Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Godt bruktbilkjøp?

Startet av Gogs, lørdag 20. februar 2016, klokken 13:57

« forrige - neste »

ladov

Jeg får logget på web-løsningen men den er helt latterlig. Alle variabel-navnene er synlige og gjør det vanskelig å skjønne hva som skjer..

Hvor kan man sende tilbakemelding om dette?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Trynemjoel

De er fullt klar over problemet, det kommer jo klart frem fra nettsidene deres. Å klage mer på dette tidspunktet vil ikke gjøre noe annet enn å gjøre kundeservice sin dag dårligere.

qwertyasdf

Klag til forhandler. En del av bilen fungerer ikke mer, da har de ansvar for å utbedre. Klarer de ikke rette dette innen rimelig tid har du krav på prisavslag. Det er ingen grunn til at Renault skal ha noe unntak fra loven pga inkompetanse.

Trynemjoel

Sitat fra: qwertyasdf på tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:04
Klag til forhandler. En del av bilen fungerer ikke mer, da har de ansvar for å utbedre. Klarer de ikke rette dette innen rimelig tid har du krav på prisavslag. Det er ingen grunn til at Renault skal ha noe unntak fra loven pga inkompetanse.
Forhandleren kan i hvert fall ikke gjøre noe med det, hva i huleste er poenget med å kaste bort deres tid og krefter? Renault vet, hele verdens kunder er påvirket, slapp av, de er på saken.

pudderjagar

Eg prøvde også med nettleseren Opera. Her er alt som da skal være men den er på engelsk.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Nå ser det ut til å være I orden på norsk også, allerede  :o
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

pudderjagar

Eg testa for 2 timar sidan då var da krasj! Men da fungerer med Firefox no iallfall.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ladov

Nå virker det fra min iphone. Jeg måtte 'drepe' appen og starte den på nytt.. :)

Det er noen forbedringer her ja, for eksempel er ladekalenderen tilgjengelig fra telefonen, kan ikke huske at den var det før. Link til ladekartet er også positivt.

Har ikke funnet forvarming ennå da men det er kanskje avhengig av det ene abonnementet som løp ut i september..?
11kW hjemmelader

Nenad

Her må jeg spørre noe :
Hvor finner jeg bilens ViN-nummer?
Hvor får jeg aktiveringskode?
Koster det noe å bruke den app? Hvis den begynner å virke en dag ;D
Renault Zoe fra desember 2015

Trynemjoel

• VIN finner du på vognkortet samt på bilen (gjerne under frontvinduet).
  • Aktiveringskoden blir sendt til e-posten du registrerer med.
  • €89 per år etter gratisperioden på 1 år.

ladov

Nå er det en måned siden de lanserte ny app..

Har noen fått den til å funke skikkelig? Den funker sånn noenlunde MEN den glemmer hele tiden passordet og brukernavn og da er den tett på ubrukelig for min del. Samme med websiden. Jeg kan krysse av 'forbli tilkoblet' så mye jeg gidder men det har null effekt.
11kW hjemmelader

THE

Har samme problem med at brukernavn og passord ikke huskes.

Synes i tillegg at layout på den gamle appen var enklere å bruke på telefonskjermen. Den nye websida er fin på PC eller 10" nettbrett, men det blir veldig mye scrolling på telefonen. F.eks synes jeg den gamle appen hadde en mye mer oversiktlig ladehistorikk en den nye.

Tenkte jeg skulle teste stabilitet for forvarming osv. på den nye løsningen opp mot bilen, men har ikke kommet så langt ennå.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Sitat fra: ladov på tirsdag 09. februar 2016, klokken 08:24
Nå er det en måned siden de lanserte ny app..

Har noen fått den til å funke skikkelig? Den funker sånn noenlunde MEN den glemmer hele tiden passordet og brukernavn og da er den tett på ubrukelig for min del. Samme med websiden. Jeg kan krysse av 'forbli tilkoblet' så mye jeg gidder men det har null effekt.

Samme her. Veldig irriterende at en må skrive en haug hver gang en skal inn å justere noe.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

asgeirn

Jeg bruker ikke app'en fordi den hele tiden glemmer passordet.  I stedet har jeg lagt til en snarvei på startskjermen fra Chrome.  Ettersom Chrome husker passord, funker dette mye bedre.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Ryern

Har prøvd ett par ganger å stille inn forvarming på den nye appen, funker fremdeles ikke slik som på den gamle.
Kjøpte bilen i mai i fjor og har fremdeles ikke fått en fungerende app. Kommer til å kreve ett år til gratis når mai kommer. Det synes jeg alle andre også burde gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA