  Sakteladet om natten.  Brukte svensk Clever Fri kort.  Saktelading ble løst ved å leie plass til bilen på tilliggende campingplass med blå enfas cee.

Dette var adapteren jeg skulle ha hatt, den ble litt vanskeligere å finne i Danmark enn jeg trodde:

http://www.harald-nyborg.dk/p7230/cee-adapterkabel-60-cm

spaceman

Er i Danmark på ferie nå. Enig i at det fungerer kjempefint med clever fri her:) Ingen ladekøer så langt og fikk også sakteladet ved feriehuset. Jeg fant heller ikke overgangen du prøvde å finne. Men løste det med å kjøpe en schuko "dansk" hannkontakt og bytte ut den vanlige schuko hannkontakt på en skjøteledning jeg hadde med. Jeg fikk førøvrig startet lading uten jording også med EVI Institute kabelen min (den originale ville ikke). Men var ikke komfortabel med å ikke ha jord.

Rav4_EV

Sitat fra: spaceman på søndag 17. juli 2016, klokken 08:35
Jeg fikk førøvrig startet lading uten jording også med EVI Institute kabelen min (den originale ville ikke). Men var ikke komfortabel med å ikke ha jord.

Fantastisk med slike billigkabler. Ingen sikkerhet = ingen ladeproblem.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

jensjacob

e-Golfen lader fantastisk uden jord. Jeg har selv et forlængerkabel uden jord og det virker fortrinligt. Jeg brugte det så sent som igår.

Jeg målte iørvigt om der var forbindelse mellem bilens stel og så jordpolen i schukostikket mens ladestikket sad i og det var der ikke. Så hvis der en dag pludselig står 230 V på bilens karosseri, så skal fejlstrømmen løbe ned gennem bilens dæk eller en person for at finde jord.

- Passer ikke. Jeg checkkede igen idag og det ser ud til at jord i shucko er = stel på bil under opladning.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA