Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Godt bruktbilkjøp?

Startet av Gogs, lørdag 20. februar 2016, klokken 13:57

« forrige - neste »

THE

Programmerte forvarming fra app i morges. Bilen var tilkoblet ladestasjon og jeg trodde den skulle fungere likt som når forvarming settes direkte i bilen. Forvarming startet til programmet tidspunkt, men gikk kun i 5 minutter slik som når forvarming startes fra nøkkel. App er jo totalt ubrukelig til noe annet enn å sjekke ladestatus.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

overter

Jepp, helt korrekt!
Og det koster 90euro pr år å ha denne funksjonen som er ubrukelig.
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

ladov

Nå virker det som appen funker! Jeg har hvert fall sluppet å skrive inn passord de 5 siste dagene. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

THE

Prøvde å programmere forvarming fra app i går morges. Satte tidspunkt etter midnatt for start kl 07:45. Ingen reaksjon på bilen om morgenen... Fremdeles akkurat like ustabilt som den gamle appen, og ikke mulig å stole på at forvarming starter. Software er tydeligvis ikke Renault sin sterke side.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ladov

En av nyhetene med den nye appen var kobling mot ladekart men da jeg sjekket den i dag så virket den ikke lenger.. Jeg kom bare til Renault sine websider, uten mulighet til å gå tilbake til startsiden på 'appen'. Måtte avslutte appen og starte den på nytt for å komme tilbake til start.. :(

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

hsa77

Sitat fra: ladov på lørdag 05. mars 2016, klokken 11:14
En av nyhetene med den nye appen var kobling mot ladekart men da jeg sjekket den i dag så virket den ikke lenger.. Jeg kom bare til Renault sine websider, uten mulighet til å gå tilbake til startsiden på 'appen'. Måtte avslutte appen og starte den på nytt for å komme tilbake til start.. :(
Ladekart på app burde være unødvendig på en bil med innebygget navigasjon, men ladekartet der er jo fullstendig ubrukelig...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

pudderjagar

Ladekartet i bilen er ganske godt oppdatert i Norge. Men du må inn på Renault Store og laste ned databasen til kartbrikka. Då fungerer den.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hsa77

#37
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 10. mars 2016, klokken 14:36
Ladekartet i bilen er ganske godt oppdatert i Norge. Men du må inn på Renault Store og laste ned databasen til kartbrikka. Då fungerer den.
Det har jeg gjort. Problemet er bare at kartet ikke filtrerer bort ladestasjoner som ikke virker ned ZOE. Det dukker opp hurtigladere som bare har Chademo og schuko-sakteladeplass på it-nett, det er ingen info i navigasjonen om hvilken type ladekontakt som finnes på ladestasjonene - med andre ord fullstendig ubrukelig. Man må altså lete etter passende ladestasjon på mobilen og så legge inn posisjon manuelt i navigasjonen, det betyr at man må planlegge hvor man skal stoppe på forhånd og ikke ta det underveis slik det burde vært.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA